Aktualno

Građani odustaju od javnog prijevoza, broj pokaza se prepolovio

Građani odustaju od javnog prijevoza, broj pokaza se prepolovio

U prošloj je godini, od početka pandemije, javni prijevoznik Libertas stavio u mirovanje nekoliko gradskih linija, a do danas ih nije ‘vratio’ na prometnice. Riječ je o linijama 1C (Mokošica – Pile), 2 (Gorica – Pile), 2A (Glavica Babin kuk – Pile), 3A (Nuncijata – Pile) i 5 (Viktorija – Babin kuk). Iako je za mogućnost povratka linija u promet bilo prilika, to se i dalje nije dogodilo. Iz Libertasa su navodili da će daljnje izmjene prilagođavati potrebama na terenu, a koje će ovisiti ponajprije o epidemiološkoj i gospodarskoj situaciji. Situacija je, kažemo, u pojedinim razdobljima bila povoljna i vratili smo se bili u kakvu takvu ‘normalu’, potrebe građana su postojale, ali one očito nisu prepoznate.

Barem jedna smjena…
O svemu su najglasniji sugrađani iz Zlatnog potoka, odnosno iz Gradskog kotara Ploče iza Grada koji svoje najveće nezadovoljstvo iskazuju zbog ukidanja ‘petice’, ali i zbog manjeg broja polazaka ‘osmice’. To nam je potvrdio predsjednik Gradskog kotara Ploče iza Grada.
— Veliki broj medicinskog osoblja živi na ovom području te svakodnevno idu na posao u Opću bolnicu Dubrovnik. Između ostalog, tu je i dosta ljudi u starijoj životnoj dobi kojima su nužni pregledi, ali i mlađih ljudi koji idu u školu i na izvannastavne aktivnosti. Mi zapravo ni ne moramo ponavljati koliko razloga ima da se ‘petica’ vrati nazad. Nemamo nikakve povratne informacije o povratku linije broj 5, što dovoljno govori o odgovornosti Grada Dubrovnika i gradske tvrtke prema javnosti – istaknuo je Srđan Obad. Kaže i kako im je bilo rečeno da će se uvesti varijanta kojom bi ‘petica’ vozila do 15 sati.
— Dakle barem jednu smjenu, ako je već tolika financijska nemoć Libertasa. Međutim, ništa od toga nije bilo. Malo je neprofesionalno što nema nikavog očitovanja po tom pitanju, prije svega Grada Dubrovnika. Libertas ima svog glasnogovornika koji govori manje više istu priču. Grad Dubrovnik bi trebao poduzeti neke korake jer je to od velikog značaja za građane – rekao je Obad te prvi put istaknuo još jedan prijedlog građana.
— Predložili su i da ‘devetka’ promijeni rutu, tako da ide i preko Viktorije, Gruža, napravi čitav krug oko grada kako bi korisnicima omogućila dolazak u Opću bolnicu Dubrovnik. Dakle, još jedna ideja. Mislim da je to još jedna varijanta koja neće puno povećati troškove, osim troška goriva. Donekle će zadovoljiti potrebe ne samo našeg kotara, već i cijelog grada – naglasio je Obad.
Linija broj 2A nedostaje stanovnicima Glavice Babinog kuka. Jedna od stanovnica nam govori da joj autobus ‘jako fali’, pogotovo kada ide iz spenze jer joj je daleko hodati od stanice ‘šestice’ do doma s vrećicama. Smatra da bi se linija 2A trebala vratiti, najkasnije do ljeta.

Iste cijene
Iz Libertasa ne ističu konkretno kad će se navedene linije aktivirati i vratiti na gradske prometnice.
— Reaktivacija linija koje su pojavom pandemije Covid 19 stavljene u mirovanje, uvelike ovisi o nizu čimbenika te je teško, u ovom trenutku dati odgovor na takvo pitanje. Osim zdravstvene ugroze, pandemija i njene posljedice izazvale su ozbiljne fluktuacije unutar svih sfera gospodarstva i gospodarskih aktivnosti te će, po stabilizaciji istih i smirivanju epidemioloških pokazatelja biti ostvaren dio nužnih preduvjeta koji bi doveli do vraćanja pojedinih linija u raniji režim i rutu prometovanja – stoji u odgovoru iz Libertasa. Unatoč tomu što očito neće doći do promjene u voznom redu po pitanju uvođenja linija, iz Libertasa ističu da ‘u skorijoj budućnosti nisu u planu promjene cijena’.

Broj putnika se svakodnevno bilježi
Na pitanje je li tvrtka Libertas ostvarila uštede isključivanjem iz prometa navedenih linija, govore da je rashodovna strana poslovanja Libertasa nužno umanjena, iz činjenice kako je pojavom Covid-19 gospodarstvo, kakvo je funkcioniralo prije pojave ove bolesti, jednostavno prestalo funkcionirati u onom obujmu koji je ranije bio više nego svakodnevan.
— Osim epidemioloških čimbenika, koji su primaran faktor u kreiranju svakodnevice pa tako i gospodarske aktivnosti, posebno u javnom prijevozu, smanjenje broja putnika koje je zabilježeno u 2020. godini je polazište prilikom kreiranja i aktivnosti pojedinih linija, ruta i broja polazaka na njima. Broj putnika se svakodnevno bilježi i analizira te služi kao podloga prilikom kreiranja voznog reda i/ili mreže linija – navode iz ove gradske tvrtke.
— U 2020. godini ukupno je registrirano 3.744.628 putnika dok je u 2019. godini registrirano 9.819.169 putnika što je pad od 62 posto u odnosu na 2019. godinu – rekli su iz Libertasa. U siječnju 2020. godine bilo je ukupno 468.767 putnika, dok ih je u siječnju ove godine registrirano 178.998 putnika što je pad od 62 posto. U veljači prošle godine usluge Libertasa je koristilo 476.425 ukupno putnika, dok je u veljači 2021. godine registrirano 223.781 putnika što je pad od 53 posto.

Manje pokaza
Također, Libertas Dubrovnik je zabi­lježio pad prodaje svih vrsta karata od početka pandemije do danas.
— Prihod od svih pretplatnih karata (pokaza) u 2020. godini je za 41 posto manji u odnosu na 2019. godinu. U 2019. godini je izdano građanskih pokaza za područje grada Dubrov­nika 32.848 ili oko 2737 mjesečno, dok je u 2020. godini izdano 16.243 pokaza godišnje ili oko 1354 pokaza mjesečno što je u izraženo u postotku pad od 51 posto – navode iz Libertasa. U siječ­nju 2021. godine izdan je 891 građan­ski pokaz za područje Dubrovnika dok je u siječnju 2020. godine izdano 1900 građanskih pokaza, što je pad od 53 posto. U veljači 2021. godine izdano je 815 građanskih pokaza, dok je u veljači 2020. godine izdano 1690 pokaza. Riječ je o padu od 52 posto.

Iz tiskanog izdanja od 17. ožujka 2021.

Pročitajte još

GRAND PRix Manjgura osvojila zlato za konferenciju ‘The Wolf strikes again’

Dulist

Dubravka Šuica druga na listi za Europski parlament

Dulist

OTVOREN PAVILJON BIH Marin Ivanović: ‘Čast mi je biti imenovan povjerenikom i kustosom’

Dulist