Za nama je još jedna godina. Prilika je to za podvući crtu pod učinjeno, ali i osvrnuti se na godinu koja nam dolazi. Direktor Dubrovnik cesta Roberto Krile za DuList je istaknuo po čemu će pamtiti 2023. godinu, ali i koja su njegova očekivanja za novu godinu.
Kada se na kraju godine želimo osvrnuti na poslovanje u protekloj godini, onda se uvijek referiramo na planove za tu godinu odnosno na očekivanja koja smo imali na početku godine. Kada se rade poslovni planovi, svako trgovačko društvo nastoji koristiti svoje komparativne prednosti kako bi se iskoristile prilike koje se na tržištu pružaju, uz istovremeno amortiziranje vlastitih slabosti odnosno otklanjanje nedostataka ili preveniranju potencijalnih rizika sa kojima se u svom poslovanju suočavaju. U kontekstu očekivanja 2023. godina nije bila ništa manje izazovna od 2022. – zaoštravanje odnosa na globalnoj geopolitičkoj sceni i inflacija glavni su generatori očekivanja recesije vodećih svjetskih gospodarstava, koja bi se neizbježno prelila i na manja gospodarstva poput hrvatskoga. Jasno je da se u takvom okruženju prepoznaje puno više rizika u poslovanju pa su i naša očekivanja na početku 2023. bila obilježena neizvjesnošću i velikim oprezom. Polazeći od takvih očekivanja moram reći da sam na kraju 2023. zadovoljan kako smo kroz istu brodili, odnosno kako smo se s rečenom neizvjesnošću nosili. To se prije svega ogleda u pozitivnom poslovnom rezultatu koji ćemo na kraju 2023. ostvariti, ali i u činjenici da, osim napregnute likvidnosti i sada već kroničnog nedostatka domaće radne snage, nismo naišli na ozbiljnije probleme u 2023. godini. Očekivanja za 2024. godinu nisu bitno drukčija od onih s početka 2023. Ionako već uzburkana, globalna geopolitička situacija se dodatno komplicira ratom na Bliskom istoku, što produljuje postojeći kontekst neizvjesnosti, a što opet otežava bilo kakvo kvalitetno planiranje rasta ili novih ulaganja, tako da će naši napori u 2024. biti prvenstveno usmjereni na zadržavanje tržišnog udjela na tržištu koje društvo trenutno ima, uz nužnu obnovu kapaciteta odnosno strojnovoznog parka. Od presudnog značaja će biti kadrovska politika, odnosno održavanje kapaciteta u segmentu radne snage, a prvi put razmatra se i zapošljavanje radne snage iz drugih država u 2024. godini.