Župljanin Nikola Duper u tekstu objavljenom na stranici ‘Župa danas’ osvrnuo se na novonastalu situaciju po pitanju brze ceste Dubrovnik-Zračna luka Ruđer Bošković.
Kako ističe, ‘ostat će nam u sjećanju petak, 9. veljače 2024. godine’ jer smo ‘tada doznali da je studija o utjecaju na okoliš brze ceste Dubrovnik-Zračna luka povučena’.
-Gospođa Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta kaže: ‘Studija je u ovom trenutku povučena kako bi se kvalitetno evaluirala sva pitanja i nedoumice iskazane tijekom javne rasprave od strane građana te napravio daljnji plan razrade u cilju zadovoljstva svih korisnika koji će u konačnici i koristiti infrastrukturu.’ Dakle, ono što je župan Dobroslavić uporno nazivao ‘bukom’, netko je ipak ocijenio kao kvalitetno artikulirana pitanja i nedoumice. A nedavne izjave župana o početku projektiranja ceste uz uvažavanje ‘mikro problema’ su se pokazale promašenima kao što je promašena i njegova cjelokupna politika koja se temelji na samovolji i diktatu iz vrha HDZ-a. Ni ovaj put nije propustio priliku za novi ‘biser’: ‘Ne znam hoće li i kako ova odluka ubrzati realizaciju projekta. Cesta je projekt Vlade RH, koja je osigurala financiranje, cesta nam treba i treba nam odmah. Očekujemo brzu realizaciju, a način izvedbe je na Hrvatskim cestama.’ Što reći, a ostati pristojan? Nastavlja gospođa Pajić: ‘Po detaljnoj evaluaciji sljedećih mjeseci, odredit će se daljnji smjer studije u smislu odabranog rješenja buduće prometnice. Naime, upravo ovim korakom želi se napraviti rješenje koje će biti prihvatljivo za sve zainteresirane strane, jer je javnom raspravom utvrđeno kako je dio građana protiv predloženog rješenja. Hrvatske ceste razvijaju infrastrukturu za boljitak građana, te je time potreban konsenzus sa lokalnim stanovništvom i samoupravom.’ Zanimljivo kako se ipak, iako kasno, zaključilo da bi mišljenje građana bilo vrijedno i korisno za kvalitetno rješenje. Valjda je došlo vrijeme da političari prestanu zloupotrebljavati moć, donoseći nasilne i štetne odluke kroz institucije koje predstavljaju, i počnu raditi u interesu onih koji su ih izabrali i koji ih bogato plaćaju iz vlastitih džepova. Zaključuje gospođa Pajić: ‘Sva pitanja i prijedlozi proizašli iz javne rasprave služit će za potrebnu evaluaciju i donošenje konačnog zaključka u svezi mogućnosti i varijantnog prijedloga izvedbe ove bitne trase.’ Zar se nisu mogli prije uzeti u obzir glasna negodovanja, kao ona u Sheratonu 2018. godine? Ignorirajući tadašnje proteste ogromnog broja ljudi besmisleno su se potrošili veliki novci i odložilo cestovno rješenje koje nam svima treba. I tako je tvrdoglava politička samovolja od ceste lokalnog značaja napravila nacionalnu temu, pa je ova vijest bila ekskluziva Nove TV 9. veljače. Možemo reći da smo sretni jer smo pobijedili u prvoj bitci za spas Rijeke dubrovačke i Župe dubrovačke, ali i ogorčeni jer su bačeni novci te odloženo nužno prometno rješenje. Sada nas čeka rat za novu trasu ceste koja će voditi računa o očuvanju okoliša od kojega kroz turizam živimo. Hvala svima koji su se na bilo koji način pokrenuli i pokazali da kroz zajedništvo možemo postići puno. Neka ovo bude početak jedne nove zajednice, koja se nije prepustila apatiji i beznađu, nego djeluje onako kako to od nas očekuju buduće generacije’, napisao je Duper u tekstu.