Jedan od najcjenjenijih svjetskih pijanista András Schiff sjajnim je klavirskim recitalom sinoć, 13. srpnja u atriju Kneževa dvora, oduševio i digao na noge festivalsku publiku, okupljenu na prvom glazbenom programu 74. Dubrovačkih ljetnih igara.
Obrativši se okupljenima András Schiff na samom početku koncerta istaknuo kako je počašćen i zahvalan što se vratio u Dubrovnik i u Knežev dvor nakon skoro pola stoljeća. Iako nije svirao na svom Bösendorfer klaviru s kojim inače putuje, već na dubrovačkom Steinwayju čijim su tipkama također prelazile vrsne ruke brojnih pijanista, viteštvom ovjenčani sir Schiff festivalskoj publici u Dvoru priredio je dvosatni koncert za pamćenje. Iskustvo je to na tragu koncerata kakvi su bili prije stotinjak godina jer birajući ne najavljivati unaprijed svoj program, Schiff obnavlja i njeguje nit tradicije kojom se ostvaruje komunikacija i povezanost s publikom. Bez mogućnosti prethodne pripreme i slušanja skladbi ili pak čitanja programskih knjižica, publika biva uronjena u neposredno iskustvo glazbe. Jedan od glavnih fokusa ovog strastvenog komornog glazbenika jesu izvedbe klavirskih koncerata Bacha, Mozarta i Beethovena pa su tako sinoć djela ovih velikana krojila program kroz koji je publiku sigurno vodio Schiff, predstavljajući svaku skladbu i pričajući njihovu povijest. U program ih je uveo Arijom Johanna Sebastiana Bacha iz njegovih Goldbergovih varijacija, postavljajući od samog početka visoku tehničku i umjetničku razinu zapanjujućom lakoćom i briljantnošću muziciranja. Kroz svako djelo, stavak i notu očito je bilo kako Schiff duboko osjeća i proživljava glazbu koju svira, pa tako i u šarmantnoj Bachovoj skladbi Capriccio, napisanoj kada je skladatelj imao samo osamnaest godina. Pretposljednu klavirsku Sonatu br. 17 Wolfgang Amadeus Mozart napisao je u Beču 1789. godine, a Schiff je odsvirao tri stavka nakon kojih je usporedio i kontrastirao Bachov Ricercar a tre iz zbirke kanona i fuga Musikalisches Opfer s Mozartovom Fantasia br. 4 koja je zapravo inspirirana Bachovom Kraljevskom temom iz ranije spomenutog Ricercare, dostižući nove dimenzije polifonije i složenosti. Nakon Sonate br. 52 Franza Jospeha Haydna, odsvirao je dvije sonate Ludwiga van Beethovena, Sonatu br. 17 nadahnutu Shakespeareovom dramom Oluja te poznatu Sonatu br. 21 tzv. Waldstein koja nosi ime grofa Waldsteina, Beethovenova prijatelja i pokrovitelja, a čiji su pasaži poznati kao jedni od najboljih ali i najtežih u zapadnom klasičnom kanonu. Oduševljena publika svaku je skladbu popratila strastvenim aplauzom koji se na samom kraju večeri pretvorio u prave ovacije kada je cijeli Dvor ustao na noge te pozivao pijanista tri puta na poklon.
Glazbeni se program 74. Dubrovačkih ljetnih igara nastavlja ovu subotu, 15. srpnja koncertom svjetske fado zvijezde Marize na taraci tvrđave Revelin, a ulaznice za ovaj iščekivani događaj već su rasprodane. Ulaznice za ostale koncert dostupne su preko festivalskih mrežnih stranica www.dubrovnikfestival.hr ili servisa www.ulaznice.hr, na blagajni u Festivalskoj palači (Od Sigurate 1) svakim danom od 9 do 21:30 te ispred zgrade DTS-a (Vukovarska ulica) od ponedjeljka do petka od 10 do 17 sati.
Press DLJI