Poduzetnici su do 1. ožujka 2012. godine mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, pa su mnogobrojni iskoristili tu povlasticu.
Građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a. Prošle je godine u Hrvatskoj prodano 31.360 novih osobnih automobila, što je za 10.201 automobil, ili 24,5 posto, manje nego 2011. godine, pokazuju podaci agencije Promocije Plus.
Tako je nakon rasta 2011. godine u kojoj je broj prodanih automobila bio veći za 7,6 posto u odnosu na 2010., tržište novih automobila u Hrvatskoj lani ponovo palo.
Razlozi pada mogu se pronaći u općem padu standarda zbog krize i nepovoljnim poreznim propisi kod kupnje automobila u poslovne svrhe. Tijekom zime bili su solidni prodajni učinci, a to je rezultat kratkoroččnog utjecaja uoči promjena porezne regulative, povećanja PDV-a na 25 posto.Tek kasnije se ustvrdilo kako je učinak povećanja PDV-a bio privremen, a prodaja je pala na uobičajene krizne brojke.
Prodaja novih automobila još je veoma daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo znatno više automobila – 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već 2009. godine broj prodanih novih automobila pao je na 44.891.
Najprodavanija marka automobila je Wolkswagen, zatim Peugeot, Opel, Citroen, Renault, Hyundai, Kia, Chevrolet, Škoda te Ford.