U okviru 2,58 milijuna eura vrijednog EU projekta ‘MedCycleTour’ (MEDiteranean Cycle route for sustainable coastal TOURis), s ciljem razvoja EuroVelo 8 – Mediteranske biciklističke rute, u ponedjeljak je održana radionica za dionika s područja Dubrovačko-neretvanske županije.
Mediteranska ruta, inače jedna od ruta s najvećim turističkim potencijalom, proći će kroz jedanaest država, od Cadiza u Španjolskoj, kroz Francusku, Italiju, Hrvatsku, Grčku do Cipra. Sedam hrvatskih primorskih županija sudjeluje u provedbi projekta, jer je plan da Mediteranska biciklistička ruta prođe čitavom hrvatskom obalom, za što ćemo dobiti 278 tisuća eura EU sredstava.
Kroz cikloturizam se želi potaknuti razvoj održivog obalnog i pomorskog prometa na Mediteranu, istaknuto je na radionici, a posebno zanimljivo zvuče brojke iz Studije Europskog parlamenta iz 2012. godine, koja je pokazala kako godišnji prihod od cikloturizma u Europskoj uniji iznosi 44 milijarde eura, dok za usporedbu od ‘cruise’ turizma iznosi 39 milijardi eura.
-Mi smo već izvršili detaljni pregled rute, ali ju je još potrebno točno odrediti. Naravno da ta ruta neće biti i konačna, jer se promjene stalno događaju. Nadam se da ćemo u budućnosti rutu korigirati, ukoliko bude promjena u infrastrukturi – izjavio je tom prilikom koordinator projekta EuroVelo Davorin Belamarić iz Sindikata biciklista.
U analizi rute kroz Dubrovačko-neretvansku županiju kao najveći problem pokazali su se djelovi koji prolaze Jadranskom magistralom, ponajviše na području Dubrovačkog primorja i Župe dubrovačke, točnije Kupara.
-Bez obzira što Europska biciklistička federacija inzistira na jednoj ruti, u planiranje ćemo uključiti sva bitna odredišta blizu kojih ruta prolazi. Korisnicima će biti ponuđeni brojni alternativni pravci prema turistički atraktivnim lokacijama. Jako ćemo pažljivo raditi brošure i internetsku stranicu. Svako ćemo skretanje s rute vrlo detaljno opisivati, a uključit ćemo i prijevoznička poduzeća, trajektne linije. Sve će biti opisano, tako da obuhvatimo cijeli niz zanimljivih informacija, a neka onda biciklisti odluče što im je zanimljivo – rekla je Lidija Mišćin iz Hrvatske turističke zajednice, hrvatskog partnera u projektu.
-Biciklistička infrastruktura neće biti rađena samo za turiste, već će se njom moći koristiti i građani. Imamo fantastičnu klimu za cjelogodišnji turizam, a upravo bi razvoj cikloturizma pridonio manjoj sezonalnosti turizma. Naravno, time bismo i distribuirali posjetitelje na neka druga odredišta – smatra Ranko Milić iz tvrtke CEDRA, hrvatskog partnera u projektu.
Projekt ‘MedCycleTour’ pokrenut je u veljači 2017., a traje do veljače 2020. godine. Nakon radionica s ključnim dionicima na lokalnoj razini, očekuje se izrada Strategije razvoja Mediteranske rute te u konačnici njeno uređenje i označavanje.