Aktualno

NOVE NAPLATE Evo koliko ćete plaćati Facebook, Instagram i druge društvene mreže

Ovaj potez dolazi u trenutku kada regulatori EU zahtijevaju da Meta traži pristanak korisnika prije prikazivanja personaliziranih oglasa temeljenih na korisničkim podacima, piše Jutarnji.

Kompanija Meta Platforms Marka Zuckerberga razmatra mogućnost da Europljanima počne naplaćivati verzije Instagrama i Facebooka bez oglasa kao odgovor na pooštravanje propisa Europske unije (EU) o privatnosti podataka.

Prema prijedlogu, korisnici u Europi mogli bi birati između besplatnog korištenja platformi s personaliziranim oglasima ili plaćanja približno deset eura mjesečno na računalu za iskustvo bez oglasa.

Korisnici mobilnih uređaja plaćali bi, pak, oko 13 eura mjesečno za skrolanje bez oglasa zbog provizija koje inače naplaćuju Appleove i Googleove trgovine unutar aplikacija. Korisnici koji bi na Instagram povezali i Facebook plaćali bi otprilike i dodatnih šest eura po računu. Ukratko, dakle, 20-ak eura mjesečno za ono što sada imamo besplatno.

Ovaj potez dolazi u trenutku kada regulatori EU zahtijevaju da Meta traži pristanak korisnika prije prikazivanja personaliziranih oglasa temeljenih na korisničkim podacima, a taj zahtjev bi mogao ugroziti Metin primarni izvor prihoda. Dužnosnici Mete detaljno su opisali plan, poznat kao SNA (pretplata bez oglasa), tijekom sastanaka s regulatorima privatnosti u Irskoj i regulatorima digitalnog natjecanja u Bruxellesu u rujnu. Prijedlog je također podijeljen drugim regulatorima privatnosti u EU radi doprinosa.

Ljudi upoznati s prijedlogom tvrde da će se korisnicima omogućiti izbor između nastavka besplatnog pristupa Instagramu I Facebooku ili plaćanja verzija bez ikakvih oglasa, saznaje Wall Street Journal.

Izvršni direktor Mete, Mark Zuckerberg, prethodno je inzistirao na tome da osnovne usluge ostanu besplatne i podržane oglašavanjem kako bi se osigurala dostupnost za ljude svih razina prihoda. Međutim, opcija pretplate predstavlja značajan pomak u strategiji tvrtke.

Iako je plan usmjeren na rješavanje regulatornih zahtjeva EU, nejasno je hoće li regulatori smatrati da su predložene cijene za uslugu bez reklama prihvatljive za većinu korisnika. Glasnogovornik Mete kaže da tvrtka vjeruje u “besplatne usluge koje su podržane personaliziranim oglasima”, ali istražuje “opcije kako bi se osigurala usklađenost s evoluirajućim regulatornim zahtjevima”.

Prijedlog označava Metin odgovor na promjenjivo regulatorno okruženje, uključujući novi zakon EU o digitalnom tržišnom natjecanju, Zakon o digitalnim tržištima, koji zahtijeva pristanak korisnika za dijeljenje podataka među svojim uslugama. Meta se nada da bi se njezin plan pretplate mogao uskladiti s obje regulative EU.

U drugom tromjesečju Meta je izvijestila o prosječnom prihodu od približno 17,88 dolara po korisniku Facebooka u Europi, s prosjekom malo manjim od šest dolara po korisniku u svim svojim aplikacijama mjesečno. Kompanija procjenjuje da će imati 258 milijuna mjesečnih korisnika Facebooka i 257 milijuna korisnika Instagrama u EU u prvoj polovici godine.

Prijedlog još uvijek razmatraju regulatorna tijela EU, a njegova buduća provedba i prihvaćanje ostaju neizvjesni. Druge tvrtke, poput Spotifya i YouTubea, prije su nudile izbor između besplatnih usluga s oglasima ili plaćenih pretplata bez oglasa na što je Meta ukazala u guranju svog plana.

Pročitajte još

FINALNI TURNIR KUPA Uskoro kreću sučeljavanja najboljih vaterpolskih klubova!

Dulist

IMATE LI GA KOD KUĆE? S polica se povlači lijek protiv bolova popularan u Hrvatskoj

Dulist

Sjajni rezultati učenica i učenika TUŠ-a na natjecanju ‘Match Race’

Dulist