Stotinu šezdeset i sedam zemalja, gotovo devet tisuća izlagača, nešto manja površina nego 2012., manji i pojedinačni štandovi , ali živost i zainiteresiranost posjetitelja, glavne su karakteristike trideset i trećeg turističkog sajma FITUR koji se od 30. siječnja do 3.veljače odvija u glavnom španjolskom gradu Madridu.
Hrvatska turistička ponuda predstavlja se na štandu od 97,5 m2 a uz Hrvatsku turističku zajednicu kao nositelja izlaganja predstavlja se i sedam suizlagača – putničke agencije Adriana travel, Abacus Tours, Amathus Travel, Canavia Travel, Kompas Zagreb , te turističke zajednice grada Šibenika i Šibensko –kninske županije i grada Zagreba.
Španjolska je doživjela vrhunce svoje krize, što s nezaposlenošću od 26 posto naravno utječe i na industriju putovanja. Hrvatsku je u 2012. posjetilo manje španjolskih gostiju, no turistički djelatnici vjeruju da daljnjeg pada neće biti. Što se tiče zračnih linija iz španjolskih gradova prema hrvatskim odredištima uz direktne letove Croatia Airlinesa iz Barcelone za Zagreb, španjolska nacionalna avio kompanija Iberia prometovat će iz Madrida prema Zagrebu i Dubrovniku, njihova regionalna avio tvrtka Air Nostrum letjet će iz Madrida za Split, te iz Bilbaoa za Dubrovnik. Niskotarifni prijevoznik Vueling nastavlja letovima iz Barcelone za Zagreb, Split i Dubrovnik. Letovi za Dubrovnik i Zagreb započinju već za Uskrs kad su španjolski turisti posebno brojni posjetiteji Hrvatske.
Prema riječima direktorice predstavništva HTZ u Madridu, Sanje Jelić Danda kriza i nezaposlenost koje su na svom vrhuncu uvjetovale su smanjenu platežnu moć Španjolaca, poznatih kao strastvenih ljubitelja putovanja u inozemstvo koji vole reći da se putovanja i odmora ne odriču lako. Hrvatska nije među destinacijama za jefine odmore , što je i glavni razlog smanjenju broja posjetitelja iz Španjolske. Naša zemlja sve je interesantnija i Južne Amerike, odakle puno turističkih djelatnika dolazi na FITUR, a iz ovih dalekih zemalja u 2013. očekuje se povećanje broja gostiju u ovoj turističkoj godini.