Nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić uputio je ‘obiman i detaljan prijedlog mjera na Odluku o uvjetima ulaza, prometovanja i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika, koja se nalazi na javnom savjetovanju.
Kako navodi u priopćenju za medije, posebno izdvaja razloge zbog kojih smatra da građani Dubrovnika trebaju imati neometan i slobodan prijevoz svojim vozilima kroz uže središte grada, bez ikakvih ograničenja i kroz cijelu godinu.
-Povijesna jezgra Dubrovnika središte je političkoga, kulturnoga, vjerskoga, zabavnoga, obrazovnoga života grada i susjednih općina, te cijele županije. Predloženom Odlukom građane Dubrovnika koji nemaju prebivalište u zoni duže od godinu dana ili nemaju kupljen PKK odvraćamo i udaljavamo od povijesne jezgre grada i korištenja sadržaja u istoj. Predložena Odluka otežava građanima Dubrovnika dolazak u povijesnu jezgru, te uže središte grada. Getoizira ionako teški demografski problem povijesne jezgre te područja Ploča i Pila. Popis stanovništva povijesne jezgre pokazao je dramatičan pad stalnih stanovnika u odnosu na popis proveden pred šest godina. Ovom Odlukom preferira se turistički razvoj užega središta grada na uštrb građana Dubrovnika. Javni prostor ceste, ulice, trgovi stavljaju se u funkciju turista i poduzetnika koji svoju djelatnost obavljaju prijevozom turista kroz uže gradsko središte.
Slobodni prijevoz građanima Dubrovnika kroz devet mjeseci ograničava se za najveći broj stanovnika grada. Manjina građana ima kupljenu parkirnu kartu ili imaju prijavljeno boravište od najmanje godinu dana u užemu središtu grada.
Nema ograničavanja broja dolazaka turista u povijesnu jezgru, niti usporavanja prijevoza turista, auti taxi vozilima i turističkim autobusima, kada broj posjetitelja povijesne jezgre iznosi i više od deset tisuća. Broj prolazaka auto taxi vozila, autobusa i osobnih automobila namijenjenih turistima, te broj vozila koja imaju slobodni prolaz uključujući mopede i motocikle, višestruko premašuje broj prolazaka vozila građana Dubrovnika koji imaju potrebe obaviti kratki ukrcaj i iskrcaj oko užega središta grada.
U zimskim mjesecima kada Odluka ne vrijedi, nema prometnih gužvi na užem području grada, niti slobodnih parkirnih mjesta, najvećim dijelom dana, osim na Parkingu Pile. Smart parking sustav treba kontinuirano davati broj slobodnih mjesta zbirno za cijelo uže središte grada, a ne samo za pojedinačne lokacije. Broj slobodnih parkirnih mjesta namijenjenih građanima Dubrovnika koji imaju parkirnu kartu treba biti vidljiv na aplikaciji za mobitele, displejima na prilazu Iljinoj glavici, te na displeju prije ulaska u Zagrebačku ulicu. Ako nema parkinga, a nema ga osim po 75 kuna po satu, zašto bi građani Dubrovnika vozili u uže središte grada ukoliko nemaju prijeku potrebu ukrcati ili iskrcati svoje članove obitelji koji odlaze na posao, misu, koncert, šetnju , kavu, kino, posjetu rodbini i prijateljima.
Odluku treba promijeniti, te omogućiti slobodan prijevoz svim građanima Dubrovnika kroz uže središte grada, za vrijeme cijele godine. Stanovnicima susjednih općina i županije omogućiti izdavanje dozvola za prometovanje užim područjem grada, temeljem zahtjeva, a ne samo temeljem kupovine parkirne karte.
Pristup izgleda dosta liberalno, međutim to je u biti više PRAVO i OSJEĆAJ slobode, nego mogući uzrok gužvi oko grada tijekom turističke sezone. Grad , po našemu povijesna jezgra je naš i do njega mogu doći kad hoću. Ne mogu se parkirati, ali mogu se provozati , iskrcati članove obitelji i doći ih pokupiti. Nismo ga u cijelosti prepustili turistima, taksistima, vlasnicima agencija. Davajući punu informaciju o slobodnim parkinzima, te boljoj regulaciji javnoga prijevoza Libertasom, broj građana Dubrovnika i susjednih općina koji će prometovati nesmetano užim središtem grada, biti će stvarno mali. Grad je bio i treba ostati Naš grad – zaključuje Vlahušić.