Pet milijuna eura u kolovozu mjesecu zarađeno je od ‘Lex Vlahušić’ prihoda. Do kraja godine isti će zaraditi trideset milijune eura, te činiti jednu trećinu dubrovačkoga izvornoga proračuna.
U kolovozu mjesecu ostvareni su rekordni prihodi od Dubrovnikpass-a. Prodano je 66.355 istih i zarađeno 2.479.075 eura. Prosječna cijena Dubrovnikpass-a iznosila je 37.36 eura. Istovremeno je u kolovozu prodano 85.807 ulaznica za zidine, od kojih je Grad Dubrovnik dobio 1.201.528 eura ili 14 eura po svakoj prodanoj ulaznici za zidine. Dvadeset tri eura manje – naveo je gradski vijećnik Andro Vlahušić u svom najnovijem priopćenju i dodao da kada grad Dubrovnik plati obaveze DPDS-u, Konavlima, Franjevcima, prodajnim mjestima ostaje mu 25 eura ili 11 eura više od prodaje Dubrovnikpass-a nego od ulaznica za zidine.
-Značajan iznos, koji nepotrebno gubimo – kazao je Vlahušić. Dubrovnikpass i zidine zaradili su 3.7 milijuna eura prihoda u kolovozu. Koncesija za žičaru, zaustavljanje autobusa na Pilama, Revelin zaradili su još oko 1.3 milijuna eura, te je prihod od navedenih stavki bio pet milijuna eura.
-Do kraja godine, ‘Lex Vlahušić’ prihodi biti će trideset milijuna eura, te činiti jednu trećinu izvornih prihoda grada Dubrovnika. Ove prihode plaćaju turisti, a ne građani Dubrovnika, te su po svojoj prirodi jedinstveni u cijeloj Hrvatskoj i Europi. Nijedan hrvatski, ni europski grad nema jednu trećinu prihoda proračuna od prodaje originalnih gradskih proizvoda turistima, razvijenih pred petnaest godina – osvrnuo se gradski vijećnik dodavši kako su zidine starije od tisuću, Revelin stariji od petsto, Pile od tristo i žičara od pedeset godina.
Turisti u Dubrovnik dolaze više od sto godina u velikome broju.
-Do 2009. godine grad Dubrovnik imao je neznatne prihode od svoje imovine. DPDS je imao sve prihode od zidina, Revelin je pravio svake godine milijun kuna gubitka, autobusi nisu plaćali zaustavljanje na Pilama, stvarajući nesnosne prometne gužve. Koncesija za žičaru nije bio prihod grada Dubrovnika, sva dobit išla je privatnoj kompaniji – kazao je i dodao: ‘Vlastitom idejom i inicijativom promijenio sam nekoliko hrvatskih Zakona i dosta gradskih Odluka, kako bih prihode od gradske imovine usmjerio u gradski proračun. Osobne ideje i inicijative, postali su javno dobro građana Dubrovnika, što je bio i jest osnovni cilj svih provedenih ideja.
-Lex Vlahušić prihodi od 2009. godine do danas, u gradski proračun donijeli su ukupno 1.2 milijarde kuna ili 160 milijuna eura. Dvije trećine prihoda ostvareno je u zadnjih osam godina, osamsto milijuna kuna ili 110 milijuna eura, čime je omogućeno sadašnjoj gradskoj upravi provođenje brojnih socijalnih i razvojnih projekata – objasnio je Vlahušić dodavši kako je u provedbi ideja u konkretne projekte uglavnom ostajao sam.
-Rijetki političari s loklane i nacionalne razine podupirali su projekte od kojih danas imamo ogromne prihode u proračunu grada Dubrovnika, a da nikome nismo ništa oduzeli – priopćio je i dodao kako DPDS odlično posluje, kruzeri i turističke agencije, Excelsa nekretnine. Turisti imaju Dubrovnikpass, digitalnu destinacijsku karticu po svim parametrima najuspješniju u Europi.
Umjesto pomoći u vraćanju gradske imovine, svojim vlasnicima, građanima Dubrovnika, Vlahušić navodi kako je doživio politički progon, kaznene prijave i procese, zabranu kandidiranja za gradonačelnika, a gradski proračun rušen je dva puta. Osim toga kaže i kako je nekolicina lokalnih političara, potaknuta osobnom ambicijom i ljubomorom instrumentalizirala više nacionalnih institucija, uključujući i Hrvatski Sabor, kako bi provodili njegov progon, te usporila i otežala vraćanje gradske imovine građanima Dubrovnika.
-Umjesto trideset milijuna eura prihoda od Dubrovnikpassa, Revelina, zidina, žičare, zaustavljanja autobusa na Pilama, prihodi su ove godine trebali biti šestdeset milijuna eura. Zašto prodavati ulaznice za zidine ako je prihod od svake ulaznice značajno manji nego od prodaje Dubrovnikpassa? Zašto ne otvoriti terasu Revelina i sigurni dio zidina za večernji obilazak turista? Zašto nismo otvorili Muzej filma? Zašto kruzerske kompanije i vlasnici žičare ne plaćaju zaustavljanje na Pilama i gornjoj postaji žičare? Zašto nismo otvoreni prema drugim pametnim idejama koji zapošljavaju domaće ljude i pune proračun od turista? – naveo je vijećnik i napomenuo: ‘Umjesto gradskoga prihoda od 160 milijuna eura ili 1.2 milijarde kuna, grad Dubrovnik mogao je zaraditi 320 milijuna eura ili 2.4 milijarde kuna kroz proteklih petnaest godina od prodaje inovativnih turističkih proizvoda. Kao posljedica političkoga progona jedne osobe izgubljeno je više od milijarde kuna prihoda grada Dubrovnika. Skup progon, zar ne?’ – pitao je Vlahušić.
-Narednih desetljeća, Revelin i gradske zidine neće se srušiti, turista će biti sve više. Žičara i autobusi će voziti i narednih godina. Progon i glupost će nestati. Dobre ideje preživjele su loša vremena, te će u dobrim vremenima, vremenima razuma biti još uspješnije. Trajati će desetljećima i stoljećima neovisno tko će biti gradski političari. A gradski prihodi i život građana Dubrovnika biti će kvalitetniji, jer će pola proračuna grada Dubrovnika plaćati turisti, a samo drugu polovicu građani Dubrovnika – zaključio je gradski vijećnik Andro Vlahušić.