Patrick Bateman, mladi Poslovnjak s Wall Streeta te u slobodno vrijeme manijakalni serijski ubojica u romanu ‘Američki psiho’ Breta Eastona Ellisa kao i u istoimenom hit filmu koji je svestranog glumca Christian Balea gurnuo u orbitu, volio je analizirati svoje omiljene albume. Tako u jednoj od niza istovremeno zabavnih i šokantnih scena kritički prolazi i kroz prvi album američke pop dive Whitney Houston. Bateman se posebno osvrće na pjesmu ‘Greatest Love of All’, za koju nalazi da je jedna od najsnažnijih pjesama ikada napisanih na temu samoodrživosti i osobnog dostojanstva.
Album ‘Whitney Houston’ objavljen je na Valentinovo 1985. godine i ove godine slavi 35. rođendan. U Arista Records, izdavaču kojemu je ostala vrjerna tijekom čitave karijere ispunjene veličanstvenim uspjesima i bolnim padovima, vjerovali su da tada 22-godišnja djevojka iz Newarka u New Jerseyu ima potencijal postati novom globalnom pop zvijezdom, onom koja će probiti barijere R&B top ljestvica (tzv. color barrier) i prodrijeti u pretežno bijelo tržište mladih konzumenata glazbe u doba Reagana i mega popularnog mtv-ja, baš kao što su prije nje od muških kolega napravili Michael Jackson i Prince. Clive Davis, glavešina Ariste i izvršni producent njenih ranih albuma, nije bio u krivu. Iako je trebalo malo vremena, ‘Whitney Houston’ se nakon 55 tjedana popeo do samog vrha Billboarda gdje provodi 14 tjedana zaredom. Zahvaljujući tri singla koji su zagospodarili vrhovima ljestvica singlova diljem svijeta (uz spomenuti Batemenov favorit to su jazzy balada ‘Saving All My Love For You’ i poletna ‘How Will I Know’, tipični proizvod plesne pjesme 80-ih) album je ponio titulu najprodavanijeg albuma u sad-u 1986. godine i postao prvim albumom neke pjevačice kojoj je to pošlo za rukom.
Ali dok su bijeli tinejdžeri ludovali za slatkom Whitney, pjevačica je istovremeno od crne urbane Amerike zbog prevelike okrenutosti pop zvuku bivala diskreditirana kao ‘Whitey’ (omalovažavajući pridjev za bijelce), što je kulminiralo glasnim zviždanjem na dodjeli Soul Train nagrada 1989. godine, od čega se prema kazivanjima njenih suradnika Houstonova nikada nije oporavila. Smatrala je to velikom nepravdom. Incident je djelomično oblikovao njen treći album ‘I’m Your Baby Tonight’. Umjesto ušećerenim popom, album obiluje funkom i new jack swingom, tada vrlo trendovskim stilom suvremenog R&B-ja i Whitney opet pogađa. No, svi ti uspjesi nisu mogli dočarati u kakvu će se ikonu pjevačica pretvoriti filmom ‘Bodyguard’. Pet godina prije nego što će Celine Dion udaviti svijet narikačom za Lea i Kate, Whitney je od ‘I Will Always Love You’ Dolly Parton napravila punokrvnu soul baladu i u devedesete ušla kao najgrlatija vladarica top ljestvica. Zbog okrenutosti filmovima (Waiting to Exhale i The Preacher’s Wife) fanovi su na novi album čekali sve do 1998., kada izdaje ‘My Love is Your Love’. Snimljen u jednom od najuzbudljivijih razdoblja za urbani pop i u istoj godini u kojoj je Madonna redefinirala svoj zvuk suradnjom s Williamom Orbitom (‘Ray of Light’), taj album predstavlja njeno najzaokruženije djelo sa zamjetnijim utjecajem hip-hopa.
Zanimanje ljubitelja glazbe za vlasnicu najmoćnijeg para glasnica nikada nije prestalo. Nažalost, Whitney je od početka novog milenija u javnosti prečesto bila prisutna kao omiljena meta, vrlo često nemilosrdnih, tabloida. Osam godina nakon tragične smrti pjevačice i na krilima jednog od najvećih prošlogodišnjih hitova, Kygovom remiksu Whitneyine obrade ‘Higher Love’ Stevea Windwooda, konačno počinje stizati krunska potvrda njenom trajnom i globalnom utjecaju na suvremenu glazbu. U Shefieldu krajem veljače debitira hologramska turneja ‘An Evening With Whitney’, koja se nakon 25 izvedbi u Europi seli na američki teritorij, a u svibnju će Whitney Houston ući u Kuću slavnih Rock ‘n’ Rolla kao dio generacije 2020. uz Depeche Mode, T. Rex, Nine Inch Nails i The Notorious B.I.G.-ija. Uspjehom filmova ‘Whitney: Can I Be Me’ (2017.) i ‘Whitney’ (2018.) dijelom je skinuta stigma s njenog privatnog života i otvoren je put ponovnoj procjeni naslijeđa Whitney ‘The Voice’ Houston na ispravnim postavkama – kao jedne od najvećih pop zvijezda nesvakidašnjeg talenta i vokalnih sposobnosti, prvoklasnog showmakera i bend lidera.