Grad

Dujmović: Zašto bismo vam smanjili račun ako vodu ne trošite?

valentin dujmovic

Sezona kiša tek je počela, a Dubrovniku se već zamutila voda.

Iako smo pomalo već ‘oguglali’ na pojavu mutne vode, koja je doduše zadnjih godina sve češća pojava, opskrba pitkom vodom putem cisterni vratila nas je u 1991. godinu. Mnogi Dubrovčani stoga s pravom komentiraju kako im cisterne ‘aktiviraju PTSP’ iako su ratni dani davno iza nas. No, ni nakon 25 godina nismo očito daleko odmaknuli budući da nas i ove zime s pojavom obilnije kiše očekuju zamućenja izvorišta Omble, ali i drugih u okolici, a samim tim često ćemo susretati i cisterne na kojima ćemo vodom puniti bidone. Naravno, ima i onih koji će vodu kupovati i time ‘stanjivati’ svoj kućni budžet.

Zar ne bi bilo najbolje da, umjesto cisterni, Vodovod Dubrovčanima smanji račune za one mjesece kada voda i po nekoliko dana nije za piće?

Kako smanjiti nešto što se ne potroši?
O toj je mogućnosti je prije skoro godinu dana za DuList govorio predsjednik Uprave Vodovoda Dubrovnik Valentin Dujmović. Naime, na naše pitanje zašto u danima kad voda nije za piće Vodovod ne umanji račune svojim sugrađanima, odgovorio je kako ‘opskrbljuju građane vodom i oni tu vodu koriste i za neke druge potrebe, ne samo za piće’.

No, na naše inzistiranje kako se s tom vodom često ne može ni istuširati jer je crna, a niti prokuhavanjem ne dobiva na ‘kvaliteti’ izjavio je: ‘Treba provjeriti postoji li zakonska mogućnosti za smanjenje računa. Svakako se može razmisliti’. Stoga nas je zanimalo je li se u godinu dana razmislilo, odnosno postoji li zakonska mogućnost da se Dubrovčanima zbog mutne vode umanje računi.

-Jesmo, poslali smo upite nadležnim tijelima jer ne možemo sami niti povećavati niti smanjivati cijene, odnosno nekome nešto opraštati. Kao odgovor dobili smo da kad imamo zamućenje, građani svakako tu vodu ne troše. Nije da smo mi nešto naplatili što nije potrošeno. Dakle, kad imamo zamućenje, građani ne troše vodu za piće, troše je za nešto drugo. Imaju tehničku vodu za WC, tuširanje… i to je ono što troše. Vodovod nikad nikome nije naplatio nešto što nije potrošio i ne postoji zakonska mogućnost da nekome oprostimo nešto što nikad nije ni platio niti potrošio. Kako ću ja vama oprostiti nešto što niste niti kupili, odnosno oprostiti vam dug koji nikad niste napravili jer niste trošili tu vodu – objašnjava nam Valentin Dujmović.

Iako je istaknuo kako se računi za vodu ne mogu umanjiti jer građani tu vodu ne troše, no činjenica je kako vodu u danima zamućenja građani moraju kupovati, jer nije za piće.

Voda besplatna – na cisternama
-Kad imamo zamućenje Vodovod izlazi s cisternama, dakle omogućimo građanima da se besplatno snabdiju vodom iz cisterni – govori Dujmović.

No, ovdje svakako treba naglasiti kako je ‘izlazak’ s cisternama nešto novijeg datuma, i pitkom vodom građani se na ovaj način opskrbljuju kod višednevnih zamućenja. Tu se postavlja i pitanje gdje se cisterne pune budući da se uz Omblu često zamuti i Palata, ali i izvorišta u Župi dubrovačkoj.

-Cisterne se najčešće pune u Stonu, na stonskom izvorištu koje je dosta kvalitetno. Cisterne se pune pod kontrolom Zavoda za javno zdravstvo. Prije nego ih napunimo vodom moramo ih dezinficirati i svaki put dobiti potvrdu da je cisterna sanitarno ispravna. Tek onda u nju ide voda – objasnio nam je predsjednik Uprave Vodovoda.
Dalje je nastavio s pročistačem, čiji se početak gradnje uskoro očekuje.

-Od strane Vodovoda to je dodatan napor da građani u budućnosti imaju pitku vodu. Nakon dugog niza godina napokon imamo ugovor, počeli su pripremni radovi gradilišta te očekujemo da će izvođač u roku, a to je 1. srpnja sljedeće godine završiti radove. Ukoliko se dogodi da ih ne završi, imamo bankovnu garanciju preko koje ćemo naplatiti eventualne penale – govori Dujmović.

Za kraj zanimljivo je navesti i koje mjere općenito preporučuje Zavoda za javno zdravstvo u izvješću o zdravstvenoj ispravnosti vode za piće u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u 2015. godini, koje se odnosi na sva izvorišta na području županije.

Što predlaže Zavod?
– Vodu za ljudsku potrošnju prije distribucije početi prerađivati, kako bi kontinuirano bila zdravstveno ispravna (npr. uklanjanje mutnoće, sulfata, klorida…). Potrebno je uložiti dodatne napore u održavanje samih vodoopskrbnih objekata (vodospreme i mreža) jer su nerijetko slabo održavani, a česta puknuća cijevi razlog su zdravstvene neispravnosti. Nakon saniranja puknuća cijevi treba voditi brigu o pravilnom ispiranju cjevovoda i dezinfekciji. Posebno je važno za vrijeme izvanrednog stanja uzorkovati vodu za ljudsku potrošnju i obavještavati stanovništvo o bilo kakvom odstupanju zdravstvene ispravnosti (npr. elementarne nepogode). Također bi za takva stanja trebalo osigurati dodatna sredstva, a ne trošiti sredstva Zavoda. Potrebno je napraviti potpuni registar autocisterni koje se koriste za prijevoz vode za ljudsku potrošnju. Te autocisterne potrebno je redovito održavati te propisati učestalost kontrole vode. Nužno je osmisliti kako vodoopskrbu autocisternama uvesti u sustav upravljanja javnozdravstvenim rizicima te educirati lokalnu samoupravu, stanovništvo, a posebice odgovorne za prijevoz i distribuciju vode za ljudsku potrošnju – mjere su koje predlaže Zavod.

Pročitajte još

Gradu odobrena nova bespovratna sredstva za spomenik poginuloj djeci

Dulist

Najbolji djelatnik godine Denis Raos na prijemu kod gradonačelnika

Dulist

Počela sanacija potpornog zida u Novoj Mokošici

Dulist