Aktualno

Libertas broji 400 tisuća putnika manje u 2019.

Libertas broji 400 tisuća putnika manje u 2019.

Libertas je u 2019. preveo 419.402 putnika manje nego u 2018. godini. Naime, tijekom 2018. godine u autobusima gradske tvrtke prevezeno je 10.237.299 putnika, dok je u protekloj godini Libertasom putovalo 9.817.897 putnika. Inače, bila je to godina koju je obilježila borba Libertasa s nedostatkom radne snage. Moralo se tada posegnuti za ZET-ovim vozačima. Dva mjeseca rada 12 vozača koštalo je skoro 900 tisuća kuna. Nadalje, o ukupnom prihodu i dobiti za 2019. godinu iz Libertasa nisu mogli govoriti. ‘Naime, u skladu sa računovodstvenim standardima, ove podatke možemo na raspolaganju imati krajem prvog kvartala ove fiskalne godine’, ističu. U 2019. godini kontrolori su proveli 48.543 pregleda pokaza. Ustanovljeno je tek 70 nevažećih i neovlašteno korištenih karata unutar vozila. Plus se dogodio po pitanju izrade pokaznih karata. Tijekom 2018. godine izrađeno je 13.438 pokaznih karata, dok je u 2019. godini izrađena 18.581 pokazna karta. Vrijedi dodati kako je protekle godine na snagu stupio novi sustav izrade karata. Korisnici Libertasovih usluga morali su promijeniti stare pokazne iskaznice, a što se odnosilo na iskaznice starije od 5 godina. U pitanju je bilo pet tisuću građana.

Bolji uvjeti, novi radnici?
Podsjetimo i kako su početkom godine predstavljena tri nova MAN-ova autobusa, poznatijih kao ‘harmonike’. Svaki od ova tri autobusa koštao je 2,5 milijuna kuna. Tijekom sezone oni će voziti na relaciji od Luke Gruž do Pila, a do tada će se u njima moći voziti građani koji koriste linije 6 i 1A. Inače, u ovoj se godini očekuje ukupno 27 novih autobusa koji će stići u Grad. Završena je i nabava za nova tri ‘harmonika’ autobusa, a ovoga puta je riječ o Ivecovim autobusima.
-Očekujemo da ćemo na sjednici krajem siječnja donijeti odluku, odnosno vijeće treba potvrditi odluku o kupnji tih autobusa. Onda nastavljamo dalje. Iza toga nam dolazi pet mini buseva koji će rasteretiti postojeće linije gdje su dosad vozili autobusi, ali nije bilo profitabilno. S mini busevima ćemo postići profitabilnost tih linija. Nakon toga dolazi i 5 prigradskih autobusa. Zna se kako su postojeći prilično ostarili pa ćemo ‘osvježiti’ vozni park u tom segmentu. Onda negdje do ljeta, krajem svibnja ili početkom lipnja, dolazi i novih 11 autobusa financiranih putem Europskih sredstava u iznosu od 100 posto. Sad se pripremamo za novi europski natječaj za kupnju novih autobusa. I nadamo se da ćemo u 2021. dobiti još dvadesetak novih autobusa iz eu fondova – rekao je gradonačelnik. Inače, 11 navedenih autobusa financirano je iz eu fondova, a drugi su financirani kreditnim sredstvima Libertasa. Glavno pitanje koje se postavlja je – tko će te autobuse voziti? Zatražili smo zato podatak o tome koliko trenutno nedostaje vozača i kako će se taj problem riješiti za novu sezonu.
– Brojčano, teško je izraziti podatak koji tražite, povećanjem obujma djelovanja, ukazat će se potreba za dodatnim angažmanom, no poboljšanjem financijskih uvjeta, koji su već ranije spominjani i dogovarani sa svim dionicima i predstavnicima Grada Dubrovnika za očekivati je kako će se ta pojavnost svesti na minimum. Također i u ovom trenutku provodimo natječaje za zapošljavanje – ističu iz Libertasa. Pitali smo ih i za procjenu za 2020. godinu, na što su rekli kako će ona ‘ovisiti o završetku završne faze pregovora s agencijama oko prijevoza gostiju na kružnim putovanjima’. mp

Iz tiskanog izdanja DuLista od 22. siječnja

Pročitajte još

[FOTO] LEONARDA TIKVICA ‘PEP konferencija je prilika mladima za čuti iskustva stručnjaka iz prve ruke’

Nora Di Leo

Uskoro kreće energetska obnova ljetnikovca Crijević Pucić

Dulist

Kakvo nas ljeto očekuje?

Dulist