Ako ste ljubitelj ‘dva kotača’, ali na vlastiti pogon, odnosno bicikla, u Dubrovniku se nemate gdje provozati, rekreirati, uživati na svom ljubimcu…
Tako se mnogi vlasnici bicikli odlučuju ubaciti svog ljubimca u auto, odvesti se negdje i onda provozati u okolici Dubrovnika, jer na području grada to nemaju gdje napraviti.
Kako, kad je Grad Dubrovnik prije čak dvije godine predstavio biciklističko-pješačku stazu na trasi start: Gospino Polje – Petka, odnosno Gorica svetog Vlaha – Mala – Velika Petka? E pa projekt, predstavljen u veljači 2014., čini se, nije baš zadovoljio uvjete za bicikliste. U razgovoru s nekoliko njih, otkrili su DuListu kako, ako je Petka mjerilo, Dubrovnik zapravo nema pravu biciklističku stazu, te kako se, nažalost, moraju uputiti negdje drugo ako žele uživati u ovom obliku rekreacije.
Podsjetimo, u sklopu projekta Adria. MOVE IT!, obnovljeno je u 2014. gotovo četiri kilometra ‘vrhunski opremljene biciklističke staze sa svim popratnim sadržajima’. Grad Dubrovnik je u sklopu ovog projekta istaknuo i to kako su na pješačkoj stazi postavljeni info paneli s podacima o stazi, te klupe za odmor, a na početku staze, odnosno pokraj sportske dvorane Gospino polje, postavljeni su držači za bicikle, koje smo zatekli kada smo odlučili vidjeti koliko je staza uređena za sezonu.
Moderno opremljena?
Biciklističko – pješačka staza koja povezuje Goricu sv. Vlaha – Veliku – Malu Petku obnovljena je u sklopu programa IPA prekogranične suradanje i projekta Adra. MOVE IT!, a kako su tada naveli iz Grada Dubrovnika, trebala je omogućiti bolje povezivanje stambenog i turističkog, odnosno sjeverozapadnog dijela grada. Navedena kao moderno opremljena, danas je nalik tek na zapuštenu stazu za (eventualno) prođirati pješke, nikako na nešto što nudi ‘izlaz iz gužve automobila’ ili pak ‘odmor u prirodi’. Staza, kako je na otvorenju 2014. rekao gradonačelnik, će se raditi u hodu, a čini se kako je taj ‘hod’ potrajao pune dvije godine. Najavio je tada gradonačelnik i otvaranje staza u Rijeci dubrovačkoj, te serpentinama na Srđu, no niti jedan od ta dva projekta dosad nije realiziran, a biciklisti se još uvijek nemaju gdje provozati. Doduše, Golf Park Dubrovink u svom projektu najavljuje i biciklističku stazu, no to je tek neka druga priča…
Inače, nedovršena staza koštala je čak milijun i 200 tisuća kuna, dok je ukupna vrijednost IPA projekta koji za cilj ima podršku održivih oblika mobilnosti u obalnim gradovima je gotovo 2 milijuna eura. Zasad samo u pješački dio staze…