AktualnoUrednički izbor

PROVJERILI SMO U KAKVOM JE STANJU TAKSI TRŽIŠTE Taksisti se nadaju boljoj sezoni, no neizvjesnost je i dalje prisutna

taksisti

Pandemija koronavirusa pogodila je i taksi prijevoznike. Iza njih je sezona u kojoj su ostvarili minimalan promet, ništa nalik brojkama na koje su naviknuli tijekom prethodnih godina. Trenutno su u neizvjesnosti, no nadaju se kako će ipak iduća sezona biti uspješnija.

— Ulazimo u neizvjesnu sezonu i ne znamo što će se događati. Informacije su ‘crno-bijele’. Netko govori: ‘Bit će sezone’, a onda isti dan dobijete informaciju da će biti jako loša. Putničke agencije s kojima razgovaramo ističu da rezervacija ima, no i da ništa nije sigurno jer postoji mogućnost da će se sve otkazati – ističe prvi čovjek Plavog taksija Ivica Smoljko. Sve ovisi, navodi, o COVID-u, odnosno o epidemiološkoj situaciji.

— Sada živimo od potpore koju nam daje država i od domaćih korisnika auto-taksi usluga. Broj se vozača nije smanjivao, kao ni djelatnika u call-centru. Sve je ostalo kao i prije sezone, nekako trpimo pa ćemo vidjeti – rekao je Smoljko. Njihove cijene su iste, a svaki od četrdeset vozača dnevno zna napraviti prosječno oko pet vožnji.

— Otkako je sve zatvoreno, nama su najgori dani postali petak i subota. Tad je bilo najviše posla, a sad se sve svelo na minimum – ističe Smoljko. U protekloj sezoni ostvarili su isti, ako ne i veći, broj vožnji kao i u 2019. godini što se tiče domaćih korisnika njihovih usluga.

— A, što se tiče vožnje stranih gostiju, ostvarili smo 22 posto prometa u usporedbi s 2019. godinom. Nadamo se da će biti bolje, ali, dok se ne procijepi barem 50 posto ljudi u Europi, teško da će se što otvarati – rekao je Smoljko.

Prognoze nisu sjajne

Predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika Miše Miloslavić vjeruje kako bi se tek početkom ljeta moglo nešto pokrenuti po pitanju turizma.

— Cruiseri nam kasnije dolaze i oni imaju problema s prodajom. Procijepljenost u nas kaska. Teško će to biti izvesti na put. Jer, bez sigurnog odredišta – tko će doći? Jedino nas mogu ‘popuniti’ avioni. Osobno bih bio sretan da se ostvari 30 posto prometa od 2019. godine. Ali, sve je još u zraku – rekao je Miloslavić. Kad govori o prošloj sezoni, ističe kako su imali 10 posto prometa u odnosu na godinu prije.

— Da nije bilo potpora države, ne znam što bi bilo. Država nam je stala iza leđa, ali dokad? Tijekom zime smo imali tri auta koja su dežurala na Pilama i drugo nitko nije ni vozio. Svatko je svjestan da bez prestanka posebnih uvjeta i cijepljenja nema turizma – navodi Miloslavić ističući kako ‘prognoze nisu sjajne’.

‘Miletić: Predviđanja su optimistična’

Direktor Eko Taxija za regiju Jadran Božo Miletić ističe kako bi sljedeća turistička sezona, po analizama koje su radili, trebala u određenom postotku biti bolja od prethodne sezone.

— Iako je situacija s pandemijom neizvjesna, smatram kako bi ljetna sezona 2021. mogla biti uspješnija. Smanjivanjem mjera te procjepljivanjem, svakako možemo očekivati veći broj turista u gradu. Po pitanju taksi tržišta, predviđanja su optimistična – veći protok turista znači veći broj vožnji te svakako očekujem bolje poslovne rezultate u ljetnoj sezoni – rekao je Miletić navodeći kako je protekla sezona završila s lošim poslovnim rezultatima.

— Ovisno o mjesecu, zabilježili smo pad prometa i preko 80 posto u odnosu na iste mjesece u 2019. godini. Okvirno možemo reći da je postotak stranih korisnika manji od 10 posto – ističe. Kako bi uslugu prijevoza prilagodili situaciji s pandemijom te domaćim korisnicima olakšali prijevoz gradom, početkom protekle sezone snizili smo cijene i zaposlili dodatne vozače.

— Trenutno pod brendom Eko taxi, kroz različite modele suradnje i zapošljavanja radi preko tri stotine vozača, dok za ovu sezonu u Dubrovniku, u travnju planiramo zapošljavanje dodatnih četrdesetak vozača u stalni radni odnos – navodi Miletić.

Uber: 60 posto manje vozača u kolovozu 2020.

Iz Ubera ističu kako su tijekom prošle godine zabilježili očekivani pad prometa, kako u Dubrovniku, tako i u ostatku Hrvatske.

— Ipak, tijekom ljetne sezone u gradovima na obali ostvarili smo postepeni oporavak. Konkretno, u Dubrovniku se tijekom kolovoza 2020. opseg našeg poslovanja oporavio do 50 posto u odnosu na isto razdoblje 2019., što smatramo uspjehom, uzevši u obzir ograničenja koja nam je donijela pandemija koronavirusa – ističu iz Ubera navodeći kako se zbog pandemije smanjio i broj vozača.

— Primjerice, u kolovozu 2020. na Uberovoj je platformi vozilo oko 60 posto vozača u odnosu na godinu prije – govore nam iz Ubera. Pandemija je, navodi dalje, zahvatila čitav niz aktivnosti, a prijevoz je jedna od njih.

— Kao turistički grad, Dubrovnik je dodatno pogođen smanjenim brojem gostiju zbog ograničenja putovanja. Primijetili smo pad broja vozača kao rezultat pandemije i posljedicu ograničenja mobilnosti, međutim, trenutno bilježimo kontinuirani oporavak, a naša baza vozača raste iz tjedna u tjedan. Također, tijekom prošlogodišnje ljetne sezone naša se potražnja na obali oporavila i do 80 posto u odnosu na 2019. Uz to, naše usluge koristili su turisti iz 78 različitih zemalja – rekli su.

Vjeruju da će cijepljenje, koje se trenutno odvija u mnogim zemljama Europe, imati pozitivan utjecaj na putovanja i turističku sezonu.

— Nadamo se da će se time olakšati i putovanja stranim posjetiteljima u Hrvatsku te da će se razina popunjenosti kapaciteta vratiti na brojke prije pandemije. To bi podrazumijevalo veću potražnju, a time i više posla za vozače na Uber aplikaciji – zaključuju iz tvrtke.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 24. veljače 2021.

Pročitajte još

GLOBALNI IT KVAR Jeste li pokušali ugasiti i upaliti računalo 15 puta?

Dulist

OBAVIJEST SANITATA Zatvaranje Ulice don Frane Bulića i parkinga Gradac

Dulist

Iz Valamara reagirali i kategorički odbacili tvrdnje optužbe Udruge Divlja liga

Dulist