Da bez Britanaca nema turističke sezone u Dubrovniku, reći će svatko tko je makar i površno upućen u turistička kretanja na jugu Hrvatske. Jednako tako, bez inputa ‘Otočana’ nema niti ozbiljne glazbene sezone, a u prvom dijelu ljeta britanski izvođači nisu podbacili. Treći, istoimeni album kantautorice Lianne La Havas idealna je glazbena kulisa za ljetno lješkarenje i laganu introspekciju vlastitih života, a atraktivna tamnoputa 30-godišnjakinja grčko-jamajčanskih korijena i hipnotizirajućeg glasa inspiraciju je našla u radovima Miltona Nascimenta, Joni Mitchell, Ala Greena i Destiny’s Child pa se njen pretežno neo-soul zvuk naslanja i na jazz i folk. Ističe se obrada pjesme ‘Weird Fishes’ grupe Radiohead, ali i neodoljiva oda ljetnoj kiši ‘Bitersweet’, čije verzije omeđuju ovaj ciklus pjesama. Ono što je ta pjesma za ‘Lianne Havas’, ‘On Sunset’ je za novi album istog naziva britanske glazbene legende – Paula Wellera. Ultimativna pjesma o smiraju ljetnog dana terapeutski učinak dijeli sa srodnom ‘Wild Wood’, njegovim velikim hitom s početka solo karijere, a na albumu također dolazi u dvije verzije – u jednoj dominira Wellerovo sviranje na mellotronu, u drugoj bogate orkestracije.
Kada je pokrenuo solističku karijeru Paul Weller imao je tek 34 godine s izrazito plodnim outputom koji se sastojao od šest albuma s punk-rock pionirima The Jam i još pet s blue-eyed soul bendom The Style Council. Od te, daleke 1992. do danas, kada izdaje svoj 15. album, Weller je upisao više kreativnih uspona nego poniranja. I ako bi nekad snimio slabašniji rad, nadoknadio bi to s idućih nekoliko snažnih ploča. ‘On Sunset’ spada u red njegovih mirnijih izdanja, ali bez premca zauzima poziciju među vrhuncima solo karijere, pa ako se do sada niste ozbiljnije bavili nekadašnjom ključnom figurom britanskog mod-revivala nemojte propustiti ovu priliku jer se kritičari već ozbiljno pitaju kako mu polazi za rukom biti toliko vitalan ovako duboko u karijeri. ‘Hate For Sale’ 11. je album The Pretendersa, dugovječnog britanskog rock sastava koji predvodi Amerikanka Crissie Hynde, a producirao ga je legendarni Stephen Street. Naslovna pjesma je punk brzac, a punkerskom energijom frcaju i ‘Didn’t Want to Be This Lonely’ i ‘Turf Accountant Daddy’, od kojih se prva poigrava s prepoznatljivim gitarskim fraziranjem Boa Diddleyja, a druga 60’s garage rockom i Ramonesima iz ‘Subterranean Jungle’ faze. Singl ‘The Buzz’ zrcalna je preslika njihovog ranog klasika ‘Kid’, a soulom intoniranu baladu ‘You Can’t Hurt a Fool’ nosi glas Crissie Hynde, koji je već u prvom slogu nemoguće zamijeniti za neki drugi. Album ekonomičnog trajanja od 30 minuta nema suvišnih momenata i vrijedan je svake preporuke.
Kada je 2011. godine Mike Skinner raspustio projekt The Streets obećao je da će pod tim imenom ponovno nastupati jedino ako u 40-im bankrotira. Sad kad je već zagazio u 41. godinu, a mi smo dobili mixtape ‘None of Us Are Getting Out of This Life Alive’, kaže da nije dekintiran pa onda mora da se uželio nastupanja koje je trenutno stavljeno na ‘hold’. The Streets su nakon prva dva albuma svakim idućim radom gubili po jedan sloj zanimljivog, ali stilski skučenog recepta, no nova kolekcija pjesama čija središnja tema su međuljudski odnosi kroz prizmu pametnih telefona, dozlaboga je zabavna. Ako ste ljubitelj mutiranog UK garagea i cockney rapa, nemojte zaobići na jeziku britkog Mikea Skinnera i njegove brojne goste među kojima su najpoznatiji Tame Impala i post-punkeri Idles. ‘Eskimo Ice’ i ‘The Poison I Take Hoping You Will Suffer’ su favoriti, iako su svih 12 pjesama iznadprosječne. ‘What’s Your Pleasure?’ četvrti je album Jessie Ware. Autorica je do sada koketirala sa sinkopiranim ritmovima, ali je bila sklonija onome što kritičari zovu sofisticirani pop. No, ovaj put 35-godišnjakinja konačno izlazi iz ormara pod punom disco opremom, a prema uniformirano povoljnim reakcijama čini se da je pogodila. Album koji zvukom liježe na razmeđu disco iskoraka Kylie Minogue, Goldfrapp, Roisin Murphy i Due Lipe ispunjen je samim hitovima, a da je već polovica pjesama objavljena u tom formatu, potvrđuje kvalitetu materijala. Usporedba s ‘Future Nostalgia’ Lipe zanimljiva je i zbog toga što oba albuma posuđuju sample mega hitova 80-ih. ‘Mirage (Don’t Stop)’ Warre uključuje dio hita ‘Cruel Summer’ grupe Bananarama, a Lipin chart-breaker ‘Break My Heart’ sadrži interpolaciju ‘Need You Tonight’ INXS-a.
Foto: Pixabay.com