Politička sudbina kao i slika i prilika Dubrovnika se tijekom povijesti mijenjala nekoliko puta i na razne načine – kroz odluke različitih tijela, nasilno putem rata, a od nedavno i jednim SMS-om. Naime, nakon što je situacija oko izgradnje terminala zapela na razini Gradskog vijeća, da bi sve išlo kao po loju, pobrinuo se potpredsjednik Vlade RH Tomislav Karamarko koji je stao bok uz bok s Androm Vlahušićem i svima posla jasnu poruku (metaforički i doslovno) – terminal mora ići!.
Nikolić: Odbili su se sastati s nama
-Nakon što je oformljeno povjerenstvo, na prvom sastanku gradonačelnik je inzistirao da prihvatimo sadržaj programa arhitektonskog natječaja. Mi smo s obzirom na niz pitanja koja postoje u okviru onoga u čemu se program treba donijeti, a to je pitanje koncesijskog ugovora i da se odredbe predugovora drže tajnima i ne znamo namjere Vlade odnosno Lučke uprave i hoće li grad i država preuzeti ikakve obaveze po pitanju izgradnje ikakve infrastrukture – rekao nam je Ljubo Nikolić (Srđ je Grad), inače član Povjerenstva za terminal.
-Ne znamo što to znači za upravljanje cijelog odredišta pa i prometom u Dubrovniku. Mi smo to htjeli raspraviti na prvom sastanku, ali je tada odlučeno da će se o tome raspravljati na Gradskom vijeću. Na sjednici nije donesen nikakav zaključak zbog niza tih osnovnih pitanja, a na drugom sastanku je zaključeno da se sva otvorena pitanja rasprave s resornim Ministarstvom. Gradonačelnik je tada poslao dopis Ministarstvu u kojem je tražio sastanak s ministrom, a htjeli smo, nakon što eventualno dobijemo zadovoljavajuće odgovore, pristupiti prihvaćanju programa, ali nikakav odgovor nije stigao – ističe Nikolić te dodaje kako je nakon tog sastanka Povjerenstva uslijedio sastanak 8. travnja.
-Na sastanku Povjerenstva od 8. travnja gradonačelnik Vlahušić nam je prenio sadržaj SMS-a kojeg je navodno dobio od potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka i od ministra Butkovića u kojem se navodi kako nema nikakve potrebe da se oni nađu s nama na nikakvom sastanku i da ne vide razlog za davanje ikakavog pisanog stava i da taj projekt ide dalje – ističe ogorčeno Nikolić te napominje kako razumije ”nemogućnost Karamarka i Butkovića da dođu u Dubrovnik, no kako ne razumije zašto se nije mogao poslati običan dopis”.
-I dalje tražimo odgovore na pitanja. Oni možda ne mogu doći u Dubrovnik, ali ne vidim zašto se nije mogao poslati dopis, a nakon što mi dobijemo odgovore na pitanja dati suglasnost za program natječaja. Ostali članovi Povjerenstva, osim mene i Lukše Matušića iz DDS-a koji smo inzistirali na dobivanju odgovora su promijenili stav i rekli da bi trebali prihvatiti program, a da se sva otvorena pitanja rasprave naknadno. Time je Gradsko vijeće dovedeno u situaciju da više nemamo nikakvih ovlasti, možemo se jedino nadati da ugovor koji će biti potpisan s koncesionarom neće biti na štetu građanima. Sve je u rukama Lučke uprave koja će potpisati ugovor s koncesionarom”, kaže Nikolić te ističe kako u Povjerenstvu uz njega sjede i Lukša Matušić (DDS), Marko Potrebica (HDZ), Stjepko Kordić (SDP), te Branka Burić i Jelena Lončarić iz Upravnog odjela za prostorno uređenje.
Nerealni rokovi
Nikolić ističe kako je tražio da SMS koji je dobio Vlahušić uđe u zapisnike sa sastanka za koje je također tražio da budu javno objavljeni na stranicama Grada Dubrovnika.
-Tražio sam da taj SMS uđe u zapisnik sa sjednice, još nemamo zapisnike u rukama, ali ću inzistirati da oni postanu javni. Ovdje govorimo o vezivanju Grada na 40 godina i javnost treba vidjeti kako se to radi. To će nam odrediti prometno upravljanje Gradom i uvelike utjecati na turistički razvoj – kaže Nikolić koji dvoji kako se najavljeni rokovi radova mogu ispoštovati.
-Ja ozbiljno dvojim u dinamiku koju je najavio investitor, a to je da će u listopadu početi gradnju. Još nemamo odabrano arhitektonsko rješenje. Meni izgleda da je sve to bilo ‘per la finta’ i da oni sve znaju, ali pokušavaju zadovoljiti zakonsku formu.
Francusko-turski konzorcij
Inače, terminal bi trebao graditi francusko-turski kozorcij Dubrovnik International Cruise Port Investment. U njegovom sastavu su francuska grupa Bouygues Batiment International, kojoj je osnovni posao građevinarstvo, te turska grupa Global Liman Isletmeleri A.S., specijalizirana za razvoj i upravljanje cruise i trgovačkim lukama.
Budući bi koncesionar prostor u Luci Gruž trebao dobiti na 40 godina, s tim da neće samo gospodariti tim prostorom, već će ga najprije trebati i izgraditi, a investicija se procjenjuje na 93 milijuna eura. Na obuhvatu od oko 25 tisuća metara četvornih bit će smješten terminal za brodove na kružnim putovanjima, shopping centar, prostor za parking 700-tinjak vozila te novi kolodvor. Vrijednost koncesije procjenjuje se na oko 750 milijuna eura. Gradnja bi trebala početi koncem ove godine. a realno je za očekivati da luka u punoj funkciji bude 2019. godine.