Aktualno

Grad ne zna koliko u zidinama ima reklama!?

reklame stafelaj218

Ponovno se kreće u donošenje izmjena i dopuna Pravilnika o reklamiranju na području Grada Dubrovnika koje bi trebale biti gotove do kraja ovog mjeseca, iako je novi Pravilnik donesen prije svega 4 mjeseca.

Takve česte promjene sasvim sigurno ne pridonose uvođenju reda i sklada u povijesnoj jezgri Grada, u kojoj sada vlada opći kaos. A čini se da naša gradska uprava nije dovoljno brza u rješavanju toga kaosa, posebno kada se uzme u obzir podatak da je na području povijesne jezgre u 2011. godini 18 vlasnika reklamnih poruka podnijelo zahtjev za izdavanje rješenja o postavljanju reklamnih poruka, od čega ih je odobreno svega 8. Zašto, nismo uspjeli saznati.
 
SPOROST U RJEŠAVANJU ZAHTJEVA
 
Pa nije ni čudo što u Gradu reklame niču „kao gljive poslije kiše“, kada nadležnom Upravnom odjelu treba toliko vremena da riješi zaprimljene zahtjeve iz 2011. godine. Značajno je i da su se još 2010. konzervatori protivili bilo kakvom obliku reklamiranja u povijesnoj jezgri. Njihov stav po pitanju Pravilnika donesenog 15. ožujka i najavljenim izumjenama i dopunama nismo dobili do zaključenja ovog broja duLista.

Ove godine Upravni odjel za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu zabilježio je značajan porast zahtjeva za postavljanje reklama u Gradu. Zaprimljeno ih je ukupno 80, dok ih je prihvaćeno svega 29, dok su ostali u postupku obrade. No, dovoljno je prošetati Gradom i uočiti kako je broj postavljenih reklama u Gradu daleko veći. Sve navedeno ima za rezultat da u ovom trenutku mjesečno zaduženje za reklame u povijesnoj jezgri na javnim površinama Grada Dubrovnika iznosi svega 7.000 kuna.
 
KONZULTACIJE URODILE PLODOM?
 
Podsjetimo, novi Pravilnik o reklamiranju donesen je 15. ožujka, a njime su utvrđene četiri zone na kojima se mogu postavljati i isticati reklamne poruke. Nakon što je donesen taj Pravilnik, reagiralo je Udruženje obrtnika Dubrovnik koje nije bilo uključeno niti konzultirano prilikom njegova donošenja.

Stoga je nedavno održan i zajednički sastanak predstavnika Grada, konzervatora i obrtničke komore na kojem je dogovoreno da se ponovno kreće u donošenje izmjena i dopuna Pravilnika sukladno zahtjevima obrtnika, uz prilagodbu konzervatorske suglasnosti.

– Na sastanku s obrtnicima i konzervatorima dogovoreno je da će se suvenirnicama i trgovačkim uslužnim radnjama omogućiti postavljanje prenosivih reklamnih panoa u obliku slova "L" uz kamenu iglu ulaza u poslovni prostor. Na slikarskim štafelajima bi se reklamirale samo galerije, a restorani i drugi ugostiteljski objekti reklamirali bi se putem prenosivog stalka s cjenikom.

Definirale bi se točne mjere reklamnih panoa, kako ne bi dolazilo do zlouporaba. Uz još neke promjene, donošenje izmjena i dopuna Pravilnika o reklamiranju očekuje se tijekom mjeseca srpnja ove godine – istaknuli su iz gradske uprave. To isto potrdio nam je tajnik Udruženja obrtnika Dubrovnik Cvijeto Daničić.

– Sastanak je održan na naš prijedlog. U načelu smo bili dogovorili mogućnost postavljanja tzv. kantunala koji su nekoć stali na vratima. Ima ih i sada ali nisu više legalni. Tražili smo i da se dozvole prenosive reklamne panoe u obliku slova L, koji bi se postavljali do ulaza u poslovne prostore kao i ukrasni lonci odnosno graste sa cvijećem na ulazu u poslovne prostore za vrijeme radnog vremena.

