Zanimljivosti

‘Gdje je tezoro?’ – projekt kroz koji su se mladi čitatelji upoznali s ‘Vidrinim’ djelima

tezoro 7

Osnovna škola Montovjerna u ponedjeljak je bila domaćin predstavljanju evaluacije projekta Gdje je tezoro? – Upoznavanje s opusom Marina Držića koji je realiziran tijekom školske godine 2022./2023. u šestim i sedmim razredima svih gradskih osnovnih škola i u osnovnoj školi Antuna Masle Orašac – područna škola Lopud. Nositelj projekta je Dom Marina Držića, a izvoditeljice su izv. prof. dr. sc. Katja Bakija sa Sveučilišta u Dubrovniku i Marija Konsuo, profesorica hrvatskog jezika i književnosti. Ovim projektom Ustanova  u kulturi Grada Dubrovnika Dom Marina Držića uključila se u program osnaživanja i institucionalnog poticanja čitanja u sustavu obrazovanja.
Naime u okviru nacionalne strategije poticanja čitanja Republike Hrvatske (Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ministarstvo kulture i medija RH) pod sloganom Čitajmo da ne ostanemo bez riječi! u razdoblju od 2017. do 2022. provodili su se projekti i radionice kako bi se doprinijelo razvoju kulture čitanja. Projektom Gdje je tezoro? – Upoznavanje s opusom Marina Držića Ustanova  u kulturi Grada Dubrovnika Dom Marina Držića uključila se u program osnaživanja i institucionalnog poticanja čitanja u sustavu obrazovanja.
Evaluacija projekta predstavljena je nazočnim ravnateljicama škola i profesoricama hrvatskog jezika i književnosti u školama gdje se projekt provodio, a predstavljanju je nazočila zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić, pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Julijana Antić Brautović i pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, sport, socijalnu skrb i civilno društvo Dživo Brčić
Tijekom provedbe projekta u svim razredima održano je uvodno predavanje i interaktivna radionica vezana uz Držićevu komediju Skup. U sklopu edukativnog predavanja sudionici su čuli temeljne informacije o životu i djelu Marina Držića, čitali su se izabrani fragmenti iz njegovih najpoznatijih djela (Tirena, Dundo Maroje, Novela od Stanca), a u drugom djelu kroz interaktivni pristup analizirala se komedija Skup. Po završetku projekta među sudionicima proveden je anonimni anketni upitnik o čitateljskim navikama učenika, interesu za čitanje, razini poznavanja dubrovačke književnosti i Držićeva djela te zanimanju za dubrovačku književnu baštinu.
Projektom se željelo približiti djela Marina Držića mlađoj čitateljskoj publici (učenicima viših razreda osnovnih škola) i ujedno potaknuti zanimanje za čitanje i osnažiti razvijanje čitateljskih kompetencija te stvoriti uvjete za upoznavanje Držićevog jedinstvenog književnog opusa kako bi se na taj način afirmirala, promicala i popularizirala hrvatska renesansna književna baštine i to kroz djelo jednog od najvećih hrvatskih književnika, našeg Dubrovčanina Marina Držića. Ciljevi projekta su razvijanje ljubavi prema knjizi i čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena, poticanje i popularizacija knjige, čitanja i čitanja naglas, unaprjeđenje čitalačkih sposobnosti učenika, naglašavanje čitanja kao temelja cjeloživotnog obrazovanja, poticanje usmenog izražavanja, razvijanje motivacijskih sposobnosti, razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja, bogaćenje vokabulara te promicanje kulture čitanja.
Projektom se također željelo pridonijeti razvoju i popularizaciji kulture čitanja u Dubrovniku i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, afirmirati čitanje kao djelatnost duha i omogućiti što većem broju dubrovačkih učenika zadovoljstvo čitanja.

Pročitajte još

NA DANAŠNJI DAN 1991. Branitelji se vratili na Srđ, a Slavija isplovila sa 4 tisuće prognanika

Dulist

Na tržištu nova aplikacija koja je zaludila generaciju Z

Dulist

Kako djeca uživaju na radionicama u Zavičajnom muzeju u Čilipima?!

Dulist