DuList PROMO

Sedam savjeta za učinkovit rad od kuće

whitepress slika

Neki od vas možda su već navikli raditi od kuće i živjeti od rada na daljinu. Uostalom, mnoge tvrtke nude ovu mogućnost već neko vrijeme.

Dok vam rad od kuće omogućuje da se organizirate kako želite, uštedite vrijeme na prijevozu i često budete produktivniji, rad na daljinu za neke također može biti sinonim za izolaciju, dekoncentraciju i hiperpovezanost. A granica između profesionalnog i privatnog života može postati vrlo tanka. Stoga smo odlučili ovdje prikupiti najbolje savjete o ovoj temi i učiniti vam rad od kuće ugodnijim.

Zašto odabrati rad od kuće?
Ako se sve više zaposlenika odlučilo raditi od kuće, nije slučajno. Prije svega, prednost koju poslovi rad od kuće imaju je neovisan status, koji ponekad izbjegavaju oni koji su navikli biti zaposleni za plaću. Doista, poslovi koji se rade od kuće imaju mnoge prednosti.

Ako još niste spremni odlučiti dati otkaz na poslu i krenuti u poduzetničke vode te pokrenuti vlastiti posao online, postoje brojne tvrtke koje nude standardni rad, ali na daljinu. Ako se želite zaposliti u takvoj tvrtki, prvo vam je potreban životopis. Pročitajte ovaj članak ako vas zanima kako napisati CV i prilagoditi ga poslu koji želite.

U Hrvatskoj se ovim područjem pozabavio i novi Zakon o radu koji je pružio dodatnu podršku za rad na daljinu svima koji se odluče na ovaj korak.

Stvorite radni prostor
Kako biste odvojili privatni i profesionalni život, idealno je imati prostoriju namijenjenu isključivo vašim aktivnostima. Ako to nije moguće, postavite mjesto sa stolom i stolicom za ergonomski položaj (izbjegavajte kauč!) i svom osnovnom opremom pri ruci.

Obratite pažnju na svoj radni položaj
Još jedan savjet za rad od kuće i veću produktivnost: pravilno sjedite u stolcu i zauzmite ergonomski položaj. Ergonomija je važna jer u suprotnom riskirate oboljenje mišićno-koštanog sustava: bolovi u leđima, diskus hernija, trnci, grčevi, ograničenje pokretljivosti zglobova itd. Ljudsko tijelo nije dizajnirano da cijelo vrijeme ostane mirno.

Postavljanje radnog vremena
Mogućnost prilagodbe radnog vremena vlastitom ritmu i željama je velika prednost koju imaju poslovi za rad od kuće. Volite li ustati malo kasnije ujutro, pomaknite radno vrijeme, naravno pod uvjetom da nemate telefonske ili Zoom sastanke rano ujutro. Isto vrijedi i za ranoranioce. Pronađite vrijeme koje vam odgovara za postizanje maksimalne produktivnosti.

Ipak, trebali biste postaviti vremenski okvir kako biste stvarno koristili svoje radno vrijeme za rad i ostatak dana posvetili privatnom životu i opuštanju. Također pokušajte ustajati više-manje u isto vrijeme svaki dan kako biste razvili rutine.

Pravite pauze
Postavljanje pauza gotovo je jednako važno kao i definiranje radnog vremena. Pauza može učiniti čuda, posebno kada se morate dugo koncentrirati, kada puno radite na računalu i stoga stalno sjedite. Bilo da se radi o tome da si donesete čašu vode, prozračite prostoriju ili protegnete noge, izbor je na vama. Tjelesna aktivnost i svjež zrak pomažu stimulirati cirkulaciju, poboljšati protok krvi i povećati pažnju i koncentraciju.

Odjeća je bitna – i u radu na daljinu
Savjet koji se često ponavlja: obucite se. Nije nužno odjenuti košulju i sako, ali treba se maknuti iz pidžame! Neki ljudi vole se oblačiti, šminkati i uređivati, dok drugi preferiraju udobnost i prirodnost. Bit ove radnje je prelazak u drugu fazu dana oblačenjem “radne odjeće”. I ovdje pokušajte pronaći najbolje rješenje za sebe.

Hranjiv doručak
Zdrav i hranjiv doručak je, naravno, nezaobilazan. Opskrbite tijelo vitaminima i vlaknima kako biste dodatno povećali svoju produktivnost i borili se protiv umora i pospanosti. Ako imate tendenciju brzo pojesti doručak u hodu, sada je prilika da uzmete vremena i uživate u prvom obroku dana. Obilan doručak koji nam daje dovoljno energije za dan ključan je dio jutarnje rutine.

Uklonite ometanja tijekom rada na daljinu
Glavna poteškoća je ne dopustiti si da vas ometaju. Bilo da se radi o kućanskim poslovima ili neodoljivoj želji za ugodnim danom i razgovorom s najboljim prijateljem.

Velik dio ovog problema možete riješiti tako da malo organizirate stvari dan prije, kako biste sljedeći radni dan započeli produktivno. Također si odredite okvirno vrijeme za privatne pozive kako ne biste ometali svoje uobičajeno radno vrijeme. Obavite sve ostale zadatke prije i poslije posla.

Također može biti izuzetno učinkovito osigurati da je vaše neposredno radno okruženje uvijek uredno. Tada će vam vjerojatno biti lakše održati koncentraciju tijekom rada na daljinu.

Za kraj
Na kraju radnog dana isključite računalo. Još bolje, potpuno ga sklonite! Bit će manje iskušenja da se ponovno prijavite i “samo provjerite svoju e-poštu” ili “obavite nešto” navečer ili vikendom!

Poslovi na daljinu također uključuju duboke preokrete i nameću velike izazove zaposlenicima. Izolacija, ometanja, veliki nadzor od strane poslodavaca, poteškoće u balansiranju radnog vremena i privatnog života. Srećom, usvajanjem novih navika i prilagodbom radnog vremena, rad od kuće također može proći bez problema i biti prava blagodat za one koji rade na daljinu.

Pronađite što vam najbolje odgovara. Promjena se sigurno neće dogoditi automatski preko noći, često je potrebno nekoliko dana eksperimentiranja prije nego što pronađete svoj ritam. No, to nije nužno loša stvar, naprotiv: vaša kreativnost i produktivnost mogli bi se povećati u ugodnom okruženju.

Pročitajte još

OVAJ PETAK U BOTANIC BARU Crna ženo, Rajske kočije… pogađate: Stiže Vuco!

Dulist

[DUBROVNIK SEA SUN HOTELS] Novih 110 radnih mjesta za Hotel Sumratin

Dulist

NEVIĐENA SHOPPING LUDNICA U ŠIBENIKU, SOLINU I DUBROVNIKU

Dulist.hr