Nakon sveobuhvatne izložbe Anabel Zanze Citati u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik u travnju i svibnju, u četvrtak 15. listopada u 19 sati, na trećem katu muzeja otvorena je izložba novih radova iz serije Ufemat u sklopu kongresa Ufemat.
Svake godine Ufemat (Europsko udruženje nacionalnih udruženja proizvođača i distributera građevinskog materijala) organizira kongres u nekom od poznatih europskih gradova. Proteklih godina gostovali su u Bratislavi, Briselu, Kopenhagenu, Krakovu, Parizu, Valenciji, Veneciji i Beču. Svake godine nastoje da umjetnik iz zemlje domaćina sudjeluje u njihovom projektu. Tako su imali zadovoljstvo surađivati s Alainom Bertrandom (Francuska), Mariom Keisner (Poljska), Griffoom (Belgija) i mnogim drugima, a ovaj put odlučili su se surađivati sa umjetnicom Anabel Zanze.
„Istina je da umjetnost i biznis često ne idu zajedno, međutim suradnja s Anabel Zanze, koja nije ni mainstream niti figurativna umjetnica, nego, dapače slikarica konceptualnog izričaja, potvrđuje našu otvorenost prema novim umjetničkim praksama i izraženoj individualnosti umjetnika“, rekao je Marnix Van Hoe, glavni tajnik Ufemata
Kako je nastajala serija i što je značajno za djela iz ove serije, opisala je sama umjetnica Zanze rekavši: „Odlučila sam, stoga, na svim slikama ispisivati tekstove iz područja arhitekture – npr. za sponzora Mapei povijesne činjenice o arhitekturi grada Milana i Italije; za JCB isječke iz Pevsnerove knjige The Englishness of English Art; na Wienerbergovoj slici nižu se imena znamenitih arhitekata XX. st; na Xelli se spominje industrijska revolucija i masovna gradnja željezničkih pruga diljem Europe; na Veluxovoj problematika konstrukcije kuće; Fakrova slika u svojim tekstualnim krhotinama sučeljava pojmove moderne i postmoderne dok je Ufematova posvećena Bauhausu Waltera Gropiusa i drugih.“
Igor Zidić, autor teksta u katalogu, ovako je između ostaloga opisao rad umjetnice: „Ti su tekstovi, u biti, tekstovne – grafemske – slike: one emaniraju (s)likovnu energiju, a tekstualni su sadržaji tek dobar slikovni temelj, kao što je – za razliku od kliznog ili potopljenog zemljišta – dobro i čvrsto tlo ono na kojemu želimo graditi. Tekst, redovito, više otkriva njezine poticaje nego što obvezuje gledatelja, jer mu Anabel – bojom, likovima, fontovima, veličinama, odnosima tih elemenata, plasticitetom nanosa, specifičnim teksturama – prije svega nudi sliku, a specifičnost je slike da može biti, za razliku od teksta, u trenutku (hipu) percipirana. Taj cilj nije u nje nikad zanemaren.“
BIOGRAFIJA
Anabel Zanze rođena je 1971. u Dubrovniku, gdje je pohađala osnovnu i srednju školu. Godine 1991. upisala se na Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu (Grafički odsjek) i diplomirala 1996. Između 1998. i 2004. predavala je likovnu kulturu u osnovnoj školi Marina Držića u Dubrovniku. Od 2004. živi i radi u Zagrebu. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Izlagala je na 22 samostalne te većem broju skupnih izložbi. Njezina djela nalaze se u zbirkama Moderne galerije u Zagrebu, Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku, Gradskog muzeja Karlovac – Galerije Vjekoslav Karas, Muzeja Široki Brijeg – Franjevačke galerije, Gradske knjižnice Juraj Šižgorić u Šibeniku i Hypo Group Alpe Adria u Zagrebu te u hrvatskim i stranim privatnim kolekcijama. Uvrštena je u knjigu Sandre Križić Roban Hrvatsko slikarstvo od 1945. do danas. Odgovornost slike u vrijeme nestrpljivog pogleda.
Izložba ostaje otvorena do 15. studenoga 2015. godine.