Da je zakon spletke i interesa u ljudskoj naravi, od kada je ljudi i moći, pokazala je i sinoćnja premijerna izvedba predstave „Mizantrop“ u Kazalištu Marina Držića. Klasik Jean-Baptiste Molierea ponudio je sjajnu predstavu u kojoj su se istaknuli članovi glumačkog ansambla.
Glavni junak Alceste u svojoj optužbi prijetvornosti i nemorala vodi usamljenu bitku i u društvu, i na sudu i u ljubavnim jadima, pred publikom riječju i simboličkom sinergijom sa scenografijom razotkrivajući sloj po sloj sav čemer i bijedu međuljudskih društvenih odnosa. Sjajno ga je interpretirao gostujući glumac Vinko Šetefanec, još jedno svježe lice na dubrovačkoj kazališnoj pozornici koja stalnim angažiranjem novih glumaca gradi i nudi nove odnose na sceni i u mnogome oplemenjuje repertoarnu raznolikost ponuđenih izvedbi. Možda je upravo ta svježina novih odnosa na kazališnim daskama Teatra omogućila Hrvoju Sebastianu da u liku Philintea iznese jednu od najboljih uloga koje je do sada odigrao u KMD-u.
Glorija Šoletić u ulozi Celimene, koja se „svima nudi i obećava, a sve redom vara“ ugnijezdila je u svome salonu sve te bešćutne likove, u čemu joj pomaže sestrična Elijanta u izvedbi Helene Kovačić. Samu esenciju prijetvornosti sjajno su karikaturalno oslikali Acaste i Clitandar u izvedbi Zdeslava Čotića i Edija Jerteca, a iako odbojan svojom ljigavošću i udvornošću lika Orontea odlično je iznio Slaven Sven Spišić, dok su Izmira Brautović Marin Tudor i Emerson de Souza Cruz, svako na svoj način, doprinijeli sveukupnom dojmu sjajne predstave.
Mizantrop se potvrdio kao sjajan repertoarni izbor i izazov koji je pod redateljskom palicom Dražena Ferenčine i u vrlo živom prijevodu i stihu Vladimira Gerića zazvučao iznimno svježe i moderno, što je i odlika uspješno postavljenih kazališnih klasika. U tome je imao odličnu potporu sjajnih kostima Mirjane Zagorec i scenografiej Marina Gozzea, dok je kombinacija dvorske glazbe i distorzije el. gitare skladateljice Paole Dražić Zekić povezivala stoljeća.
U konačnici, Moliereova britka i intelektualno potentna kritika društva iz XVII. stoljeća i te kako je uspješno ocrtala sljepoću (i) našeg vijeka.
Stoga ne dvojite, već s radošću se uputite u Kazalište Marina Držića koje je ponudilo jednu veliku predstavu.