Grad

FOTO Kako preživjeti prelazak ceste u Hebrangovoj?

hebrangova sinjska promet 0000

Prometno rješenje na spoju Ulice Andrije Hebranga i Sinjske ulice kakvo je danas za nas je vrlo opasno i pitanje je dana kada će se nešto loše tu opet dogoditi. Ljudi su na ovoj ‘crnoj točki’ već ranije teško stradavali, a i gubili živote, no do dana današnjeg nije ništa poduzeto – ističe Marija Čaveliš Ćuk, naša sugrađanka koja od straha zbog prevelike opasnosti sa svojom kćeri u kolicima jednostavno ne smije prijeći cestu u Ulici Andrije Hebranga na predjelu tzv. Šumice i riskirati živote hodajući kolnikom prema i uz Sinjsku ulicu.

‘Zebra’ bez lampica, zamagljena ogledala
-Taj dio Ulice Andrije Hebranga je problematičan iz više razloga. Ponajprije, tom se prometnicom jako brzo vozi, posebno nakon što su je ‘otkrili’ taksisti i autobuseri na povratku iz gruške luke. Hebrangova je postala ulica gdje često stradavaju pješaci te gdje jako često dolazi do lakših i težih prometnih nesreća. No, posebno bih istaknula baš taj spoj Sinjske i Hebrangove te pješački prijelaz na tom spoju, koji valjda jedini u cijelom gradu nije označen lampicama upozorenja pa se vozači tim dijelom nesmotreno zalijetaju, očito ne mareći za ucrtanu ‘zebru’. ‘Zebra’ je sama po sebi prilično neuočljiva i, osim nas što živimo na Konalu, gotovo nitko pred nju ne staje. Čak i kada se jedno vozilo zaustavi kako bi propustilo pješaka, često ono iz drugog smjera projuri, potpuno nesvjesno tog prijelaza. Također, problem je promet vozila pri uključenju iz Sinjske u Ulicu Andrije Hebranga, gdje vozila moraju cijelim prednjim dijelom i do pola metra izviriti u desni trak prometnice da bi uopće dobili preglednost. Tamo doduše postoje ogledala, ali kao da ne postoje. Ona su ili zaklonjena drugim vozilima, jer svako parkirano vozilo više od standardnog osobnog automobila blokira pogled u ogledala, ili u njih udara sunce ili ih zamagljuju sumaglica, kiša i rosata. Na primjer, u kišnim uvjetima vozilo iz smjera Ilijine Glavice vas kasno primijeti pa vas ide izbjeći, a to radi ulaskom u suprotni trak. To je prava dubrovačka ‘crna točka’ jer se ništa ne vidi i često se izlazi napamet – govori nam ogorčena Čaveliš Ćuk.

Sinjska bez pločnika
– Hebrangova je poznata po prometnim nesrećama, barem se triput tjedno dogodi neki incident, a baš na ovom pješačkom prijelazu je smrtno stradao jedan stariji gospodin. Inače, nesreće se redovito događaju iz smjera Ilijine Glavice, odakle vozači s velikom brzinom pristižu na naš pješački prijelaz i na spoj Hebrangova-Sinjska pa jednostavno ne stignu reagirati – objašnjava Čaveliš Ćuk. Ističe kako pravi problemi nastaju kad bi s dječjim kolicima htjela prijeći ‘zebru’ u smjeru Sinjske ulice.

-Od pješačkog prijelaza pa sve do vrha Sinjske nigdje nema pločnika. Tako da sam prisiljena gurati kolica uz rub kolnika, i to dok mi promet dolazi s leđa, što je iznimno opasno. Ne mogu vjerovati da nikome nije palo na pamet zaštititi živote građana gradnjom jednostavnog pločnika – smatra Čaveliš Ćuk. Inače, rekonstrukcija Sinjske ulice bila je uvrštena u planove još prije osam godina, ali se, ističe Čaveliš Ćuk, iz nepoznatih razloga više puta kroz godine odgađala.

– U prvom dijelu prometnice uspon je u nagibu 17 posto, a u gornjem dijelu je i do 25 posto. Uz to, zavoji su iznimno oštri i potrebno je dosta vještine za upravljanje vozilom. Kad su kišni uvjeti, čak i s novim gumama ljudi se teško uspiju popeti, a evo sad su stavili novi asfalt pa ostaje vidjeti što će nam donijeti prve kiše. Ulaz je proširen, ali nakon toga je sve stalo. Projekt je bio prioritet sve do prošle godine, a onda ga više nigdje u nijednom od onih besplatnih newslettera više nismo našli. Po nekim informacijama koje imam, to više nije niti predviđeno da se radi, što zbilja ne razumijem – kaže nam Čaveliš Ćuk.

Tvrdi kako je trenutno prometno rješenje tog dijela grada rađeno u nekom prošlom vremenu, kad nije bilo toliko ni stanova ni apartmana, ali ni vozila ni pješaka. Bilo bi potrebno, smatra Čaveliš Ćuk, najprije postići veću preglednost, i to proširenjem ulaska u Sinjsku ulicu, od pješačkog prijelaza do ulaza u Sinjsku, čime bi se prvi put mogao lakše uočiti dolazak vozila s Ilijine Glavice, te izgradnjom pločnika. Isto tako, potrebno je proširiti cijelu Sinjsku ulicu kako bi se njom sigurnije i jednostavnije uopće odvijao svakodnevni promet. To bi bio tek početak, jer na ‘zebru’ treba staviti lampice, sve skupa pravilno označiti, učinkovitije od onog ‘smajlića’ upozoriti na smanjenje brzine…

-Još jedan problem je što u sezoni često strani državljani slijedeći navigacijski sustav u vozilu započnu uspon uz Sinjsku ulicu jer im sustav ukazuje da tu mogu izaći na Jadransku magistralu. Međutim, dočeka ih puna crta na nepreglednom skretanju prema Splitu pa se uz sve te naše zavoje i uzbrdice prilično izgube, a da ne kažem što se dogodi kad s kamperom krenu gore! – kaže Čaveliš Ćuk.

Jedan već stradao, tko je slijedeći?
-Nešto se hitno treba poduzeti, a ne želim čekati da se dogodi neko zlo. Želim upozoriti na ovu opasnost, kako bi se nešto konačno počelo poduzimati. Mi kao stanovnici tog dijela grada smo ogorčeni jer vidimo što se događa, a svaki dan smo u strahu. Pitamo se jesmo li mi i naša djeca slijedeći? – ističe zabrinuta Čaveliš Ćuk, s kojom smo obišli problematičnu točku. Mogli smo se uvjeriti koliko je zaista situacija opasna kad se jedna majka s kolicima kreće tim dijelom (za potrebe snimanja kolica su bila prazna).

Čaveliš Ćuk na kraju ističe kako rješavanje ovog problema ne bi trebalo imati veze s politikom, jer stanovnicima tog dijela grada potpuno je svejedno tko će im pomoći nakon osam godina obećanja. Bitno je da pomoć stigne prije nego netko od njih (opet) strada.

Pročitajte još

Dubrovnik oduševio preko 70 vodećih britanskih medija i djelatnika turističkog sektora

Dulist

Završena sanacija potpornog zida u Bogišićevom parku

Dulist

Upaljenja treća adventska svijeća ispred Kneževog dvora

Dulist