Aktualno

Bajrambašić bi preko Neuma, Brigović drugi most!

ceste brigovic041

Zaobilaznica Neuma s dva odvojka, jednim prema BiH i drugim prema Dubrovniku, rješenje je koje je hrvatskoj i dubrovačkoj stručnoj javnosti predstavio Izet Bajrambašić,

pomoćnik ministra za komunikaciju i transport Bosne i Hercegovine. Riječ je, naime, o bosansko-hercegovačkom viđenju prolaza autoceste kroz Neum, kojim bi Hrvatska riješila problem s jugom Hrvatske nakon ulaska u Schengenski režim.

Po prijedlogu Bajrambašića rješenje koje su nudi jest nastavak autoceste Metković – Neum – Doli – Osojnik i dalje prema Dubrovniku.

Ono predviđa račvanje koridora, koji bi išao 7 do 8 kilometara od Neuma, na granici svojevrsnim kružnim tokom – jedan krak bi išao prema BiH, prema Neumu te prema Stocu na spoj za koridor Vc.
Drugi dio, koji bi išao prema Dubrovniku, bio bi u potpunosti pod kontrolom Hrvatske i pod njenom koncesijom, te bi služio za nesmetani prolaz prema Dubrovniku.

– Bosna i Hercegovima želi dati rješenje i učiniti sve kako bi i Hrvatska i Europska unija u potpunosti ispunili svoju mogućnost korištenja Schengenskog teritorija – rekao je Bajrambašić, istaknuvši kako bi se ovakvo rješenje moglo vrlo brzo i realizirati.

Sve to Bajrambašić rekao je na okruglom stolu u organizaciji Hrvatskog društva za ceste na kojem se govorilo o povezanosti naše Županije s cestovnom mrežom Hrvatske i EU. naglasak je stavljen i na trenutka ulaska Hrvatske u EU, te na primjenu Schengenskog režima koji bi stanovnike južno od Bistrine doveo u nejednaki položaj naspram ostatku Hrvatske i Unije.

Naime, kako je istaknuo Zvonimir Nagy, dopredsjendik Hrvatskog društva za ceste, sloboda kretanja jedno je od osnovnih prava Europske unije, koje će stanovnicima juga Hrvatske sredinom 2015. godine, kada će Hrvatska ući u sustav Schengena biti onemogućeno bez nekog brzog rješenja, pa bilo to Most preko Pelješca, trajektna veza Trpanj – Ploče kao privremena mjera ili pak ovaj koridor uz hrvatsku koncesiju kroz Neum.

– Puno smo pričali zadnjih godina, a učinili skoro ništa osim dubrovačkog mosta. Ulaskom u Europsku uniju bit ćemo u totalnoj izolaciji. Držim da je najlogičnija odluka da u svoju kuću ulazim kroz svoje dvorište – mišljenje je Dominika Brigovića, koji je dakle mišljenja kako dubrovačko područje treba s ostatkom Hrvatske povezati direktno ne prelazeći u drugu državu i to normalnim mostom, koji se projektirao do kraja 2006. godine.

Tada je, naime, donesena odluka o gradnji drugog po veličini ovješenog mosta u Europi, za koji je u veljači 2007. godine raspisao natječaj zaboravivši na sve što se po pitanju mosta napravilo od 2004. do tada.

Iako su na jutrošnjem skupu prometni stručnjaci iznosili neka svoja rješenja, viđenja i ideje, naglašeno je kako će konačnu odluku o tome što će se i na koji način graditi donijeti politika, odnosno službene institucije države.
 

Pročitajte još

STANJE NA IZVORIŠTU JE STABILNO Vodovod šalje dodatne cisterne u Zaton, Vrbicu i Štikovicu

Dulist

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist

I danas stižu cisterne, neugodni mirisi i dalje u dijelu vodoopskrbne mreže

Dulist