Kultura

FOTO/NAKON 22 GODINE U DUBROVNIKU Što poručuju fotografije Jasenka Rasola?

MOZAIK Pulitika Masle Jasenko Rasol

Nova izložba naziva ‘Politička škola |Distopija| Blijeda slika’ Jasenka Rasola otvorena je ovog četvrtka u Galeriji Dulčić Masle Pulitika i Atelijeru Pulitika. Izložba je to jednog od najvažnijih fotografa na hrvatskih suvremenoj fotografskoj sceni.

-Sve serije fotografija na ovoj izložbi su povezive s jednim fenomenom entropije, koji je karakterističan za lokalitete, ali i za širi društveni kontekst. U ovom obliku izložba nije nigdje bila postavljena iako su njeni dijelovi već prestavljeni publici na različitim izložbama – poručio je autor fotografija Jasenko Rasol.

Jasenko Rasol nakon 22 godine samostalno izlaže u Dubrovniku u kojem se predstavlja trima serijama fotografija: Politička škola (2017.), Distopija (2016.) i Blijeda slika (2018.) s 21 kadrom koji su dio cjelina i zasebna erotika hladne, senzibilne, snažne i mudre estetike. Fotografiraju se urezotine koje su mrtve točke iz perioda Jugoslavije: Politička škola Josip Broz Tito u Kumrovcu, Haludovo na Krku i brod Galeb koji se nalazi u riječkoj luci Porto Baroš. Suvremeni hrvatski autor dokumentira ostavljeno i napušteno jednostavnim rukopisom, pri tom ne osuđujući propadanje objekata koji bi trebali biti u rukama poštenog i ispravnog vlasništva i u funkciji univerzalnog dobra radi mogućnosti života čovjeka danas. Isposnički zapisuje arheologiju 21. stoljeća čime označava surovu zbilju okruženja i napominje devastacije koje bole. Istodobno upisuje i stvara neutralno ništa. Rasol bilježi srž čovjeka koji se udaljava od dobroga jer se izgubio u tami lošega. U njegovim fotografijama iščitavaju se pogreške ljudskog bića i istodobno se naglašava sloboda od tame u kojoj su zarobljeni bili i ostali kvalitetni rukopisi arhitekture i brodogradnje. Oni su potencijal kojima se ne smije pisati mračna budućnost što se jasno vidi u dubini njegovoga rada koji je utisnut u proces vječne prisutnosti istine i slobode iskaza. Konceptualna simbolika ničega je prisutna u ogoljenosti kadrova; Škola se vidi u rasutim papirima, u zelenilu koje raste u interijeru, derutni turistički objekt Haludovo se razmatra u elementarnom razgovoru vanjskih fasada s florom i nebom, a Brod se promatra u nutrini u kojoj se pronalazi ‘izložba ničega’ koju tvore tragovi uklonjenih slika i dr. sa zidova.

Jasenko Rasol rođen je 1969. godine u Zagrebu. Diplomirao je na Akademiji dramskih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu – Odjel Filmsko i Televizijsko snimanje. Studirao je 1991. godine na Glasgow University – Department of Photography. Od 1992. do 1996. godine je kamerman Rauters TV-a; radi kasnije za BBC, NBC, FUJI, CCN, HTV te je angažiran u dokumentarnim filmovima strane i domaće produkcije. Danas surađuje s poznatim i cijenjenim imenima dokumentarnog filma u Hrvatskoj. Dobitnik je brojnih nagrada za svoj izvanredan rad. Ostvario je više od 40 samostalnih izložbi, a sudjelovao je i na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. O njegovom radu izdano je 5 fotomonografija. Živi u Zagrebu gdje radi kao samostalni fotograf i snimatelj.

Izložba ostaje otvorena do 13. siječnja 2019. godine.

Pročitajte još

SJAJNA VIJEST! Uskoro predstavljanje najopsežnije Bukovčeve monografije

Dulist

JANKO POPOVIĆ VOLARIĆ Ma, bila je milina raditi ovu predstavu!

Ivana Mijić Vulinović

PREDAVANJE Pogled kroz Portret Marije Ghetaldi-Gondola u svjetlu povijesnih i arhivskih istraživanja

Dulist