One ne bi smjele biti šire od skalina i ukupne visine do jednog metra. To se odnosi isključivo na tradicionalne i uslužno-trgovačke djelatnosti, no nismo precizirali o kojem je dijelu Dubrovnika riječ. Uglavnom smo razgovarali i o Gradu koji je najviše na udaru i koji ima najviše zahtjeva – rekao nam je Daničić dodavši kako su se aktualni štafelaji pokazali kao izuzetno nepraktični za trgovačku djelatnost.

SAMO 7 TISUĆA KUNA OD REKLAMA
 
Povijesna jezgra svrstana je u prvu zonu zajedno s neposrednom okolicom i gradskim predjelom Svetoga Jakova i povijesnom cjelinom gradskoga predjela Giman, koji imaju svojstvo kulturnoga dobra.
U još uvijek važećem Pravilniku objavljen je i cjenik za reklamiranje, tzv. tablica naknada u kojoj je utvrđena visina naknade po vrstama reklamnih poruka i prema zoni.

Treba dodati kako trenutno mjesečno zaduženje za reklame u povijesnoj jezgri na javnim površinama Grada Dubrovnika iznosi 7.000 kuna. To znači, pojasnili su nam iz gradske uprave, da Grad Dubrovnik svega 7.000 kuna naplaćuje od postavljenih reklama.

– Za reklamne poruke na nekretninama u vlasništvu drugih pravnih i fizičkih osoba u povijesnoj jezgri još nema zaduženja – ističu iz gradske uprave.
Začudio nas je i odgovor na naše slijedeće pitanje, u kojem smo tražili da nam odgovore koliko ukupno ima reklamnih poruka koje se mogu prema važećem Pravilniku postavljati u povijesnoj jezgri.

– Grad Dubrovnik nema preciznih podataka koliko je ukupno reklamnih poruka po vrsti natpisa, plakata, reklama i reklamnih panoa u povijesnoj jezgri, a koje se mogu prema pravilniku postavljati u povijesnoj jezgri – odgovoreno je na naš upit.
 

ODGOĐENO I RJEŠAVANJE KLIMA UREĐAJA
Grad s 553 klime
 
Do lipnja ove godine trebao je biti donesen i Pravilnik o načinu postavljanja klima uređaja u povijesnoj jezgri Dubrovnika. Nakon njegova stupanja na snagu, vlasnici klima uređaja trebali su dobiti godinu dana za prilagodbu njegovim odredbama. No, donošenje i ovoga Pravilnika je odgođeno, rekli su nam iz gradske uprave. Razlog je slijedeći:
– Grad Dubrovnik je odgodio donošenje pravilnika do izrade tehničkih rješenja za omogućavanje korištenja klima uređaja koji bi zadovoljavali uvjete zaštite kulturne baštine. Naime, smatralo se da pravilnik treba ponuditi i dopuštena rješenja kako bi vlasnici objekata po prilagodbi mogli zadržati isti komfor, a za postizanje toga je potrebno usklađivanje stavova i mogućnosti tehničkih i baštinskih struka – odgovorili su nam kratko iz gradske uprave, bez ikakvog dodatnog pojašnjenja.
Podsjetimo, dubrovački komunalni redari popisali su ukupno 553 klima uređaja i sličnih naprava u Gradu, na temelju čega se, sukladno izmjenama Odluke o komunalnom redu iz 2011. godine, trebao izraditi Pravilnik o načinu postavljanja klima uređaja u povijesnoj jezgri.
 

Pročitajte još

Atlantska plovidba povlači dionice sa Zagrebačke burze

Dulist

Sumnja se da je Palata onečišćena zbog nepropisnog odlaganja nusprodukata proizvodnje maslinovog ulja

Andrea Falkoni Račić

DONOSIMO RASPORED CISTERNI Neugodni mirisi u Palati još prisutni

Dulist