Prije točno pet godina, 25. travnja 2017. godine u Koločepskom kanalu dogodila se velika pomorska nesreća u kojoj je život izgubilo pet osoba, a dvije se još vode kao nestale.
Riječ je o sudaru broda Danče Lučke kapetanije s gumenjakom koji je sa Šipana prema Brsečinama prevozio devet osoba. Dvije osobe su preživjele. Pomorska nesreća dogodila se u večernjim satima, u trenutku dok je službeni brod LK Dubrovnik plovio prema otoku Mljetu, gdje je bio angažiran u akciji hitnog medicinskog prijevoza pacijenta dr. Sandre Benković iz Goveđara, koji je doživio infarkt.
Na poziciji nesreće te su večeri iz mora spašene dvije osobe s manjim tjelesnim ozljedama, Viktor Markota iz Rogotina te Velimir Šetka iz Kule Norinske. U nesreći su poginuli ugostitelj Alen Perišić, Jele Kobaš i sin joj Daniel, Marina Vuletić i Berislav Bandur, dok se Bojan Stoiljković i Tomislav Belak još vode kao nestali.
Inače, početkom kolovoza prošle godine Općinsko državno odvjetništvo u Dubrovniku donijelo je rješenje o provođenju istrage protiv zapovjednika broda Danče zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenog djela ugrožavanje posebnih vrsta prometa, a vezano za ovu tragediju. Prema priopćenju DORH-a, on je kao zapovjednik broda upravljao motornim brodom ‘Danče’ Lučke kapetanije u Dubrovniku, krećući se iz smjera Luke Dubrovnik prema otoku Mljetu te, suprotno odredbama Pomorskog zakonika te Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom; nije poduzeo sve radnje potrebne za sigurnost plovidbe.
Osnovano se sumnja, pisalo je u priopćenju, da nije vizualno i putem instrumenata na plovilu procijenio rizik sudara s drugim plovilom i nije brodom upravljao takvom sigurnosnom brzinom da bi mogao poduzeti pravilnu i djelotvornu radnju za izbjegavanje sudara, s obzirom na slabu vidljivost zbog noćnih uvjeta plovidbe, jakog jugoistočnog vjetra i valova te karakteristika i ograničenja radarskog sustava motornog broda ‘Danče’ i učinka stanja mora na radarsko otkrivanje i postojanje mogućnosti da mali brodovi ne budu otkriveni radarom na odgovarajućem dometu, olako smatrajući da takvom plovidbom neće izazvati opasnost za život i tijela ljudi i druge plovne objekte.
-Uslijed navedenog, osnovano se sumnja da nije na vrijeme primijetio gliser-gumenjak koji nije imao nikakvu svjetlosnu signalizaciju pa je došlo do udara prednjeg dijela motornog broda “Danče” u desni bočni dio glisera-gumenjaka.
Tragedija je potresla cijelu Hrvatsku, a tadašnja Vladina povjerenica za Dubrovnik Nada Medović proglasila je dan žalosti u Dubrovniku. Inače, ovog ponedjeljka povodom obljetnice, članovi udruge 3D+UPIOU okupit će se na Velikom mulu u Gružu u 18 sati.
-Sa sobom možete ponijeti cvijet, ružu ili vijenac te svijeće. Svatko tko želi, može reći nekoliko riječi ili tekst, pjesmu po izboru za sjećanje na stradale – istaknuli su u pozivu iz ove udruge.