Slušni aparat

God Save The Queen

pixabay ipsic red 84593

Da bez Britanaca nema turističke sezone u Dubrovniku, reći će svatko tko je makar i površno upućen u turi­stička kretanja na jugu Hrvatske. Jed­nako tako, bez inputa ‘Otočana’ nema niti ozbiljne glazbene sezone, a u prvom dijelu ljeta britanski izvođači nisu pod­bacili. Treći, istoimeni album kanta­utorice Lianne La Havas idealna je glazbena kulisa za ljetno lješkarenje i laganu introspekciju vlastitih života, a atraktivna tamnoputa 30-godišnjakinja grčko-jamajčanskih korijena i hipnoti­zirajućeg glasa inspiraciju je našla u radovima Miltona Nascimenta, Joni Mitchell, Ala Greena i Destiny’s Child pa se njen pretežno neo-soul zvuk naslanja i na jazz i folk. Ističe se obrada pjesme ‘Weird Fishes’ grupe Radiohead, ali i neodoljiva oda ljetnoj kiši ‘Bitersweet’, čije verzije omeđuju ovaj ciklus pje­sama. Ono što je ta pjesma za ‘Lianne Havas’, ‘On Sunset’ je za novi album istog naziva britanske glazbene legende – Paula Wellera. Ultimativna pjesma o smiraju ljetnog dana terapeutski uči­nak dijeli sa srodnom ‘Wild Wood’, njegovim velikim hitom s početka solo karijere, a na albumu također dolazi u dvije verzije – u jednoj dominira Welle­rovo sviranje na mellotronu, u drugoj bogate orkestracije.

Kada je pokrenuo solističku karijeru Paul Weller imao je tek 34 godine s izrazito plodnim out­putom koji se sastojao od šest albuma s punk-rock pionirima The Jam i još pet s blue-eyed soul bendom The Style Council. Od te, daleke 1992. do danas, kada izdaje svoj 15. album, Weller je upisao više kreativnih uspona nego poniranja. I ako bi nekad snimio sla­bašniji rad, nadoknadio bi to s idućih nekoliko snažnih ploča. ‘On Sunset’ spada u red njegovih mirnijih izdanja, ali bez premca zauzima poziciju među vrhuncima solo karijere, pa ako se do sada niste ozbiljnije bavili nekadašnjom ključnom figurom britanskog mod-revi­vala nemojte propustiti ovu priliku jer se kritičari već ozbiljno pitaju kako mu polazi za rukom biti toliko vitalan ovako duboko u karijeri. ‘Hate For Sale’ 11. je album The Pretendersa, dugovječ­nog britanskog rock sastava koji pred­vodi Amerikanka Crissie Hynde, a pro­ducirao ga je legendarni Stephen Street. Naslovna pjesma je punk brzac, a pun­kerskom energijom frcaju i ‘Didn’t Want to Be This Lonely’ i ‘Turf Accountant Daddy’, od kojih se prva poigrava s pre­poznatljivim gitarskim fraziranjem Boa Diddleyja, a druga 60’s garage rockom i Ramonesima iz ‘Subterranean Jungle’ faze. Singl ‘The Buzz’ zrcalna je preslika njihovog ranog klasika ‘Kid’, a soulom intoniranu baladu ‘You Can’t Hurt a Fool’ nosi glas Crissie Hynde, koji je već u prvom slogu nemoguće zamijeniti za neki drugi. Album ekonomičnog traja­nja od 30 minuta nema suvišnih mome­nata i vrijedan je svake preporuke.

Kada je 2011. godine Mike Skinner raspustio projekt The Streets obećao je da će pod tim imenom ponovno nastupati jedino ako u 40-im bankro­tira. Sad kad je već zagazio u 41. godinu, a mi smo dobili mixtape ‘None of Us Are Getting Out of This Life Alive’, kaže da nije dekintiran pa onda mora da se uželio nastupanja koje je trenutno stav­ljeno na ‘hold’. The Streets su nakon prva dva albuma svakim idućim radom gubili po jedan sloj zanimljivog, ali stil­ski skučenog recepta, no nova kolekcija pjesama čija središnja tema su među­ljudski odnosi kroz prizmu pametnih telefona, dozlaboga je zabavna. Ako ste ljubitelj mutiranog UK garagea i cockney rapa, nemojte zaobići na jeziku britkog Mikea Skinnera i nje­gove brojne goste među kojima su najpoznatiji Tame Impala i post-pun­keri Idles. ‘Eskimo Ice’ i ‘The Poison I Take Hoping You Will Suffer’ su favo­riti, iako su svih 12 pjesama iznadpro­sječne. ‘What’s Your Pleasure?’ četvrti je album Jessie Ware. Autorica je do sada koketirala sa sinkopiranim ritmo­vima, ali je bila sklonija onome što kri­tičari zovu sofisticirani pop. No, ovaj put 35-godišnjakinja konačno izlazi iz ormara pod punom disco opremom, a prema uniformirano povoljnim reak­cijama čini se da je pogodila. Album koji zvukom liježe na razmeđu disco iskoraka Kylie Minogue, Goldfrapp, Roisin Murphy i Due Lipe ispunjen je samim hitovima, a da je već polovica pjesama objavljena u tom formatu, potvrđuje kvalitetu materijala. Uspo­redba s ‘Future Nostalgia’ Lipe zani­mljiva je i zbog toga što oba albuma posuđuju sample mega hitova 80-ih. ‘Mirage (Don’t Stop)’ Warre uključuje dio hita ‘Cruel Summer’ grupe Banana­rama, a Lipin chart-breaker ‘Break My Heart’ sadrži interpolaciju ‘Need You Tonight’ INXS-a.

Foto: Pixabay.com

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić