‘Teška mehanizacija’ uskoro bi trebala stići na Vojnović koji bi konačno, jednim svojim dijelom, trebao dobiti novi sloj asfalta. Skori početak radova najavio je gradonačelnik Mato Franković na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, a radovi će obuhvatiti prometnicu od križanja s Ulicom dr. Vladka Mačeka do Kuneja. U Proračunu za 2025. godinu osiguran je iznos od 700 tisuća eura. Međutim, obnova ove prometne žile kucavice najavljuje se već nekoliko godina, a radovi nikako da počnu. Svakako treba istaknuti kako dobar dio glavnih gradskih cesta vapi za obnovom već neko vrijeme.
Pravi primjer za to je svakako Ulica kralja Tomislava, o čijim smo pukotinama, odnosno ‘brdima i dolinama’ pisali u nekoliko navrata. Na pojedinim su dijelovima Vojnovića pak, i danas vidljivi tragovi čuvenog mikroasfalta iz vremena Andra Vlahušića.
Radovi se najavljivali i 2020.
Upravo je ova gradska prometna ‘žila kucavica’ svoj ‘makeover’ trebala doživjeti u 2020. godini. Naime, početkom siječnja te godine pisali smo kako je za Ulicu Iva Vojnovića te godine bilo u planu uklanjanje postojećeg mikroasfalta te potpuna sanacija kolnika što podrazumijeva nanošenje novog asfaltnog zastora u čitavoj dužini ove ulice. No, koronakriza je sve zaustavila. Koliko je Vojnoviću nužna obnova najbolje znaju svi oni koji se koriste parkirališnim mjestima na potezu oko Hotela Lero u smjeru grada. Uključujući se u promet s tih pojedinih parkirnih mjesta niste sigurni jeste li u automobilu ili barci na visokim valovima. Za nadati se je kako će se to konačno u 2025., inače izbornoj godini i promijeniti.
Važno je odraditi sve do ljeta
Kako je na Gradskom vijeću rekao gradonačelnik, kod pojačanog održavanja prometnica u idućoj godini ključan je Vojnović, no, dodao je, stavljen je i čitav niz projekata koji se odnose na Aglomeraciju.
-Sve ono što Vodovod ne može popratiti u punoj širini ceste, pratimo mi. Tako je bilo u Šumetu, ali i kroz Mokošicu gdje je trebao biti rov, no mi smo asfaltirali cijelu cestu da ne ostavljamo za sobom neuredno stanje – objasnio je gradonačelnik.
-Iznimno je bitno sve obnoviti do ljeta, jer čim krenu gužve moramo se izmicati iz grada – dodao je.
Predstavljajući gradskim vijećnicima Proračun za iduću godinu, iznio je i popis projekata koji su iz 2024. godinu preneseni u 2025.
Tako se navodi kako su zbog specifičnih okolnosti uvjetovanih radovima Aglomeracije, kao i novo utvrđenim prioritetima od strane gradskih kotareva i mjesnih odbora u 2024. izvedeni radovi na drugim lokacijama: sanacija asfaltnog zastora Dubravica – Trsteno, Grabovica, Gornji kono, Od Gaja, Ludmila Rogovskog, Dračevo selo, Marina Kneževića, Šumet, sanacija pješačkih površina i potpornih zidova.
Za 2025. planira se tako urediti uz Vojnović i Ulica Andrije Hebranga, Ulica kralja Tomislava, Ulica Vatroslava Lisinskog (obnova asfalta i nogostupa), Ulica Vladimira Nazora (obnova asfalta) te Vukovarska, od spojne ceste s Ante Starčevića do obale Stjepana Radića. Inače Vukovarska je asfaltirana u cijeloj svojoj dužini tijekom radova na projektu oborinske odvodnje 2018. i 2019. godine.
Nogostup od TUŠ-a do Viktorije
Uz to, asfalt će se obnoviti i u ulici Branitelja Dubrovnika, dok će se u Ulici Petra Krešimira IV, od Turističke škole do Viktorije izgraditi nogostup. Zahtjev je to Gradskog kotara Ploče – Iza grada, ponajviše zbog djece koja tuda pješače.
Osim gore navedenih ulica, koje su trebale biti riješene u prošloj godini, u 2025. planiraju se urediti i ulice: Flore Jakšić, Uz Giman, Rožatska, Uz glavicu, makadamski put TrstenoOršac te Viška ulica – od spoja s ulicom Gornji kono do ulice Od Gaja. Tu je sanacija Ulice sv. Križa, dijela ulice A. G. Matoša, sanacija asfaltnog zastora Ulice Janka Bobetka, izgradnja nogostupa na Hebrangovoj – spoj s ulicom sv. Križa, sanacija Ulice Gornji kono, uređenje nogostupa na Kneza Branimira, asfaltiranje Puta od Osojnika te betoniranje pješačkog puta u Mokošici.
nače, u proračunu za iduću godinu za redovito održavanje nerazvrstanih cesta i javnih prometnih površina, kao i za pojačano održavanje prometnica osiguran je iznos od 2,8 milijuna eura.
Foto: Ivan Pozniak