Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture poništilo je odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine kojom se pak poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom ”Dubrovnik international cruise port investment” (DICPI), potvrdili su u subotu iz tog Ministarstva istaknuvši kako je žalba koncesionara ”djelomično usvojena”.
Kako se navodi u odgovoru iz Ministarstva, žalba DICPI-ja je djelomično usvojena, a odluke Upravnog vijeća od 20. srpnja 2016. godine su poništene zbog niza formalnih razloga.
”U upravnom postupku rješavanja žalbe trgovačkog društva ”Dubrovnik International Cruise Port Investment” d.o.o. Zagreb, izjavljene protiv Odluke Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik od 20. srpnja 2016. godine u postupku implementacije Odluke o dodjeli koncesije u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja pomorskog dobra te obavljanja lučkih i ostalih gospodarskih djelatnosti na pomorskom dobru u luci Dubrovnik, u predmetu izgradnje putničkog terminala u luci Gruž, Dubrovnik, djelomično je usvojena predmetna žalba te su, zbog niza formalnih razloga, poništene Odluke Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik donesene na 98. sjednici Upravnog vijeća održane 20. srpnja 2016. godine”, navodi se u odgovoru Ministarstva u kojem se ne precizira što točno znači ”djelomično usvojena žalba”, kao niti formalni razlozi raskidanja predugovora.
Inače, Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, predugovor o Terminalu u Gružu raskinulo je jer do 15. srpnja prošle godine nije usuglašen tekst glavnog ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. Rok za usuglašavanje teksta ugovora bio je prvo u travnju prošle godine, a nakon odobrenog prvog produljenja roka, koncesionar Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), čiji su osnivači, Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI), tražio je novu odgodu do 1. studenog koja nije odobrena.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je svojedobno kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što su iz DICPI-a tražili državne garancije za projekt terminala što je bilo potpuno u suprotnosti uvjetima natječaja o koncesiji, kao i da su predlagali povećanje cijene po putniku, što također nije bilo sukladno natječaju.
Protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora u srpnju 2016. godine, koje je ponudio investitor glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević, te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed te Jelka Musladin. Predstavnica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Nina Perko na sjednicu Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik nije došla, a dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić, protiv kojeg je HDZ svojedobno najavio podnošenje kaznene prijave zbog njegove uloge u cijelom projektu, bio je suzdržan.
Inače, Hrvatska komora arhitekata ukinula je i registarski broj za arhitektonsko-urbanistički natječaj za ovaj projekt kada je u javnost izašla informacija kako je pobjednički rad istovjetan onom objavljenom gotovo nekoliko mjeseci ranije na stranicama Ministarstva zaštite okoliša i prirode. U tom radu kao nositelj zahvata naveden je Dubrovnik International Cruise Port Investment.
Vrijedi napomenuti kako su investitori opetovano tvrdili kako je riječ o projektu vrijednom 90 milijuna eura, ali kroz ulaganja tijekom 40 godina koncesije.