Aktualno

“Krenuo je ciklus novih investicija”

gradjevinari016

Konferencija za medije kojom je otvoren šesti Sabor hrvatskih graditelja održana je jutros u Cavtatu. Tema ovogodišnjeg Sabora je "Graditeljstvo – poluga razvoja", čime se želi poručiti kako je graditeljstvo jedno od važnijih grana gospodarstva Hrvatske.

Na konferenciji su sudjelovali Rade Pilipović, predsjednik izvršnog organizacijskog odbora Sabora, Josip Švenda, predsjednik hrvatskog saveza građevinskih inžinjera, te Stjepan Lakušić, predsjednik znanstvenog odbora Sabora.

Na konferenciji je bilo riječi o značajnijim projektima i znanstvenim dostignući ma na području građevine, te o prošlim i budućim projektima i budućoj ulozi hrvatskog graditeljstva.

Josip Švenda uvodno je spomenuo rad Sabora od 1993. godine do sad, te istaknuo kako su zadovoljni odazivom i brojem prijavljenih.
– Stanje na tržištu je vrlo teško. Graditeljstvo je nakon 2008. godine u ozbiljnoj krizi, koja je šira od ovog područja i ovisi ostalim dijelovima industrije, primjerice, turizmu. No, osjeća se kako je ciklus novih investicija krenuo – istaknuo je Švenda.

Stjepan Lakušić, istaknuo je, unatoč tome kako Radimir Čačić, prvi podpredsjednik Vlade bio spriječen u dolasku, te time i Ministar graditeljstva i prostornog uređenja Ivan Vrdoljak, najavljene teme bit će u potpunosti održane. Također je naglasio kako se Sabor bavi energetikom i željezničkom infrastrukturom, područjima koja su trebala imati otvorene i spremne projekte.
– Nažalost, nema akcije u Hrvatskoj, jer većiu poslova preuzimaju strane tvrtke. Konkretni projekti energetike bit će izloženi na ovogodišnjem Saboru – istaknuo je Lakušić.
Unatoč novinarskom pitanju vezanom za porejkte HEP-a i Pelješkog mosta, Lakušić je kratko odgovorio:
– Sutradan će jedna od tema konferencije biti i "Most Pelješac – Alternativno rješenje", s početkom u 9 sati.

Rade Pilipović osvrnuo se na pitanje autocesta: – Mi svi građevinari radimo na hrvatskim autocestama, na glavnim pravcima koji će Hrvatsku povezati s Europskom unijom. Radi se autocesta prema Mađarskoj, te Hrvatska – BiH i autocesta Ravča – Ploče. Također, sređuje se priključak Hrvatska – BiH preko Vrgorca. Građevinari su dosta angažirani na autocestama, ali i na državnim cestama. Ovi projekti manjeg fizičkog obujma od velikog su značenja za lokalnu zajednicu – naglasio je Pilipović.

Također je istaknuo kako građevinari od države očekuju poticaje, te kako imaju puno projekata koj ise tiču ekologije, kanalizacije, vodovoda, pročišćavanja voda, komunalnih projekata, te zbrinjavanja otpada.
– Raspisat će se dosta natječaja, te počinje ciklus zapošljavanja u građeinarstvu. Treba se povesti još više računa o tome jer je građevinarstvo kljuan dio ukupnog razvitka zemlje. U prošlosti nismo dovoljno pripremali projekte, te se sada intezivno radi na njima. Ima ideja, ali prije nismo imali fokus, sad to rješavamo – naglašava Pilipović.

Na konkretno pitanje koliko je građevinskih firmi propalo, Pilipović je naglasio kako je u špici građevinarstva bilo 120 do 130 tisuća građevinara, te kako ih je sad oko 70 tisuća, no kako se takav pad dogodio i u drugim zemljama, primjerice Njemačkoj i Sloveniji.

Teme o kojima će se raspravljati u tri dana, koliko traje Sabor, su željeznička infrastruktura, infrastrukturna problematika grada Dubrovnika te novi zakoni iz područja prostornog uređenja i graditeljstva. Analizirat će se i aktualna pitanja graditeljstva za ispunjavanje uvjeta za rad u Europskoj uniji.
Na skupu će sudjelovati 550 sudionika iz Hrvatske i inozemstva.

Pročitajte još

STEPERI NA SUPERTALENTU Linda Valjalo o koreografiji koja je izazvala euforiju!

Marijana Tadić

TATE OPET U AKCIJI Pokažimo 14-godišnjem Dariu da smo svi uz njega, da se vrijedi boriti!

Dulist

Vrbica, Štikovica i Zaton i danas se opskrbljuju vodom cisternama

Dulist