Kultura

Žudnja za esencijom

zudnja6895

Dva vojnika i dvije balerine u potrazi za nemogućom ljubavi, poput marioneta čijim životnim nitima mahnito upravlja sudbina, pokušavaju složiti krhotine mnogih života i pronaći esenciju koja bi ih uravnotežila. Predstava „Žudnja“ nudi ples emocionalnih bogalja u potrazi za sobom samima.

Za izlazom iz kolopleta nasilja i ljubavi, nesigurnosti i snova, samoće i žudnje, straha i želja.

S puno simbolike ova predstava engleske dramatičarke Sarah Kane bila je istinski repertoarni izazov ponuđen publici dubrovačkog teatra. Ovog četvrtka premijerno izvedene produkcija, rađena s puno uloženog truda i pomnog promišljanja svakog detalja, također žudi za esencijom koja bi taj niz sjajnih emocionalnih krhotina kondenzirao i razigrao potencijal iznimnog poetskog naboja.
„Žudnja“ je vizualno remek djelo Marina Gozzea, koji sebi svojstveno, jednostavnim materijalima i sjajnim idejama sugestivno stvara scenografsko umjetničko djelo puno simbolike i žive komunikacije sa zahtjevnom predstavom. Glazbeni motivi skladateljice Paole Dražić Zekić sjajno se nadopunjuju na komad ispunjen referiranjem na poznate motive.

Glumački prinos predstavi sjajan, a sasvim očito je iznimna energija uložena u ovaj komad. Duboka uronjenost  četvoro protagonista ovog djela, koje je predvodnica nove britanske drame Sarah Kane stavila pred velika iskušenja tekstom punim poetičnosti, ali i svojevrsnim rebusom kojeg glumački odgonetaju Glorija Šoletić, Slavko Juraga, Izmira Brautović i Edi Jertec. Niska naizgled nepovezanih replika, vremenski rascjepi i neuhvatljiva struktura konkretnog slijeda, poput krhotina mnogih života neispunjenih žudnja i potiskivanih snova s uzrocima u nasilju i boli prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, zamjena identiteta i isprepleteni odnosi dva para, zahtjevna su potka s kojom su se uhvatili u koštac članovi ansambla. Četiri lika bez imena, označena tek slovima, nude pred gledatelje složeno dramsko tkivo koje progovara o brutalnostima svijeta u kojem živimo.

Sama britanska spisateljica Sarah Kane zbog eksperimentiranja s formom i strukturom drama koje je napisala, rušenja tabua i pomicanja granica pristojnosti eksplicitnim scenama seksa i nasilja, što je u dubrovačkoj predstavi suptilno izbjegnuto, u početku je izazvala potres na kazališnoj sceni Velike Britanije i brojna osporavanja i vrijeđanja. Nakon samoubojstva u 28. godini života i ostavštine od pet drama, poput mita je kasnije svrstana među najvažnije dramatičare s kraja XX. stoljeća.
„Žudnja“ je njen pretposljednji komad kojeg je objavila pod pseudonimom Marie Kelvedon, u kojem se referira i na dijelove Biblije i Elliotove „Puste zemlje“, a sama je govorila da je riječ o njenom najdepresivnijem komadu napisanom kada je izgubila vjeru u ljubav. Nasuprot tomu, lik A u „Žudnji“ donosi jednu od najljepših ljubavnih izjava u dramskoj literaturi, monolog koji je sjajno interpretirao Slavko Juraga i koji je poetsko i emocionalno težište ove predstave.

Stoga treba vjerovati u dubrovačku predstavu, koju je pomno promišljao i ostvario redatelj Goran Golovko. Riječ je o izazovnom komadu koji vrijedi pogledati i koji bi u sljedećim izvedbama mogao pronaći onu trunku esencije koja bi izazvala koheziju sjajnih krhotina.
Možda već na prvoj repriznoj izvedbi ove subote u Kazalištu Marina Držića.
 
 

Pročitajte još

‘Prekid preko veze’ publiku nasmijao do suza

Dulist

Vizualni identitet 75. Igara „Horizont“ osvojio glavnu nagradu za dizajn vizualnih komunikacija

Dulist

JAVNI POZIV Pridružite se Udruzi primijenjenih umjetnika Konavala Baština!

Dulist