Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske je 12. studenog 2021., zbog ubrzanog širenja i povećanog rizika prijenosa bolesti COVID-19 donio Odluku – Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja državnih dužnosnika, državnih službenika i namještenika, službenika i namještenika u javnim službama, službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenika trgovačkih društava i ustanova, a koja Odluka stupa na snagu u utorak, 16. studenog. Navedenom Odlukom uvodi se posebna sigurnosna mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2.
Osim dužnosnika, državnih službenika i namještenika, službenika i namještenika u javnim službama, službenika i namještenika u lokalnoj područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenika trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači Republika Hrvatske ili jedinice lokalne i regionalne (područne) samouprave ili Republika Hrvatska ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u njima imaju većinski dio i zaposlenika trgovačkih društava koja su u većinskom vlasništvu trgovačkih društava u kojima Republika Hrvatska ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju većinski udio, navedena Odluka odnosi se i na stranke/građane koji dolaze u službene prostorije u kojima rade zaposlenici, potom i na pružatelje usluga koji pružaju različite usluge u tim prostorima ili su angažirani za određene poslove u njihovim prostorima ili dolaze u njihove prostore po bilo kojoj osnovi.
-Radi provedbe navedene Odluke obavještavamo sve stranke/građane da od utorka, 16. studenog. 2021. prilikom ulaska u objekte Ministarstva trebaju predočiti: ili digitalnu COVID potvrdu; ili drugi dokaz o cijepljenju, preboljenju ili testiranju odnosno dokazati da: su preboljeli bolest COVID-19 i da im je dijagnoza postavljena na temelju brzog antigenskog testa unazad 12 mjeseci (potvrda liječnika primarne zdravstvene zaštite koju izdaje na temelju nalaza brzog antigenskog testa); da su imali dijagnosticiranog COVID bolesnika u obitelji i imali su s tim oboljenjima kontakte, proglašeni su tzv. vjerojatnim slučajem te im je bolest nije dijagnosticirana laboratorijskim testom (dokazuje se potvrdom liječnika primarne zdravstvene zaštite o preboljenju unutar 12 mjeseci, a na temelju medicinske dokumentacije); da im je bolest COVID-19 dijagnosticirana PCR testom prije više od 6 mjeseci, a manje od 12 mjeseci (dokazuje se potvrdom o preboljenju izdanom od liječnika primarne zdravstvene zaštite ili nalazom PCR testa ne starijim od 12 mjeseci); da su preboljeli bolest COVID-19, a bolest im je dijagnosticirana PCR-om, BAT-om ili su bili vjerojatni slučaj, a cijepljene su jednom dozom cjepiva unutar 8 mjeseci od preboljenja te nije prošlo više od 12 mjeseci od primitka prve doze (dokazuje se potvrdom liječnika primarne zdravstvene o preboljenju ili nalazom pozitivnog PCR testa i potvrdom o cijepljenju jednom dozom cjepiva protiv bolesti COVID-19 pri čemu je datum cijepljenja unutar 8 mjeseci od preboljenja, a nije prošlo više od 14 mjeseci od cijepljenja).
Valjani su testovi: PCR test koji nije stariji od 72 sata od trenutka testiranja iBAT (brzi antigenski test na SARS-CoV-2) koji nije stariji od 48 sati od trenutka testiranja. Testovi se provode u ovlaštenoj ustanovi ili laboratoriju.
Provjere ispunjavanja uvjeta za ulazak zaposlenika, stranaka i pružatelja usluga provodit će se na adekvatnom mjestu prije ulaska u objekt ustrojstvene jedinice.
Provjera valjanosti EU digitalnih COVID potvrda provodit će se uz korištenje CovidGO aplikacije, a provjera valjanosti dokaza o testiranju ili drugog odgovarajućeg dokaza (potvrde liječnika) provjeravat će službenici neposrednim uvidom u predočeni dokument.
Ispunjavanje uvjeta za ulazak – u odnosu na djelokrug rada ovog Ministarstva – ne primjenjuje se na:
osobe mlađe od 16 godina, na osobe koje prate osobu koja se ne može brinuti za sebe i na osobe kod kojih postoje kontraindikacije za cijepljenje ili za dovršetak cijepljenja bilo kojim cjepivom protiv COVID-19 – što se dokazuje liječnikom potvrdom – koju pregledava osoba određena za provjeru ispunjavanja uvjeta ulaska.
Ograničenje ulaska stranaka u prostore/objekte ovog Ministarstva ne odnosi na osobe čija prisutnost u prostorijama Ministarstva je rezultat primjene policijskih ovlasti (npr. uhićenje, dovođenje, privođenje, zadržavanje, poziv, kriminalističko istraživanje i sl.).
U odnosu na zaprimanje kaznenih prijava građana koji ne ispunjavaju uvjete za ulazak u prostorije Ministarstva, građani mogu kaznenu prijavu napisati i sami pa je policiji dostaviti putem elektronske pošte ili osobno. Pouke o pravima i potvrda o prijavljenom kaznenom djelu, tada će im se dostaviti i naknadno, a eventualna daljnja komunikacija o prijavljenom kaznenom djelu odvijat će se putem telefona ili elektronskom poštom.
Međutim, ukoliko se radi o žurnom i neodgodivom slučaju, kada je kaznenu prijavu potrebno zaprimiti odmah, kaznena prijava će se zaprimiti u službenim prostorijama uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera u smislu držanja distance i korištenja zaštitne opreme od strane građana i policijskih službenika.
Naime, radi se o osobama koje su u ranijoj Odluci Stožera definirane kao osobe čija je prisutnost nužna u zakonom propisanim postupcima pred pravosudnim, državnim i drugim tijelima.
Ukoliko stranka ili pružatelj usluga – koji je u obvezi ispuniti uvjete za ulazak u objekte Ministarstva – te uvjete ne ispuni, odbit će mu se ulazak.