Aktualno

HSLS: Dubrovnik povežite pomoću koncesije

HSLS logo

Županijsko vijeće HSLS-a i predsjendik Vicko Ivančević uputili su javnosti priopćenja na temu problema prometne povezanosti i teritorijalnog kontinuiteta DNŽ i drugog dijela države.

Priopćenje prenosimo u cijelosti:

– Obzirom na iskazane namjere predstavnika Hrvatske Vlade da se pitanje prometne povezanosti i teritorijalnog kontinuiteta Dubrovačko-neretvanske županije i drugog dijela Hrvatske države  rješava izvan okvira utvrđenih prostorno-planskom dokumentacijom kodificirane po važećim zakonima RH (Prostorni plan Dubrovačko – neretvanske županije) s obrazloženjem da za ista nema proračunskih sredstava u tekućem razdoblju, smatramo da je nužno i potrebito ukazati na očiti ciljani pristup ovom problemu, a da nisu razmotrene i druge opcije nastavka gradnje povezivanja u integralnu cjelinu državnog teritorija, te nisu razmotrene niti je uočeno nepostojanje bitnih pretpostavki koje mora susjedna država odrediti da bi se mogli voditi ravnopravni pregovori oko rješenja prolaska autoceste  preko njihovog teritorija u zaleđu Neuma.

Naime, znano je da Bosna i Hercegovina nema još usvojen i kodificiran prostorno-planski dokument svog prostornog razvoja, što u ovim bilateralnim pitanjima predstavlja bitan problem i veliki upitnik za konačne namjere druge strane s mogućim nesagledivim posljedicama na naš život.

Ponuđeno rješenje od strane BiH daje limitiran prostorni prometni kapacitet (dvije trake) i limitiran vremenski okvir (do ulaska BiH u Europsku uniju) i može funkcionirati kao zamka nama očito manje „sklonih“ čimbenika međunarodne politike za naše državne interese.

Očito je da BiH namjerava voditi koridor autoceste Popovim poljem (što je očito i iz već odrađenih zahvata u prostoru), pa jedini mogući način ostvarivanja kontinuiteta državnog teritorija jest brzom cestom, trasom preko Pelješkog mosta, koja je već u izgradnji, ima potrebnu dokumentaciju i ujedno stvara uvjete za održiv razvoj Pelješca, Korčule, Lastova i Mljeta.

Zato predlažemo i tražimo da se nastavak gradnje ove prometne arterije prema Dubrovniku od Ploča preko Pelješkog mosta do Osojnika provede u okviru zakonskih mogućnosti putem koncesije koju može nositi Dubrovačko – neretvanska županija te na taj način bez opterećenja državnog proračuna ovo pitanje dovesti do razrješenja.

Ističemo da nema zakonskih prepreka za ovu mogućnost ( Zakon o koncesijama NN 125/08) kao niti ograničenja glede  kadrovskih ili stručnih potencijala ove Županije – napisao je u priopćenju Vicko Ivančević.

Pročitajte još

‘TKO TJERA HRVATSKE GRAĐANE NA PERIFERIJU?’ Udruga Glas poduzetnika o visokim cijenama na Adventu

Dulist

ADVENT U PRIMORJU Radionica izrade božićnih kolača u Franjevačkom samostanu

Dulist

SUTRA OD 9 Dubrovački vatrogasci najavili vatrogasne vježbe na ovim adresama

Dulist