Poslovni subjekti moći će online pristupiti aplikaciji Etičkog kodeksa putem NIAS-a, i to prije početka razdoblja obveznog dvojnog iskazivanja cijena, odnosno od 16. kolovoza 2022. pa sve do 31. prosinca 2023., javljaju iz Županijske gospodarske komore. Popis poslovnih subjekata koji pristupe Etičkom kodeksu bit će javno dostupan na službenoj internetskoj stranici uvođenja eura.
Poslovni subjekt pristupanjem stječe pravo na postavljanje vizualne identifikacijske oznake (logotipa i slogana) Etičkog kodeksa na svoja prodajna mjesta i mjesta pružanja usluga. To uključuje i postavljanje oznake pri provođenju promotivnih i marketinških aktivnosti kao što su tiskanje letaka i kataloga, objave na internetskim stranicama i društvenim mrežama, mobilnim aplikacijama te u drugim medijima. Poslovni će subjekt dobiti potreban broj vizualnih identifikacijskih oznaka za sve svoje poslovnice, a podjela istih obavljat će se putem Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske gospodarske komore te njihovih županijskih i područnih komora.
Nakon uspješnog ispunjavanja konvergencijskih kriterija, Republika Hrvatska od 1. siječnja 2023. godine postaje dvadeseta država članica europodručja, što znači da će hrvatska kuna u nekoliko utvrđenih koraka biti zamijenjena eurom. Uvođenje nove valute u svakom je društvu velika tema koja otvara mnoga pitanja, a kod određenog dijela potrošača izaziva i zabrinutost. Ona se prije svega odnosi na to hoće li pojedini poslovni subjekti iskoristiti uvođenje eura za neopravdano podizanje cijena što bi negativno utjecalo na životni standard.
U takvim se okolnostima pojavila snažna potreba za Etičkim kodeksom koji će doprinijeti stvaranju sigurnog okruženja za potrošače te omogućiti pouzdano i transparentno uvođenje eura u Hrvatskoj.
Što pristupanje kodeksu podrazumijeva?
Svi poslovni subjekti koji posluju u izravnom odnosu s potrošačima pozvani su pristupiti Etičkom kodeksu, jer činom pristupanja svojim potrošačima jamče da neće neopravdano povećavati maloprodajne cijene te da će korektno preračunavati i iskazivati cijene i druge novčane iskaze vrijednosti. Od ključne je važnosti da svaki poslovni subjekt koji mu pristupi zaista posluje u duhu Etičkog kodeksa te na taj način kontinuirano doprinosi transparentnosti i zaštiti potrošača u procesu uvođenja eura.