U prostorijama Ekonomske i trgovačke škola danas se održao prvi dan trodnevne edukacije za implementaciju Programa prevencije kockanja mladih ‘Tko zapravo pobjeđuje’.
Edukacija je naime namijenjena stručnim suradnicima i nastavnicima u 15 županijskih srednjih škola te drugim stručnjacima koji rade s djecom i mladima, a koji imaju mogućnost provedbe preventivnog programa u srednjim školama.
Zamjenica župana Dubrovačko-neretvanske županije Žaklina Marević naglasila je kako je naša županija prva i trenutno jedina koja provodi program prevencije kockanja kod mladih.
– Bitno je istaknuti kako se kroz posljednjih nekoliko godina broj ovisnosti o igrama na sreću u Republici Hrvatskoj izrazito porastao. Mladi su to nažalost prihvatili kao pod – normalno, što su stručnjaci nazvali zdravstvenim problemom. Trebamo osvijestiti mlade ljude koliko je ovisnost teška te koliko narušava njih, ali i njihove obitelji. Vjerujem kako će nastavnici nakon ove edukacije učenicima najbolji način prenijeti i dočarati koliko ovisnost utječe na njih same – istaknula je Marević.
Sudionicima će se tijekom tri dana obratiti priznati stručnjaci s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Jedna od voditeljica preventivnog programa prof. soc. ped. Sanja Radić Bursać rekla je je kako će se stručno i nastavno osoblje škola u županiji tijekom ove trodnevne radionice upoznati sa spomenutim specifičnim programom koji se sastoji od devet grupnih susreta, odnosno radionica.
– Tijekom trajanja tih radionica, na izrazito dinamičan i interaktivan te zanimljiv način nastavnicima će se prikazati fenomen igara na sreću, obilježjima. Imaju priliku istraživati posljedice igara na sreću te razmišljati o načinima i razlozima uključivanja mladih. Bavimo se konceptom šansi, vjerojatnosti te slučaj nezavisnosti događaja. Želimo raditi s učenicima u dimenziji znanja kako bismo razbili njihove krive mitove i damo im relevantne činjenice. Drugi blok radionica odnosi se na razvoj i unaprjeđenje socijalnih i emocionalnih vještina učenika. To su zaštitni faktori pomoću kojih učenici mogu donositi prave i odgovorne odluke – rekla je Radić Bursać i istaknula kako je program dosad pokazao ‘znanstvenu učinkovitost’.
Neven Ricijaš, izvanredni profesor na Odsjeku na za poremećaj u ponašanju na Edukacijsko-rehbilitacijskom fakultetu u Zagrebu rekao je kako se program razvio u okviru osmogodišnjeg projekta povezanim za kockanje mladih u Hrvatskoj. Ricijaš je naglasio kako je program namijenjen učenicima srednjih škola, prvih i drugih razreda.
– Stručni suradnici u školama i nastavnici u svih 15 srednjih škola na području Dubrovačko-neretvanske županije tijekom edukacije dobit će kompetencije te znanja i vještine u provođenju programa svojih učenika. Posebno vrijedno je istaknuti ulaganje županije u pozitivan razvoj mladih i prevenciju rizičnih ponašanja. Kockanje mladih je ozbiljan problem Hrvatskoj. U odnosu na druge europske zemlje mi smo zaista pri vrhu ovog rizičnog ponašanja. Imamo visoku uključenost mladih u određene aktivnosti klađenja, pogotov sportskog. Što se tiče rizičnih skupina, najrizičniji su mladići – rekao je Ricijaš.
Program je utemeljen na znanstvenim činjenicama i rezultatima inozemnih i domaćih istraživanja, a razvijen je u okviru znanstveno-stručnog projekta Kockanje mladih u Hrvatskoj koji se od 2010. godine provodi na Edukacijsko- rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Program je time zaštićen autorskim pravima i moguće ga je provoditi isključivo nakon završene edukacije za implementaciju programa ‘Tko zapravo pobjeđuje?’ koju organizira Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
mp