‘Jedrenjak na moru i lađa u selu’ objedinjeni je naziv dvaju programa Dubrovačkih muzeja u sklopu ovogodišnje 23. edukativno-muzejske akcije (EMA) koju, pod nazivom Lađa, organizira Sekcija za muzejsku pedagogiju i kulturnu akciju Hrvatskog muzejskog društva.
Autori programa su muzejska pedagoginja Aleksandra Piteša i kustosi Etnografskog muzeja Lana Milošević Đerek i Ivica Kipre.
Program Pedagoškog odjela je otpočeo je krajem prošlog tjedna u Pomorskom muzeju radionicama i prilagođenim vodstvima za učenike 3. i 4. razreda OŠ Marina Getaldića.
Učenici su ‘uplovili u Pomorski muzej’ uz pomoć bojanke s enigmatskim sadržajem ‘S Pavlom i Đivom u điru po muzejima’. Na zabavan način i prilagođen uzrastu učenici su otkrivali poznate dubrovačke pomorce, slavne dubrovačke jedrenjake, razlike među njima, ukrase na njihovim pramcima i navigacijske sprave kojima su bili opremljeni.
-Zbog velikog interesa pojačali smo broj radionica s jedne tjedno na dvije. U Pomorskom muzeju radionice će se održavati dva puta tjedno sve do kraja akcije sredinom svibnja 2018. Na žalost, svi termini za ovu akciju su nam popunjeni, no naši učenici moći će sudjelovati na istim radionicama u novoj nastavnoj godini. Ovaj tjedan na redu su tri 2. razreda iz OŠ Marina Držića. O svemu ćemo vas redovno slikovno izvještavati – kazala je Aleksandra Piteša.
Svim polaznicima edukativnih programa u Pomorskome muzeju osigurane su bojanke na poklon, a svakoj školi primjerak vodiča ‘S Pavlom i Đivom u Pomorskom muzeju’ za njihove školske knjižnice.
Edukativni program Etnografskog muzeja, koji se već godinama odvija pod naslovom ‘Mala škola etnologije – baština in situ’ planiran je za 5. svibnja, kad će kustosi dubrovačkoga Etnografskoga muzeja Lana Milošević – Đerek i Ivica Kipre polaznike upoznati sa selima i seoskim gospodarstvom Dubrovačkog primorja.
-Etnografski muzej svakodnevno brižno čuva i morima današnjice ‘prevozi’ segmente materijalne i nematerijalne kulturne baštine ruralne zajednice. Stare kuće i okućnice su kao lađe, vremenske kapsule što plove kroz vrijeme sa svim vrijednim predmetima koje čuvaju te nam, uz pomoć priča i kazivanja, omogućuju plovidbu prošlošću – zaključili su autori.