ACI marina Dubrovnik u Komolcu u novu bi sezonu trebala zakoračiti u novom, obnovljenom i osuvremenjenom izdanju. Cijela marina već je nekoliko mjeseci jedno veliko gradilište, a riječima njezinog direktora Lea Ajdukovića, radi se o najvećim infrastrukturnim radovima u ACI marini Dubrovnik u posljednih 30 godina. U tijeku je izmjena cjelokupne infrastrukture i radovi na proširenju obalnog zida na rivi I što će omogućiti uplovljavanje za pet metara većih plovila.
— Kako bismo napravili novi obalni zid rive I, morali smo rivu I izvući iz mora. Time smo dobili dodatni prostor za primanje većih brodova i jahti. Naime, do sada smo primali plovila duga desetak metara u prosjeku, no trendovi se mijenjaju te bilježimo sve veći broj upita za plovila duljine 20 metara i više. Kako bismo mogli pružiti adekvatnu uslugu za takva plovila, morali smo napraviti određene preinake u marini. Radovima koji su u tijeku dobivamo novi obalni zid duljine 220 metara i to s potpuno novom infrastrukturom koju mijenjamo u cijeloj marini. Naša marina jedna je od najljepših na Mediteranu, no da bi mogla pratiti suvremene nautičke trendove rekonstrukcija joj je u nekim segmentima prijeko potrebna. Rekonstruira se vodovod i odvodnja, elektromreža i instalacije te rasvjeta. Trebamo ugraditi 25 kilometara kabela za struju, sedam kilometara cijevi za vodu i skoro dva kilometra kanalizacije. Dakle, moderniziramo cijelu infrastrukturu u marini. Mijenjamo i električne ormariće tako što ćemo i njih potpuno prilagoditi i zahtjevima velikih brodova – ističe direktor Ajduković.
Veliki radovi na trafostanici
U planu je i ugradnja nove trafostanice.
— Kad je struja u pitanju, ne možemo sve raditi odjednom, već moramo provoditi radove u segmentima. Marina mora funkcionirati unatoč radovima, naši gosti ni u jednom trenutku ne smiju biti zakinuti. Stoga su svi djelatnici marine konstatno u koordinaciji s radnicima, vrlo brzo prespajamo po potrebi te nema nikakvih problema. Ovi radovi i modernizacija infrastrukture pružit će potpuno novu razinu usluge u našoj marini, posebno za velike brodove, baš kako to i naši gosti i destinacija kao što je Dubrovnik zaslužuju – naglasio je Leo Ajduković.
Na svakom koraku ACI marine Dubrovnik mogu se vidjeti veliki kamioni i dizalice kako prenose blokove za rivu i obavljaju druge teške poslove. Na samom gradilištu broj radnika, govori nam Ajduković, varira, a radi se u prosjeku o 40-ak radnika koji rade na više lokacija. Za sada, naglašava direktor ove marine, sve teče po planu i jako su zadovoljni. Izvođač radova je dubrovačka tvrtka Texo Molior, a direktor Ajduković ističe kako su do sada sve ispoštovali kako je i dogovoreno te unutar rokova, što mu je, dodaje, najvažnije. Radovi se paralelno odvijaju i na rivi G na kojoj se u ovoj marini zaprimaju najveći brodovi duljine i do 40 metara. Upravo je na tom dijelu, naglašava Ajduković, najvažnija promjena amperaže električnih ormarića jer takvi brodovi trebaju jačinu od 125 ampera. Ono što u ACI marini Dubrovnik dodatno veseli, jesu i najave o dolasku prvih nautičara koji će ove godine doći mjesec dana ranije nego lani.
— Prve goste trebali bismo primiti već u ožujku. Sve ACI marine, kao i dubrovačka, dio su Safe stay projekta koji jamči da se u našim marinama poštuju svi sigurnosni protokoli i procedure. U našoj je marini moguće testiranje gostiju na koronavirus kako bismo gostima olakšali dolazak i povratak kući. Mogu reći da smo osigurali sve preduvjete za ostvarivanje dobrih rezultata i ove sezone. No, sve naravno ovisi o daljnjem razvoju pandemije, ali i situaciji u Rusiji i Europi. Primjerice, Amerikanci koji su naši česti gosti, Europu percipiraju kao cjelinu i ratna bi ih zbivanja, iako nisu u našoj neposrednoj blizini, svakako mogla odvratiti od dolaska. Zasad smo vrlo optimistični, nismo očekivali da ćemo ove godine imati prve nautičare već u ožujku. Međutim, prema najavama određenih tvrtki i njihovih ‘base managera’ prvi gosti bi već tada trebali biti u marini. Sezona nam inače obično počinje oko Uskrsa i traje do kraja listopada. Prošla godina je bila odlična, sve nas je iznenadila. Nadam se da će sve ići u pozitivnom smjeru i da ćemo i ove godine imati dobru, ako ne još i bolju od prethodne, turističku sezonu – ističe direktor ACI marine Dubrovnik.
Dodaje kako ponovno zaprimaju brojne upite za godišnje vezove čiji je broj u pandemiji bio smanjen. Upravo oni, naglašava Ajduković, donose ACI marini Dubrovnik značajan prihod. Po završetku svih predviđenih radova, u ACI marini ne staju na tome. Plan je, naime, napraviti i novu servisnu zonu.
— Pripremamo dokumentaciju za izgradnju servisne zone, trebali bismo je graditi na dijelu novog platoa koji pripada velikom platou, a riječ je o površini većoj od tisuću kvadrata. Tu bismo imali hangare te bi se na brodovima moglo raditi i tijekom kišnog vremena, što trenutno nije mogućnost. Servisna zona bila bi centralizirana, okupili bismo sve servisne radionice, koje se trenutno nalaze na nekoliko lokacija u marini, na jednom mjestu. Bit će to jedna od najmodernijih servisnih zona na ovom području – zaključio je Leo Ajduković.
UREĐENJE LJETNIKOVCA SORKOČEVIĆ
‘Stari dvorac novog sjaja’
ACI marina Dubrovnik ima u planu obnoviti i tamošnji ljetnikovac Sorkočević, a u tijeku je, prema riječima direktora marine, iznalaženje odgovarajućeg fonda kojim bi financirali radove.
— Postoje određeni fondovi s kojima potencijalno možemo ostvariti suradnju i na koje smo aplicirali. Nadamo se da bi realizacija trebala započeti za najviše dvije godine. Ne radi se samo o ljetnikovcu, već i o perivoju i vrtovima. Sve moramo rekonstruirati na način kako je nekad bilo. To će biti veliki posao i moramo mu pristupiti s posebnom pažnjom – zaključio je Ajduković.
Iz tiskanog izdanja DuLista od 2. ožujka 2022.