Prije godinu dana Mato Franković sa zamjenicama Orlandom Tokić i Jelkom Tepšić preuzela je odgovornost za upravljanjem Dubrovnikom. Tim povodom ovog je petka javnosti podastrto izvješće o radu u proteklih 365 dana, a prvo što je gradonačelnik istaknuo jest pročistač pitke vode.
-Zatekli smo ga na 10 posto izgrađenosti. Bila je odluka krenuti dalje ili ne te smo odlučili da ćemo krenuti dalje i 12. ovog mjeseca bit će pušten u probni rad. Tehnički će se utvrđivati ispravnost, kako i na koji način funkcionira i ta priča polako dolazi svome kraju – rekao je Franković, spomenuvši i kako su tijekom kampanje posebno isticali nužnost okretanju EU fondovima, odnosno dobivanju EU sredstava za obnovu spomeničke baštine. Prvi primjer za to danas su Lazareti.
-Skoncentrirali smo se na stanove i stanogradnju. Pitanje rješavanja stambenog pitanja za branitelje je nešto što je ostalo kao obveza Grada Dubrovnika iz svih prethodnih razdoblja. Prošlo je puno vremena od Domovinskog rata do danas, a brojni branitelji, koji imaju pravo na stambeno zbrinjavanje, to svoje pravo nisu ostvarili. U suradnji s Ministarstvom branitelja radimo 65 novih stanova za branitelje, a istovremeno osiguravamo i nove zone stambenog zbrinjavanja Nuncijata i Pobrežje – rekao je Franković.
Među ostalim osvrnuo se i na reviziju gradskih stanova, kojom je utvrđeno kako se od 107 stanova njih 60 koristi bespravno.
-Raspisan je novi natječaj za potencijalne buduće stanare. U idućem tjednu prvi stanari dobit će ključe stanova sukladno listi prvenstva. Dio stanara je tužio Grad Dubrovnik Upravnom sudu u Splitu gdje je prije nekoliko dana bilo ročište i sve te žalbe su odbačene te je dano za pravo Gradu Dubrovniku da ima pravo raspolagati svojim prostorima sukladno propisima koji su na snazi – rekao je gradonačelnik.
Osvrnuo se i na uvođenje reda.
-Treba uvesti reda u taksi djelatnost. Počeli smo provoditi koordinirane akcije s MUP-om te smo prije nekoliko dana zaustavili veliki broj taksista. Većinom smo kod onih koji nose oznake Ubera pronašli kako rade ilegalno na području Grada Dubrovnika i isti će biti sankcionirani, a kazne uistinu nisu male – rekao je Franković.
-Započeli smo s uvođenjem reda u javne površine. Počeli smo koristiti sve institute koji su unutar zakonskih ovlasti Grada Dubrovnika bile i prije, ali se nisu koristili, a to je prije svega pitanje oduzimanja stolova za sve one koji krše pravila Grada Dubrovnika. To smo radili i prošle godine, ali i na početku ove sezone. Sankcionirat ćemo sve one koji krše pravila Grada i ugovore koje imaju s Gradom – kategoričan je Franković.
Gradonačelnik je, odgovarajući na novinarsko pitanje, sam sebi dao ocjenu – dobar (3).
-Mislim da je naravno potrebno napraviti još puno toga više. S obzirom da dolazim iz realnog sektora ja bih neke stvari i puno brže presijecao, ali kad se radi o gradskoj upravi neke stvari idu i sporije jer se moraju poštivati zakonske procedure. Najponosniji sam na činjenicu da smo razriješili tri velika spora Grada Dubrovnika, a to su DPDS, Excelsa nekretnine i Blaga djela. Sazrelo je vrijeme da se tako nešto riješi, a u konačnici se pokazalo i pozitivnim za proračun Grada jer će iz tih institucija doći oko 50 milijuna kuna na kraju ove godine – zaključio je Franković.