Aktualno

“Trajekti su podvala naivnom stanovništvu”

"Trajekti su podvala naivnom stanovništvu"

Gradska organizacija HSS-a Korčule reagirala je priopćenjem na predloženo rješenje Vlade o prometnom povezivanju juga Hrvatske trajektnom linijom između Komarne i Brijesta.

Priopćenje, kojeg potpisuje Frano Skokandić, član GO HSS-a Korčule donosimo u cijelosti:

– Rješavanje prometne izoliranosti juga zemlje na način kako ga sagledava Vlada RH u mnogočemu je isključiv i iracionalan, te stoga i neprihvatljiv za stanovništvo Dubrovačko-neretvanske županije. Isključiv iz razloga što se rješenja nameću bez bilo kakve mogućnosti sudjelovanja stanovništva i regionalne vlasti u istim, a iracionalan iz mnogo više razloga.
 
Izgradnjom koridora kroz Neum, uređenjem pristupnih cesta i izgradnjom obale luke otvorene za javni promet na mjestu sadašnjih upornjaka za most, te izgradnjom trajekata, vjerojatno bi se mogla izgraditi trećina ili polovina Pelješkog mosta.
 
Ovakvo rješenje sagledavamo kao čistu podvalu naivnom stanovništvu naše županije kako bi čim prije zaboravili ideju o gradnji mosta. Naime, prihvaćanjem tog rješenja bilo bi potpuno naivno dalje razmišljati još i o izgradnji mosta što bi bilo prezahtjevno i za mnogo jača gospodarstva od  hrvatskog.
 
Prema tome, prihvaćanje rješenja povezivanja Komarne i Brijeste trajektnom vezom smatramo definitivnim oproštajem od planova za izgradnju Pelješkog mosta.

Postojeću luku u Trpnju koja se nedavnim uređenjem terminala za teške kamione i rekojnstrukcijom obale osposobila za   prihvat trajekata većeg kapaciteta, i time se donekle već pripremila za prihvat prometa do izgradnje Pelješkog mosta, smatramo dostatnim rješenjem do izgradnje istog.
 
Drugi problem jeste izgradnja luke otvorene za javni promet u posebnom rezervatu Malostonskog zaljeva, gdje prema Zakonu o zaštiti prirode nije dopuštena gospodarska djelatnost pa tako ni prijevoz putnika i roba, zamislimo samo jedan manji ekološki incident u samom zaštićenom području. 
 
Kao treći problem nameće se potreba izmjene Prostornog plana županije. Istog sagledavamo možda kao najveći problem budući će predstavničko tijela Županije teško prihvatiti nametnuto rješenje koje je u suprotnosti od rješenja iz konsenzusom prihvaćene Deklaracije o prometnoj izoliranosti. Možda će Vlada i tu pokazati svoje mišice i graditi mimo zakonski predviđene procedure, ili će postojeći otpor stanovništva Dubrovačko-neretvanske županije pasivizirati na neki drugi način? – priopćenje je Frana Skokandića, GO HSS Korčula.
 
 

Pročitajte još

Gorana Stepanić i Pavel Gregorić održali predavanje ‘Lice i naličje retorike u djelu Nikole Vitova Gučetića’

Dulist

Policija za vikend pojačano nadzire najteže prometne prekršaje

Dulist

DONIRAJTE ZA MARIJA Velika akcija Udruge ‘Tata je tata’

Dulist