Aktualno

“Dubrovnik i nije toliko izoliran!”

"Dubrovnik i nije toliko izoliran!"

Dubrovnik treba povezati, to je biser Jadrana, no moramo biti svjesni da Dubrovnik i nije tako izoliran.

Kad dolazite brodom, Dubrovnik je prvi na redu – kazao je gradonačelnik Novog Vinodolskog Oleg Butković na sastanku s dr. Vidojem Vujićem, obnašateljem dužnosti primorsko-goranskog župana, piše Novi list.

– Pitam vas kako se osjeća putnik kad dođe u riječku zračnu luku, a kako se osjeća kad dođe u dubrovačku. Koji putnik je zadovoljniji? Uvijek nas netko preglasa i budemo li i dalje popuštali, nećemo dobiti nikad ništa. Mi koji ovdje živimo, recimo što mislimo. Ne možemo uvijek biti trinaesto prase. Autocesta do Žute Lokve je potreba – izričit je u svojim izjavama gradonačelnik Butković
 
Butković je pritom ponudio i podatak kako ljeti kroz Novi zna proći 16 tisuća vozila dnevno.
 
– Novi Vinodolski i Omiš su jedini gradovi u Hrvatskoj koje magistrala dijeli napola. Ne možemo razvijati turizam u Novom ako se ne izgradi autocesta. Autocesta ne znači puno samo za Novi. Tu su Rijeka, Crikvenica, Lika, otoci – objašnjava Butković koji je dao podršku danas već bivšem ministru Zlatku Komadini  koji je preferirao gradnju autoceste do Žute Lokve. 
 
Gradnju autoceste do Žute Lokve podržava i crikvenički gradonačelnik Damir Rukavina, dok ravnatelj županijskog Zavoda za prostorno uređenje dr. Mladen Črnjar također smatra autocestu nužnošću te ističe da je usporedba intenziteta prometa na cesti prema Dubrovniku i na relaciji prema Žutoj Lokvi jedini pokazatelj koji nije politički obojen.

– Pravac prema Žutoj Lokvi nije silno rentabilan, no ima veći broj vozila nego neke ceste čija se gradnja planira – mišljenja je dr. Črnjar.

Statistika otkriva zašto je autocesta potrebna Crikvenici i Novom. Prosječni ljetni dnevni promet (PLDP) kroz Crikvenicu iznosi 14 500 vozila, a kroz Novi Vinodolski još stotinu vozila više. Istovremeno, PLDP po autocesti južno od Splita pada na 14 tisuća. Dakle, identičan je prometu u Crikvenici i Novom.
 
Prometna opterećenost na krajnjem južnom kraku autoceste, oko čvora Vrgorac još je manja. PDLP se kreće između sedam i osam tisuća. Toliki je prosječni godišnji dnevni promet u Crikvenici i Novom.
 
I Senj mjeri zamjetan promet, PLDP iznosi 11 tisuća. Intenzitet nešto pada ukoliko se od Senja krene Jadranskom magistralom prema jugu odnosno trajektima za Rab i Pag. Primjerice, u Sv. Jurju PDLP je 8 800 vozila, što je još uvijek intenzivniji promet nego na dionici oko Vrgorca ili na odvojku autoceste prema Osijeku gdje se PGDP kreće oko mizerne dvije tisuće vozila.

Pročitajte još

DODIJELJENO DESET ‘A’ DRŽAVNIH STIPENDIJA Saznajte tko su najbolji studenti Sveučilišta u Dubrovniku

Marko Džamarija

SANITAT POZIVA Javite se ako želite banak na gruškoj placi

Dulist

[PODCAST S BARBAROM] Goran Milić: Slijedi What’s up Japan, a što mu je ‘tiha patnja’?

Barbara Đurasović