Aktualno

IRIS DOMAZET MALOBABIĆ Covid nas je doveo na mapu elitnog turizma

Godinama koje su prethodile 2020., prije pojave koronavirusa, ‘masovnost’ je bila jedna od ključnih riječi koja se vezala uz Dubrovnik, ali elitni gosti ipak nisu zaobilazili naš grad. No, ‘zahvaljujući’ koronavirusu, Hrvatska je u protekloj godini postala vidljivija na mapi elitnog turizma. To tvrdi Iris Domazet Malobabić, vlasnica tvrtke ‘Adriatic Concierge’, koja već dugi niz godina radi s VIP klijentima. Naglašava kako je Dubrovnik prošle godine, zbog zatvorenih granica, bio jedna od glavnih destinacija koju su posjećivali vrhunski gosti. Većina njih je iskoristila situaciju u kojoj, kako navodi naša sugovornica, u našem gradu nije bilo masovnosti. Uz to, kako kaže, trendovi su se promijenili i ljudi su više usmjereni na vlastitu obitelj te žele s njome provoditi vrijeme. Otkriva kako je trenutno sve ‘tiho’ po pitanju nadolazeće sezone te nema puno rezervacija. Ali, naša je sugovornica optimistična te ističe da će elitni gosti zasigurno htjeti dolaziti u Hrvatsku. Očekuje kako će rezervacije početi dolaziti u travnju i svibnju. No, ono što posebno navodi jest da bi trebalo još više promovirati činjenicu kako je Hrvatska sigurna destinacija i da je otvorena za sve goste.
-Konkretno, nedavno su nam se javili Amerikanci kako prebacuju rezervaciju na 2022. godinu. Gospođa mi je poslala članak s Interneta u kojem se navodi da Amerikanci ne mogu ući u državu jer smo je mi zatvorili – rekla je. Upravo je to bio, kako navodi, glavni problem i protekle godine kada informacije nisu bile točno interpretirane u svijetu o pravoj situaciji u Hrvatskoj i otvorenosti Lijepe naše za goste.
-Ljudi su mislili da je Hrvatska zatvorena. Shvatila sam da ljudi u inozemstvu nemaju nikakve informacije o tome što se događa u Hrvatskoj. Počeli su prebacivati rezervacije za 2021. godinu. Mislila sam što se događa, uhvatila me nervoza, ali sam gledala kako se možemo najbolje izvući iz situacije. Počela sam objavljivati videozapise koji su sadržavali informacije o tada trenutnoj situaciji. Komunicirala sam s partnerima iz drugih europskih država te iz SAD-a i pratila stanje na tržištu. Već tada smo znali kako će priča s vilama i kućama biti aktualna u sezoni 2020. jer su ljudi bili preplašeni i više nego ikad su cijenili privatnost – rekla je te dodala kako su elitni gosti htjeli prvenstveno sigurnost i da im se osigura sve od trenutka slijetanja u Dubrovnik do odlaska.
-Dolazili su jer su imali privatnost, nije bilo te ‘masovnosti’. Velika većina bi rekla da su došli u naš grad jer je to bila vrhunska prilika za uživanje bez gužve – naglasila je vlasnica agencije.

Privatni avioni
Prisjeća se kako je jedan klijent prošle godine došao s velikom obitelji i s osobljem na tjedan dana, no na kraju su ostali devet tjedana.
— Oni su samo gledali koja je država u Europi otvorena da se može sle­tjeti avionom. Bilo je teško jer tada u Gradu nitko nije bio spreman za goste. Sve smo mi njima organizirali, ali to je bio u najmanju ruku show – rekla je naša sugovornica navodeći kako je takvih klijenata stvarno bio pun grad. ‘U Zračnu su luku slijetali samo privatni avioni’, ističe. Među njima su bili i elitni gosti kao što su oni iz Rumunjske i Ukrajine te ostalih država iz istočnog dijela Europe, koji, kako kaže Domazet Malobabić, inače, ne dolaze u Hrvatsku.
— Uvijek su po Saint Tropezu, Nici, Monte Carlu, no to je sve bilo zatvoreno. Hrvatska im možda nije bila najbolja opcija, ali kad su došli – bili su oduševljeni. Rekli su: ‘Slučajno smo došli tu i ne možemo vjerovati da je lijepo, da ste tako jeftini. Noćenje u vilama vam je samo 4 tisuće eura’ (smijeh). Nama su ti klijenti spletom okolnosti stigli u Hrvatsku. Nama je korona dobro došla jer su nas otkrili totalno novi gosti. To je segment gostiju koji je mal i ‘uzak’, ali oni su naviknuli na putovanje. U Rusiji je, primjerice, broj privatnih letova u prošloj godini povećan za 50 posto – navodi.
‘Ma i mašnicu ću staviti ako treba!’
No, kako dalje ističe vlasnica agencije, moramo u cijeloj priči shvatiti da smo odlična destinacija. Jer, puno puta će joj klijenti reći kako u Hrvatsku nisu došli radi Michelinovih restorana ili nekog luksuza, nego da su došli upravo zbog Hrvatske i njene ljepote.
— Žive zahtjevan i stresan život pa vole dobar odmor. Vrhunski klijenti ne žele ni Michelinove restorane, to imaju na dnevnoj bazi. Kažu mi puno puta: ‘Ovdje je tišina i mir, nitko me ne zamara’ – rekla je Domazet Malobabić. Ipak, priznaje, kako su gosti nekad skeptični jer smatraju da im se u Dubrovniku i Hrvatskoj ne mogu ponuditi neke usluge.
— A kad dođu, onda se iznenade. Čude se što profesionalno radimo neke stvari u vrhunskom objektu. Čude se kako smo jeftini u ovom luksuznom segmentu turizma, a usluge uopće ne očekuju. Umorim se nekad objašnjavajući neke stvari. Čude se što radimo prestocking u Hrvatskoj. Nekad pomisle da ćemo im ostaviti vrećicu s namirnicama ispred kuće. Ne očekuju da ćemo im složiti namirnice u frižider. Ma mašnicu ću staviti ako treba – navela je Domazet Malobabić. I nikad za elitne goste neće reći kako su zahtjevni, nego su jednostavno naviknuli na neke usluge. No, kako kaže, u velikim gradovima klijenti mogu u roku od sat vremena dobiti ono što žele, što je kod nas malo drukčije.
— To je jedan ograničavajući trenutak. U nas je problem nedostupnost proizvoda, a prošle godine nam je bilo i puno teže. Sjećam se da je jednom gost tražio poseban šampanjac za sutradan, nigdje ga se nije moglo nabaviti, nego jedino u Splitu. Mi smo to uspjeli, ali bilo je stresno – ističe.

