Početkom listopada Dubrovačko-neretvanska županija raspisat će natječaj za koncesiju na županijskoj autobusnoj liniji Orebić – Dubrovnik – Orebić.
Kako je istaknuo županijski pročelnik za komunalne poslove, promet i veze Miho Baće, autobusna linija za Orebić je ‘bila i ostala od vrlo velike važnosti za stanovnike Pelješca koji su s nestrpljenjem čekali ovakvu odluku’.
Podsjetimo, nekadašnja autobusna linija 21 za Orebić, vrlo frekventna zbog prijevoza velikog broja turista, ukinuta je u svobnju 2011. godine zbog neslaganja Grada Dubrovnika kao većinskog vlasnika prometnog poduzeća Libertasa i suvlasnika Općine Orebić oko iznosa subvencije. Libertas se nije javio na natječaj, a liniju je preuzeo riječki Autotrans.
U pozadini ovog prekida stajali su – politika i nogomet. Naime, Pero Vićan koji je vedrio i oblačio u Libertasu sukobio se s tadašnjim HDZ-ovim načelnikom općine Orebić Tomislavom Jurjevićem u vrijeme borbe za prevlast u Hrvatskom nogometnom savezu. Vladar nogometa na jugu Hrvatske i član Izvršnog odbora HNS-a Vićan je držao stranu Mamićevoj opciji, a Jurjević kao suspendirani predsjednik Županijskog nogometnog saveza bio istaknuta figura iza kandidature Igora Štimca.
Ključna točka obrata bili su lokalni izbori u lipnju 2013. godine, kada Tomislav Ančić (HSP AS) pobjeđuje starog načelnika Jurjevića, a većinu u Općinskom vijeću osigurala mu je Nezavisna lista Marije Mrgudić, inače sa županijske liste Vićanovog DDS-a.
Slučajnost ili ne, uprava Libertasa potom u ekspresnom roku pronalazi kompromis s novom upravom Općine Orebić. Na kraju nije vraćena linija 21, već je linija broj 15 (‘stonski’ autobus) produžena do Orebića.
Prema informaciji iz Županije, ponovno uvedena linija Orebić – Dubrovnik – Orebić trebala bi prometovati po istom rasporedu kao i prije ukidanja.