Kultura

Izložba Cocktail Meditacija u Galeriji Flora

Izložba Cocktail Meditacija u Galeriji Flora

U Galeriji Flora jedanaest umjetnika izložilo je svoje radove na izložbi COCKTAIL MEDITACIja koju je osmislio Slaven Tolj.

Jedanaest umjetnika koji su sudjelovali su Mara Bratoš, Boris Cvjetanović, Mario Cvjetković, Marko Ercegović, Stanko Ivanković, Stjepo Kaleb, Marojica Mitrović, Marta Pendo, Ana Opalić, Petar Šantić i Slaven Tolj, uz ostatke slojeva prve izložbe i izložbe Lava Paripovića, kako navode.

Ovo je druga u nizu izlozbi po izboru Slavena Tolja,i program se nastavlja. Dijelovi prve i druge izložbe bit će i dalje izloženi u prostoru Mediateke .

Cocktail meditacija

Samo su mrtvi vidjeli kraj rata, zloslutna misao pripisana Platonu, unatoč svim

naporima da se svijet ipak odmakne od nametnute paradigme nasilne ljudske

prirode, govori da bit i narav rata izmiču našoj percepciji, a da će zadnju riječ

imati upravo rat.

O toj, danas tako aktualnoj temi, progovara i ova izložba, druga u nizu programa koji je osmislio Slaven Tolj za Galeriju Flora. Jedanaest umjetnika: Mara

Bratoš, Boris Cvjetanović, Mario Cvjetković, Marko Ercegović, Stanko Ivanković,

Stjepo Kaleb, Marojica Mitrović, Marta Pendo, Ana Opalić, Petar Šantić i Slaven

Tolj, uz ostatke slojeva prve izložbe i izložbe koja se u međuvremenu dogodila u

Galeriji Flora, ona Lava Paripovića, zajedničkim će nastojanjima smiješati jedan

COCKTAIL MEDITACIja, što je naslov ovog ciklusa. Osobne meditacije, razmišljanja i razgovor, kao jedan od načina prevladavanja trauma, pa tako i onih ratnih,

svjesnih ili ne, jedan su od alata kojima naše tijelo i psiha mogu ublažiti posljedice

tog složenog fenomena. Neki od izloženih radova nastali su u vrijeme ratne agresije koja je obilježila cijelo zadnje desetljeće dvadesetog stoljeća, a neki radovi,

i to mladih autora, recentni su i govore o drugoj vrsti traume izazvane nekim

novonastalim opterećenjima kao što je pandemija i posljedice koje ona nosi.

Pretapanja i superponiranja radova, unošenje organskih elemenata iz vrta u

prostor galerije, korištenje svih prostorija, karakteristika su i ove izložbe.

Naizgled košmar, a zapravo uređeni i smisleni kozmos koji rastvara sposobnost

poimanja prošlosti i sadašnjosti i međusobnih im konekcija. Vraćanje na staro

kako bismo bolje razumjeli nove situacije. Ili, da se poslužimo stihovima pjesme

koju pjeva Shirley Bassey:

And I’ve seen it before

And I’l see it again

Yes I’ve seen it before

Just little bits of history repeating.

Nažalost, reaktiviraju se situacije i stanja za koja smo, sebično, mislili da se

ne mogu ponoviti u ovom kraju svijeta. Ratovi su naša svakodnevica, ali nas ne

zanimaju tj. manje nas zanimaju ukoliko se ne događaju u bliskoj okolini, ili, ako

nije riječ o apokaliptičnoj prijetnji koja nas vraća onoj crnoj rečenici s početka:

Samo su mrtvi vidjeli kraj rata. Sustigla nas je, paradoksalno, bojazan od konačnog

kraja svih ratova. Od konačnog kraja.

I nisu to jedine mračne teme koje se provlače ovom izložbom. Mučni zapis

o dugogodišnjem zlostavljanju djece, slika otuđenja, praznine, nadmeću se, jer

tračak nade uvijek tinja, s esencijom života i optimizma. Hoćemo li promijeniti

ustaljene obrasce ponašanja ili ćemo nastaviti, političkim rječnikom rečeno – business as usual, ovisi o našem zajedničkom resoru snage. COCKTAIL MEDITACIja

govori upravo o tome. Izaziva društvo, ne na promatranje i odrađivanje, već na

aktivno sudjelovanje, zajedništvo, razmjenu mišljenja…

Helena Puhara

Photo Boris Brautovic 

 

Pročitajte još

[FOTO] OPERA PERDUTA U SALOČI OD ZRCALA Izgubljene melodije u Dubrovniku

Dulist

GODINA UNESCO-OVE SVJETSKE BAŠTINE Okrugli stol o ulozi humanistike u očuvanju povijesnog identiteta

Dulist

UMJETNIČKA GALERIJA Posjet šestaša iz gruške škole ‘Ivan Gundulić’

Dulist