AktualnoUrednički izbor

ZAŠTO NEMAMO VIŠE VIDIKOVACA? Geografski moguće, pravno nemoguće

Vidikovac Pobrezje

Od Brsečina do Mosta dr. Franja Tuđmana na Jadranskoj magistrali nalazi se jako veliki broj mjesta gdje bi se mogli, na postojećim proširenjima, izgraditi vidikovci te odmorišta s jedinstvenim pogledom na prelijepe Elafite i dubrovačku rivijeru. No, po tom se pitanju ništa ne radi. Razlog leži u činjenici što su se mjesta za potencijalne vidikovce, kojih na ovom potezu itekako nedostaje, zatrpavala građevinskim materijalom i otpadom. Stoga su s vremenom te lokacije postale nepogodne za odmorišta. Ipak, Hrvatske ceste smo, zbog brojnih upita naših sugrađana, pitali radi li se na razvijanju projekata novih odmorišta duž magistrale na ovom području.

– Sve površine uz navedeni dio Jadranske magistrale uređuju se sukladno mogućnostima i namjeni koja im je dana, poput vidikovaca i rubnika. Naime, uređenje odmorišta i vidikovaca se može raditi samo prema prometnim pravilima koja zahtijevaju izradu provoznog traka koji bi fizički trebao biti odvojen od same prometnice i imati mjesta za parkiralište te dovoljnu duljinu i širinu prometnih traka za ulazak i izlazak sa samog odmorišta ili vidikovca. Iz navedenih razloga se ne može sve površine uz samu cestu koristiti kao uređene prostore namijenjene odmorištima ili vidikovcima – odgovorili su iz Hrvatskih cesta.

Ovdje svakako treba naglasiti kako je cijelo dubrovačko područje orijentirano isključivo na turizam. Jadranskom magistralom na spomenutom predjelu prolazi jako velik broj turista i domaćih ljudi sa svojim automobilima, motorima, biciklima te drugim vozilima. Stoga bi bilo dobro izgraditi vidikovce s kojih će turisti uživati u pogledu na dubrovačku rivijeru i te slike prenositi dalje u svijet. Jer, ionako ‘na divlje’ staju gdje stignu i traže pogodnu lokaciju za dobru fotografiju i time često dovode u opasnost sebe i druge sudionike u prometu. Osim toga, uz vidikovce bi se mogla izgraditi i dodatna odmorišta za vozače koji voze na duge ture, veliki broj sati, ali i za one koji imaju neke probleme sa svojim limenim ljubimcima ili pak zdravljem.

Naravno, kao i sve, vidikovci i odmorišta moraju biti izgrađeni prema pravilima struke te propisanim zakonskim regulativama, ali na spomenutom prostoru od Brsečina do Mosta dr. Franja Tuđmana imamo brojnih proširenja te mogućih odmorišta koji su geografski kao stvoreni za ovu namjenu. Naime, posljednji veći radovi koji su odrađeni prije četiri godine su radovi na dijelu Jadranske magistrale od Velikog Zatona do Lozice gdje je sveobuhvatno riješena prometnica sa svim pripadajućim dijelovima. U to je spadalo asfaltiranje, postavljanje zaštitne ograde gdje je prije nije bilo, izrada kanala za odvodnju, popravljanje šahtova i svega ostalog bitnog za normalnu funkciju jedne prometnice. Međutim, zašto se nitko nije sjetio na tome dijelu izraditi manje odmorište koje bi dobro došlo za sve navedeno do sada?

Inače, primjer pravilne izgradnje je odmorište kod Mosta dr. Franja Tuđmana u smjeru Pobrežja gdje na ulazu imate dio rubnika koji ga odvaja od glavne prometnice te očita mjesta ulaska i izlaska s istog. Unutar tog prostora postoji nekoliko parking mjesta, a lijevo i traka koja prolazi kraj njih kojom se možete kretati ako su parkirna mjesta zauzeta. To je primjer sigurnog i pravilnog odmorišta i vidikovca koji bi dobro došli na području od Brsečina do Dubrovnika. Ne nalazi se točno u predjelu o kojem pišemo, ali je dobra ilustracija kako svaki mora izgledati.

Pročitajte još

Devet besplatnih radionica kroz u CDMO Dubrovnik

Dulist

ŽUPANIJA O UVALI SUMARTIN ‘Nismo mogli naručiti čišćenje, to je obveza Grada, ali na teret koncesionara’

Dulist

MORE U DUBROVNIKU NA 29.7 STUPNJEVA Novi hrvatski rekord

Dulist