Individualni turizam
Cijepljenje će, navodi, sigurno olakšati situaciju te će dovesti do toga da ćemo u 2022. godini svi malo odahnuti.
— Masovni turizam će ove godine biti i dalje usporen, ali individualni turizam će biti aktualan. Svi se ti klijenti kreću po svijetu, putuju. Tko si može priuštiti, putovat će. Postoje Amerikanci koji žele cijelu zimu provesti u Europi – navodi Domazet Malobabić ističući kako joj je žao jer nismo uspjeli dovoljno ispromovirati Dubrovnik kao destinaciju za boravak tijekom zimskog razdoblja i na taj način privukli imućne goste.
— Oni putuju i preko zime, po cijelom svijetu i iznajmljuju kuće. Njima je najvažnije imati internet, mobitel, laptop i tako vode cijeli biznis – rekla je. Potrebno je, ponavlja, usmjeriti se na daljnje promoviranje Hrvatske.
-Super mi je što smo odradili 2020. godinu, ali trebamo dalje nastaviti raditi. Smatram samo da bismo se trebali, kad popuste mjere, promovirati dalje kao elitna destinacija i iskoristiti dolazak vrhunskih gostiju. Nitko ne razmišlja da u Hrvatsku gosti dolaze radi Hrvatske. Nismo shopping raj za bogate klijente, to već odavno znamo. Ali, tim ljudima ionako luksuzne marke šalju odjeću na kućnu adresu te sve naručuju online. Imamo savršeno more, predivnu prirodu, u nas je sve čisto, sigurno i nema kriminala. Jedan klijent iz Brazila me nekoliko puta pitao može li se s djecom prošetati na Stradunu. Ne bismo trebali gledati što nemamo, već maksimalno iskoristiti i cijeniti što imamo jer je upravo to gostima elitno – rekla je.

PREBACUJU REZERVACIJE
Amerikanci su frustrirani
-Rezervacije koje smo imali s američkog tržišta za 2021., počele su se prebacivati na 2022. godinu. Amerikancima se ne preporučuje putovati u predsezoni, tako da su i te rezervacije prebačene za 2022. godinu, kao i neke u sezoni. Činjenica je da su Amerikanci frustrirani, umorni su od svega, od cijele situacije i žele putovati bez obzira na sve. Žele se psihički maknuti i ispuhati. Isto tako, Australija se zatvorila do kraja godine, samo mogu putovati unutar zemlje. Neka tržišta su već sada blokirana – navodi Domazet Malobabić.

‘ADRIATIC LUXURY’
Pedeset najboljih agenata
— Planiramo organizirati događaj ‘Adriatic Luxury’ u Crnoj Gori na kojem će se promovirati Dubrovnik te će se organizirati luksuzni workshop za hotele s pet zvjezdica. Planiramo pozvati pedesetak najboljih agenata iz zemalja kao što su Rusija, Bjelorusija i Ukrajina, koji rade s vrhunskim klijentima – rekla je Domazet Malobabić.

Pročitajte još

PRAVILA OD 1. KOLOVOZA U NJEMAČKOJ Na novoj korona karti Hrvatska najbolje prošla

Dulist

ZAŠTO NE RADI HOTEL ŠIPAN? Mještani nezadovoljni, a vlasnici tvrde kako im se ne isplati otvoriti

Iva Dedo

KOLONE SU KILOMETARSKE Udarni je vikend na hrvatskim cestama!

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija