Američki Washington Post ‘posvetio’ je članak turistima koji su ‘izvan kontrole’ u poznatim svjetskim odredištima, koristeći u naslovu riječi ‘vandalizam’, ‘napadi bijesa’ i ‘narcizam’. ‘Ljeto je loših turista u nekim od najprometnijih svjetskih odredišta’, ističe među ostalim autorica Natalie B. Compton. Na samom početku članka navodi primjere nekulturnog ponašanja koji su se odvili ovog ljeta.
-U utorak ujutro prošlog tjedna, talijanski policajci suočili su se s 19-godišnjom turistkinjom na Kosom tornju u Pisi – ne zato što je snimila klišejsku fotografiju pretvarajući se da podupire toranj, već zato što je urezala srce i inicijale u neprocjenjivu strukturu. Nakon njezina priznanja u policijskoj postaji, francuska posjetiteljica prijavljena je uredu javnog tužitelja za oštećenje dijela talijanske nacionalne baštine, navodi se u policijskom izvješću. Ovog ljeta nije bilo prvi put da je turist uhvaćen kako urezuje svoje inicijale u mjesto UNESCO-ove svjetske baštine. Nije čak ni drugi ni treći. Talijanska policija istražuje dva odvojena slučaja turista koji su nagrđivali Koloseum u Rimu – oba su snimljena videom – navodi autorica.
Među ostalim je pričala s akademkinjom Kirsty Sedgman specijaliziranom za za ljudsko ponašanje i autoricom knjige ‘On Being Unreasonable: Breaking the Rules and Making Things Better‘. Navela je da postoji mnogo anegdotskih dokaza koji sugeriraju da se ‘sve veći udio ljudi osjeća kao da bi trebali biti u mogućnosti rade što god žele’, osobito kada su u pitanju putovanja.
U jednom dijelu članka se dotiču i Dubrovnika.
-Sve do 2015. godine skalini od Jezuita bili su samo još jedan prekrasan primjerak barokne arhitekture u hrvatskom gradu. Zatim je došao globalni HBO hit ‘Igra prijestolja’. Konkretno, u petoj epizodi koja je prikazivala Cersei Lannister podvrgnutu golom ‘hodu srama’ niz skaline od Jezuita kroz Grad. Otkako je epizoda emitirana, obožavatelji su hrlili prema znamenitosti kako bi ponovno stvorili scenu. Ponekad su išli tako daleko da su se pri tom skinuli. To je noćna mora za susjedstvo. Čuje se zvonjava, ljudi bacaju predmete – stoji u članku.
Dubrovački vodič Ivan Vuković u izjavi je istaknuo kako je Dubrovnik nedavnim medijskim kampanjama uspješno suzbio dio ‘uznemiravanja javnosti’. Mogu se vidjeti plakati po gradu i online oglasi o spravnom bontonu. Novi animirani film o primjerenom ponašanju ‘vrti’ se na letovima Croatia Airlinesa, u Zračnoj luci Dubrovnik i na terminalima za kruzere, kaže.
Za razliku od obližnjeg Splita ili španjolskog otoka Ibize, Vuković kaže da se Dubrovnik nikada nije reklamirao kao party destinacija. Umjesto toga, reklamirali su se kao poželjni ‘zbog hrane, kulture, mora i sunca’, a nedavno i zbog mjesta snimanja svoje ‘Igre prijestolja’. ‘To je brendiranje… Potrebno je vremena’, navodi.
Cijeli članak možete pročitati ovdje.