Tvrtka koja je gradila Pelješki most najavila je zahtjev za nadoplatu zbog poskupljenja sirovina i prijevoza, piše u četvrtak Jutarnji list. Radovi na Pelješkom mostu i pristupnoj cesti na Pelješcu napreduju prema planu te bi promet preko mosta trebao krenuti u ožujku sljedeće godine, kada bi trebao biti završen čvor Brijesta. No, šest mjeseci prije završetka radova pojavio se problem oko završnog financijskog računa.
Naime, izvođači radova usmenim su putem investitoru Hrvatskim cestama najavili zahtjeve za isplatu dodatnih troškova. Dodatne financijske zahtjeve zasad su najavili kineska kompanija CRBC i austrijski Strabag. Grčki Avax još se nije oglasio, ali se i od njega očekuju potraživanja dodatnih financijskih sredstava.
Prema informacijama Jutarnjeg lista, dodatni financijski zahtjevi već su se popeli na oko 500 milijuna kuna. No, točni iznosi bit će poznati kad stignu službeni pismeni zahtjevi, prenosi Telegram.
To je 20 posto od ukupne vrijednosti ugovora
Kako doznaje dnevnik, predstavnici kineske kompanije CRBC koji se nalaze na gradilištu mosta i hrvatski konzultanti koji rade za njih napravili su preliminarni izračun dodatnih troškova te su izračunali kako bi im Hrvatske ceste kao investitor trebale platiti dodatnih oko 450 milijuna kuna, što je više od 20 posto od ukupne vrijednosti ugovora.
U te dodatne troškove, između ostalog, uračunato je povećanje cijena čelika, utjecaj pandemije, povećanje cijena radne snage, ali i veće cijene avionskih karata za kineske radnike koji se vraćaju kući. Kineskoj kompaniji zbog pandemije već je odobreno produljenje roka završetka radova za šest mjeseci pa se dodatni financijski zahtjevi zbog pandemije smatraju neosnovanim.
Ovaj iznos zasad samo usmeno priopćen, u Hrvatskim cestama i Ministarstvu prometa izazvao je pravu konsternaciju i ljutnju jer se smatra da je izračun prenapuhan i neopravdan te se tumači kao želja pojedinaca da u posljednji trenutak, uoči završetka radova, naplate dodatni novac koji im ne pripada, donosi Jutarnji list.