Darija Čanić predaje engleski jezik, reći će – i malima i velikima – već 17 godina. Cijelo to vrijeme provela je u OŠ Lapad i dijelom na Montovjerni. Neprestano preispituje i traži nove načine kako bi nastavu svog predmeta dodatno obogatila, a istodobno ga učinila još zanimljivijim… I vrlo je uspješna u tome! Novosti iz OŠ Lapad su upravo zahvaljujući njoj i kolektivu kolegica s kojima je uspjela ‘prebroditi’ čak i korona-mjere, čak i prekogranične. Naime, profesorica Darija pokrenula je prve Erasmus+ projekte u školi. Detaljnije će nam o njima pričati za ovaj broj našeg tjednika…
‘Magic Values’
— Prvi Erasmus kojeg sam radila, i mislim da je to bio prvi Erasmus u osnovnim školama u Dubrovniku, bio je 2016. do 2018. godine, pod nazivom ‘Magic Values’. Partneri u ovom projektu bile su nam škole iz Španjolske, Italije i Engleske – napominje nam Darija te pojašnjava kako su učenici tijekom trajanja projekta osmišljavali radionice, izrađivali plakate, prezentacije… Sve na temu temeljnih ljudskih vrijednosti.
— Projekt je trajao dvije godine, onda smo napravili malu pauzu prije prijave na novi projekt. Baš pred pandemiju… Zapravo, nismo znali što će nas čekati, jer kod nas korona još nije krenula… Bilo je teško poštovati mjere, zato smo za ovaj novi projekt, ‘Towards a Better Individual With Value Education’ pomalo u zaostatku. Ali, odobreno nam je produljenje. Osim Hrvatske, partneri u ovom projektu su škole iz Irske, Turske, Francuske i Njemačke. Projekt će trajati cijelu iduću školsku godinu – napominje nam dalje naša sugovornica, koja je ujedno voditeljica i koordinatorica projekta.
— Ideja je poticati mobilnost učenika, tako da smo već putovali, upoznali smo partnere na mobilnosti u Irskoj, gdje smo sudjelovale ravnateljica škole Nikolina Soko, knjižničarka Tea Kompar Jerković, učiteljica Gordana Rokolj i ja. U ožujku smo kolegica Roberta Skvrce i ja bile s našim učenicima u Francuskoj, a s kolegicom Marom Kresić otputovala sam u Tursku. Bilo je posebno izazovno putovati s djevojčicom koja boluje od dijabetesa, ali i to je bio svojevrsni izazov i novo učenje – ističe. Na pitanje kakav je ‘response’ na Erasmus među djecom, naša sugovornica vadi mobitel…
Domaćini smo u listopadu
— Pročitat ću nekoliko poruka. Evo, primjerice: ‘Teacher, ovo mi je bio najbolji tjedan u životu!’; ‘Provele smo se odlično!’. Mislim da to govori dovoljno. Itekako me veseli što su naši učenici s lakoćom i oduševljenem prihvatili biti dio ovog projekta. Mi smo domaćini u listopadu, već se pripremamo! – kaže nam dalje. Cijela Erasmus+ priča Darijina je inicijativa, a sama je, kaže, za nju čula od kolegice i prijateljice iz Šibenika. Registrirala se na Twinning i počela istraživati…
— Uz redovnu nastavu, to je popriličan dodatan posao, ali mi ga je drago raditi, radi djece. Erasmus+ i slični projekti izvannastavni su sadržaj gdje se učenici pronalaze, ne boje se izraziti, kreativni su i što je najvažnije – svoji – ponosno će njihova ‘teacherica’.
Ne staje Darija ‘samo’ na Erasmus+. Postigla je i iznimnu suradnju s veleposlanstvima Australije i Amerike.
— Preko društvenih mreža, prateći materijale za nastavu, pronašla sam natječaj kojeg su objavili za izradu božićnih čestitki, u smislu povezivanja Hrvatske i Australije. Cilj je bio da učenici naprave rad, a naša učenica Lara Skaramuca ušla je među 20 najboljih – od 747 radova! Zasluženo je dobila i nagradu, prigodni poklon paket sa simbolima Australije. Također, proteklo ljeto sam poslala općeniti mail na stranicu veleposlanstva Australije uz molbu da nam ustupe ukoliko imaju radne materijale kojima bih mogla proširiti kurikulum u školi. Gospođa Dijana Grahovac mi je itekako pomogla i poslala ogroman paket obrazovnih materijala, također i simbola Australije, poput plišanih medvjedića, koala, i slično. Posjetio nas je konzul Australije Philip Shakespeare, a tom prigodom kolegica Roberta Skvrce i ja organizirale smo malu priredbu, svojevrsni mix malih i velikih razreda gdje su djeca pripremala australske pjesme. Trećaši su pjevali I’m Australian’, a naši
gosti molili su ponovnu izvedbu na kraju priredbe! – priča nam dalje profesorica Darija. Uslijedilo je spajanje s Amerikom…
Učenice i učenici – glavni motivatori
— Poslala sam jedan općeniti mail na adresu Američke Ambasade. Odmah su mi se povratno javili, poslali nam radne materijale za školu, ali i ukazali na jedan natječaj. Naime, povodom obilježavanja 30. obljetnice bilateralnih odnosa Amerike i Hrvatske, objavljen je natječaj za jednominutni video ‘Kreativna minuta o prijateljstvu s Amerikom’. Pobijedio je rad naših učenica, a cjelokupna ideja bila je njihovo djelo – s ponosom ističe Darija Čanić.
— Stoga nije ni čudo kako je State Assistent Secretary Lee Satterfield osobno čestitala učenici Mariji Angeli Savinović – koja je predstavljala cijeli tim – i potpisala certifikat priznanja. Marija je dobila i poklon iznenađenja – ističe dalje naša inspirativna sugovornica. Njene učenice i učenici glavni su joj motivator, razlog zbog kojeg traži, istražuje, proučava nove ideje, a svojim đacima, bez obzira koliko im teško bilo u školi, dalje dodatnu motivaciju kako za engleski jezik, tako i za cjelokupno školovanje…Bravo!
Iz tiskanog izdanja DuLista od 1. lipnja 2022.