Aktualno

Glas poduzetnika: ‘Hrvatska je nespremna za turiste pozitivne na koronavirus’

turisti vodici10

Hrvatski zavod za javno zdravstvo 19. lipnja objavio je Postupak kod pojave bolesti u gosta u turističkom smještajnom objektu u vrijeme pandemije COVID-19. Dakle, tek tri tjedna od otvaranja hrvatskih granica za ulazak stranih državljana! Ako smo u prevenciji širenja bolesti na početku pandemije bili brzi i efikasni, kod otvaranja granica i pripreme za ulazak turista, očito nismo na toj razini. Kašnjenje s objavom preporuka u trenutku kada imamo više od 150.000 stranih državljana dnevno u zemlji, nije dobra vijest – pišu iz Udruge Glas poduzetnika čije priopćenje prenosimo u cijelosti.

‘U Postupku ne piše ništa o glavnom problemu – gdje će iznajmljivač apartmana sa svojim gostima u slučaju zaraze virusom COVID-19? HZJZ problem spušta na lokalnu razinu, na jedinice lokalne samouprave i lokalne stožere civilne zaštite. I dok se županije, gradovi i lokalni stožeri CZ dogovaraju i smišljaju na koji način organizirati sve, briga zapravo ostaje na samom iznajmljivaču. Oni bi morali, kao i veći turistički kompleksi, sada, na brzinu organizirati turističke ambulante. Organizirati znači ne samo osigurati prostor i opremu, već i angažirati i liječničke timove, osigurati im smještaj i plaću te posebnu zaštitnu opremu i dijagnostiku za Covid-19. Za mnoge od 555 jedinica lokalne samouprave, to je naprosto nemoguće! Bilo bi mnogo racionalnije da se, naravno ranije, ojačalo kapacitete postojećih subregionalnih domova zdravlja.

– Regionalni i lokalni stožeri civilne zaštite zajedno s regionalnim i lokalnim jedinicama samouprave moraju organizirati izolaciju / karantenu za oboljele od COVIDA. Bilo bi primjerenije da su takvi centri za izolaciju, karantenu uspostavljeni na jednome mjestu za cijelu regiju, kao što je to bilo i u akutnoj fazi epidemije. Ovakvim se naputkom stvara nepotrebna zbrka i gubi se dragocjeno vrijeme. Sposobnost organiziranja je umanjena. Prema naputku HZJZ zaposlenik, odnosno osoba u domaćinstvu u kojem se pruža usluga smještaja, a koji su bili u bliskom kontaktu s potvrđeno inficiranom osobom, moraju biti podvrgnuti izolaciji u domu ili organiziranoj izolacijskoj jedinici. Ovdje imamo nekoliko problema. Prvo, tko će odlučiti što je to bliski kontakt ako se poštuju protuepidemijske mjere u smještajnom objektu ? Drugo, izolacija zaposlenika i domaćina u smještaju je loše rješenje. Prvo zbog toga što se kroz čak dva tjedna provlači sumnja u zarazu pa će takav objekt napustiti svi ostali turisti. Drugo, te osobe neće moći raditi pa će šteta za njih i domaćinstvo, ugostiteljski objekt biti velika. Treće, pokazat će se da pridržavanje protuepidemijskih mjera nema učinka, da je boravak nesiguran, a turistički promet nemoguć. Jedino ispravno rješenje bilo bi testiranje takvih suspektnih zaposlenika i djelatnika na prisustvo virusa Covid 19 – rekao je Nedo Pinezić, koordinator Pododbora za male iznajmljivače udruge Glas Poduzetnika.

Turistički djelatnici ostaju i dalje zabrinuti i s bezbroj pitanja.

– Dakle, 21. lipnja, s 150 000 turista, otvorenim granicama, u samoj sezoni, i dalje nitko nije odgovorio na ključna pitanja. Što ja, iznajmljivač apartmana trebam napraviti već danas ako se ustanovi da mi je gost zaražen koronom? Gdje ću s njegovom obitelji? Je li organiziran smještaj za njih? Koliko traje cijeli postupak? Moram li i ja kao iznajmljivač biti u samoizolaciji jer sam bio u kontaktu sa zaraženima? Tko će im onda donositi doručak, ručak i večeru, iako nemam pansion i uopće registriranu djelatnost usluživanja hrane i pića? Što sa gostima u ostalim apartmanima? Moraju li i oni u samoizolaciju? Hranim li i njih u isto vrijeme? Što sa gostom koji je već sutra rezervirao taj isti apartman ali ne može doći jer je smještaj i dalje zauzet? Što da uopće odgovorim svojim potencijalnim, budućim gostima kada mi postave ovakvo pitanje? – rekla je Gordana Fabijanić, iz Odbora za turizam UGP-a.

Ako smo turistička destinacija, ako smo “otvorili” sezonu, ako nam pristižu gosti, ako imamo najave i rezervacije, ako smo otvorili granice, onda smo već i prije sezone trebali točno utvrditi hodogram, kriterije s jasnim i preciznim procedurama rješavanja problema sa zaraženim gostom i njegovom obitelji iz apartmana, hotela, kampova. Gost se mora osjećati sigurno! Gost mora znati da će u slučaju zaraze imati medicinsku skrb, da će njegova obitelj biti smještena na točno određenoj lokaciji za vrijeme trajanja izolacije, da će sigurno moći napustiti zemlju u suradnji sa svim relevantnim službama. I svi ti podaci i upute su već morali biti glavna, stalna i najvažnija obavijest na svakoj web stranici svih turističkih zajednica, Ministarstva turizma i svim relevantnim portalima koje gosti i inače posjećuju tražeći upravo ovakve informacije. No to se nije dogodilo! Štoviše, i po recentnim događajima na teniskom turniru u Zadru, vidimo kakvim kaosom rezultira izostanak jasnih uputa’, zaključuju iz Glasa poduzetnika.

Pročitajte još

DORH zatražio hitno izvješće EPPO-a u slučaju istrage protiv bivšeg ministra zdravstva

Dulist

“Držićev životinjski svijet” oduševio struku, Dom Marina Držića i Prirodoslovni muzej Dubrovnik osvojili priznanje

Dulist

Globalni tjedan poduzetništva dolazi na Ekonomski fakultet Sveučilišta u Dubrovniku

Dulist