Treći ponedjeljak u siječnju poznat je i kao ‘najdepresivniji dan u godini’, popularno nazvan ‘Blue Monday’ ili ‘plavi (odnosno tužni) ponedjeljak’. Ove godine ‘najdepresivniji dan u godini’ pada na 16. siječnja.
Autor koncepta ‘Blue Monday’ britanski je psiholog Cliff Arnall. Njega je 2005. godine turistička agencija ‘Sky Travel’ zadužila da procijeni koji je najbolji dan za rezerviranje ljetnog odmora kako bi promovirali svoju ponudu odmora i putovanja. Arnall je držao brojne radionice o stresu i sreći, pa je iskustva polaznika nekako sažeo u svoju formulu, koja je sugerirala da je baš treći ponedjeljak u siječnju ‘posebno depresivan’.
Ubrojio je tako Arnall razne čimbenike – vremenske prilike (ili neprilike), razinu financijskih dugova, visinu plaće, kraj božićnih blagdana, odustajanje od novogodišnjih odluka, slabu motiviranost, stres. Primijenio je formulu – [W + (D-d)] x Tq ÷ [M x Na]. U njoj, dakle, W predstavlja vremenske prilike, D dug, d mjesečnu zaradu, T vrijeme nakon Božića, q vrijeme nakon propalih novogodišnjih odluka, M nizak nivo motivacije, a Na potrebu za poduzimanjem akcije
No, i sam autor termina Cliff Arnall 2018. godine za britanski Independent se ispričao, poručivši da mu nikad nije bila namjera da taj dan zvuči negativno, nego da inspirira ljude na aktivnost i donošenje važnih odluka. Iako je već ranije pozvao ljude da ignoriraju taj dan, to nije spriječilo marketinške tvrtke da manipuliraju tim konceptom i koriste ga kao odličnu mogućnost za prodaju svega i svačeg.