Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije i Turistička zajednica Grada Dubrovnika nastupaju na ovogodišnjem svjetskom sajmu turizma ITB u Berlinu koji se održava od 5. do 7. ožujka. Zakupili su info pult na štandu Hrvatske turističke zajednice uz ostale suizlagače, druge turističke predstavnike u Hrvatskoj.
ITB Berlin je inovativna platforma koja djeluje od 1966. godine. Sajam ugošćuje ključne dionike u industriji turizma iz cijelog svijeta, uživo i online. Izlaže gotovo 190 zemalja i regija iz cijelog svijeta koji su podijeljeni po zemljopisnim i tržišnim segmentima.
U sklopu hrvatskog štanda, održana je i prezentacija te degustacija hrvatskih vina i sireva u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, a osim toga realizirano je i zajedničko predstavljanje hrvatskih subjekata zdravstvenog turizma u okviru Medical & Health Pavilliona posvećenog trendovima i praksama u zdravstvenom turizmu. Osim toga, predstavnici Hrvatske turističke zajednice održali su sastanke s važnim partnerima kao što su Jet2.com/Jet2holidays, Eurowings i KLM/Air France s kojima se razgovaralo o poslovnim prognozama, očekivanjima i povećanje suradnje.
Na sajmu je prisutna i hrvatska turistička delegacija predvođena ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac te direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem.
– Nastup Hrvatske na jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova s dugogodišnjom tradicijom odlična je prilika za dodatno jačanje pozicije naše zemlje kao atraktivne i održive turističke destinacije. Iskazani interes naših partnera i posjetitelja te velika potražnja za putovanjima najbolji su razlog za daljnji optimizam i pozitivna očekivanja u nadolazećoj turističkoj sezoni – izjavio je Staničić i naglasio je da se ove godine očekuje 70 milijuna putovanja s njemačkog tržišta koji će trajati barem pet dana.
– U prva dva mjeseca ove godine njemački turisti su u Hrvatskoj ostvarili 6 posto više dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine u kojoj smo ostvarili najbolju predsezonu hrvatskog turizma. Potražnja za Hrvatskom je iznimno dobra, a posebno nas veseli činjenica da je Hrvatska prepoznata kao poželjna destinacija u razdoblju predsezone i posezone što je u skladu sa strateškim ciljevima hrvatskog turizma odnosno razvoja cjelogodišnjeg turizma – rekla je ministrica Brnjac koja je u Berlinu sudjelovala i na Globalnom okruglom stolu vodećih ljudi u turizmu na kojem je tema bila tranzicija turizma te na kojem je predstavila aktivnosti Hrvatske u tom području s naglaskom na reformu turizma i Zakonu o turizmu. Također se sastala i s ministrom turizma Saudijske Arabije Ahmedom Al Khateebom te glavnim tajnikom UN Tourisma Zurabom Pololikashvilijem s kojim je razgovarala o daljnjim koracima suradnje s ostalim europskim i svjetskim zemljama na temu održivosti u turizmu.
Na sajmu ITB prisutan je i nacionalni prijevoznik Croatia Airlines koji je predstavio ovogodišnji ljetni red letenja pri čemu je naglašeno da je tijekom turističke sezone planirano povezivanje Hrvatske s ukupno 28 međunarodnih odredišta, a zrakoplovi Croatia Airlinesa će pritom letjeti na 50 međunarodnih linija.
Dubrovačko-neretvansku županiju je u 2023. godini posjetilo 155.384 turista iz Njemačke koji su ostvarili 687.489 noćenja te se nalaze na drugom mjestu po broju ostvarenih noćenja.