Facebook stranica koju je pokrenuo Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP) ‘Halo, inspektore‘ prima sve veći broj prigovora na mlijeko koje se pod nazivom ‘Trajno mlijeko Križevačka mljekara’ s 2,8 posto mliječne masti prodavalo u Kauflandu.
– Kupili smo karton mlijeka s rokom valjanosti do 9.6.2025. To se mlijeko ne može ni piti, ni jesti, pa čak ni kad je puding napravljen s njime. Ima neki jako čudan i ružan okus, kao da je konzervans stavljen unutra. Prije, kada smo ga kupovali, nije bio takvog mirisa i okusa. Ne znam kako bih opisala taj neugodan i ružan okus – napisala im je jedna potrošačica iz Koprivnice i dodala kako ju je strah konzumirati ga u bilo kakvom obliku.
Slično im je napisao i drugi potrošač iz Zagreba.
– Ne mogu vam opisati kakvo je to mlijeko. Odvratan okus i miris. Srećom nismo kupili puno, samo tri litre – požalio se kupac.
Međutim, jedni potrošači iz Koprivnice su otišli i korak dalje te su slučaj prijavili Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo.
– Slučaj smo prijavili HZJZ-u, oni su nas uputili na DIRH, a DIRH na Veterinarski institut u Zagrebu ispostava Križevci. Kada smo dobili Križevce, oni su me uputili opet na HZJZ u Koprivnicu! I tako u krug. Kad već nitko ništa ne poduzima, očito ćemo morati mi kao potrošači dati to mlijeko na analizu – oštro im je poslao jedan potrošač.
Dobili su i očitovanje dr. sc. Vesne Jaki Tkalec koja vodi Laboratorij za mikrobiologiju hrane Hrvatskog veterinarskog instituta – podružnica Veterinarski zavod Križevci.
– Žao nam je zbog nastale situacije, ali subjekt u poslovanju sa hranom tj. proizvođač je odgovoran za hranu koja stavlja na tržište i ista mora biti zdravstveno ispravna. Ukoliko se na tržištu nađe proizvod za koji potrošač sumnja da je neodgovarajuće kvalitete, može se obratiti Državnom inspektoratu koji će nakon toga poduzeti potrebne radnje za utvrđivanje stanja proizvoda. Spomenuti proizvođač mlijeka nije naš komitent niti smo u posljednje vrijeme analizirali njegove proizvode – odgovorila je dr. sc. Vesna Jaki Tkalec.
Proizvođaču spomenutog mlijeka poslali su i upit koji su objavili u cijelosti.
– Nastavno na Vaš upit vezan uz reklamacije potrošača na kvalitetu mlijeka možemo potvrditi da smo primili 6 reklamacija koje smo obradili, na način da smo kontaktirali kupce, nadoknadili štetu, preuzeli preostale uzorke (pakete) te utvrdili mikro oštećenja koja su nastala prilikom manipulacije transportne ambalaže (paketa). Uslijed takvih oštećenja paketa proizvod dolazi u kontakt za zrakom i nije više sterilan te je podložan kvarenju – odgovorila je Sanja Bratković iz ‘Mljekara logistika’, proizvođača tog mlijeka.
Dobili su i obavijest iz Kauflanda u kojem se ovo mlijeko prodaje.
– Budući da su nam sigurnost i zdravlje naših kupaca na prvom mjestu, po zaprimanju reklamacija i očitovanja dobavljača iz prodaje smo preventivno povukli proizvod s rokovima 05.06.2025. i 07.06.2025. Proizvod će ostati povučen do dospijeća rezultata analize iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo ‘Dr. Andrija Štampar’ te ćemo po potrebi provesti dodatne zakonom propisane mjere’ odgovorio je Kaufland.
Sa spomenute Facebook stranice pozvali su kupce koji e posjeduju spomenuto mlijeko da se iz preventivnih razloga jave ili proizvođaču na e-mail: prodaja@mljekar.hr ili u Kaufland te vrate mlijeko koje im nije ispravno, a to imaju pravo učiniti i bez računa.